(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

Kako s pametno izbiro službenega avta prihraniti 200 evrov na mesec?

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
promet   dodaj
nasvet   dodaj
varčevanje   dodaj
avtomobilska...   dodaj
Damjana Vidmar dodaj
 
Čas branja: 6 min
04.03.2019  21:05  Dopolnjeno: 05.03.2019 07:41
V času, ko novi kompaktni modeli skoraj dosegajo razred večje poslovne, se premik navzdol lahko zelo splača. Primerjali smo poslovni najem focusa in mondea, dizla in bencinarja.
Kako s pametno izbiro službenega avta prihraniti 200 evrov na mesec?
»Nove generacije, v tem primeru kompaktnih modelov, prinašajo več prostora, boljšo varnost in varnostno opremo, zmogljivejše motorje in več udobja, kar pomeni da razlika do številko večjih avtov sploh ni tako opazna. Lahko bi rekla tudi, da so podjetja v preteklosti pogosto kupila večji avto kot so ga potrebovala, danes pa se obnašajo bolj racionalno, pa pri tem dejansko ničesar ne izgubijo,« dogajanje na trgu komentira Damjana Vidmar, vodja prodaje v ALD Automotivu, ki upravlja vozne parke podjetij.

Obveščaj me o novih člankih:  
promet   dodaj
nasvet   dodaj
varčevanje   dodaj
avtomobilska industrija   dodaj
Damjana Vidmar dodaj

Izberite razred manjši avto, ki ni nujno manj prostoren ali slabši. Ne zapičite se v dizelski motor, ta ni vedno bolj racionalna izbira od bencinskega in pazite pri izbiri opreme.

Zahtevnejše gospodarske razmere so na trg službenih vozil prinesle več racionalnosti. To so podjetja izrazila v redkejši menjavi, posledično staranju voznega parka ali pa sestopu razred nižje, ki prinaša nekaj manj prostora, morda šibkejši in varčnejši motor, pa tudi manj zadovoljstva. A to je le teorija, v praksi oziroma s pomočjo izračunov in primerjave dveh službenih vozil smo preverili, kako lahko kupec novega avtomobila privarčuje, ne da bi se pri tem odpovedal varnosti, udobju, tudi zmogljivostim.

Kako do prihrankov?

Na vprašanja kakšne prihranke je mogoče ustvariti, ali so dizelski motorji še vedno edina prava in najbolj racionalna izbira in kako na mesečni strošek vplivajo motor, oprema, menjalnik in drugi dodatki, nam je pomagala pojasniti Damjana Vidmar, vodja prodaje v ALD Automotivu, ki v Sloveniji upravlja vozni park prek dva tisoč vozil. Vidmarjeva nam je pojasnila, da so v zadnjih nekaj letih, še zlasti po izbruhu gospodarske krize, podjetja pri obnovi pogodbe o poslovnem najemu oziroma upravljanju voznega parka pogosto sestopile razred nižje.

Denimo iz srednjega oziroma poslovnega razreda (primer passat, mondeo …) na razred manjša vozila (primer škoda octavia, VW golf, ford focus …). »Razlogov za to je več. V prvi vrsti je to vsekakor nižja nakupna cena, saj so ti avtomobili približno petino cenejši od srednjevelikih.

Višina izpustov vse bolj pomembna za podjetja

Nižja cena avtomobila prinaša tudi nižji mesečni obrok poslovnega najema. Poleg tega pa nižja masa vozil, načeloma manjši in posledično varčnejši motorji (1,5 ali 1,6 litrski namesto dvolitrskega turbodizla) prinašajo manjše stroške vzdrževanja, goriva in tudi višjo odkupno vrednost rabljenega vozila, kar se prav tako odraža v manjšem mesečnem obroku najema. Poudariti moram, da podjetja postavljajo v ospredje vidik varnosti vozila in zniževanja CO2 izpustov,« pojasnjuje sogovornica.

Sestop razred nižje ni boleč

Pa so razred manjši avtomobili lahko zadovoljili potrebe uporabnikov, ni takšen downsizing preveč »boleč« za voznike, nas je zanimalo. Vidmarjeva pravi, da ne, saj nove generacije, v tem primeru kompaktnih modelov, prinašajo več prostora, boljšo varnost in varnostno opremo, zmogljivejše motorje in več udobja, kar pomeni da razlika med srednjevelikim avtom prejšnje, starejše generacije in kompaktnim zadnje, najnovejše generacije sploh ni tako opazna oziroma je zelo majhna. Lahko bi rekla tudi, da so podjetja v preteklosti pogosto kupila večji avto kot so ga potrebovala, danes pa se obnašajo bolj racionalno, pa pri tem dejansko ničesar ne izgubijo.

Focus namesto mondea?

In kaj govorijo številke? Za primer smo vzeli enega najbolj vročih avtov na hip na trgu – ford focus. Zato, ker je focus velikostno in prostorsko skoraj preskočil kompaktni razred, ker se je v naši primerjavi izkazal kot primerna in le odtenek manj prostorna alternativa večjemu mondeu, ker varnostno in tehnično v celoti dosega razred večje službene avtomobile, zato je kot nalašč za primerjavo večjega in manjšega – torej razmeroma običajnega službenega avta v poslovnem razredu – dizelskega mondea za 28 tisočakov in novega focusa v različnih karoserijskih oblikah, pogonih in opremah.

Vsekakor, a z manj razkošnimi paketi

Iz tabele je razvidno, da je najem focusa precej cenejši kot najem mondea (upoštevali smo osveženi model letnika 2019). Seveda mora biti kupec oziroma najemnik racionalen, poseči mora po nekaj skromnejših opremskih paketih in motorju. Zanimive rezultate pokaže primerjava bencinskega in dizelskega motorja. V izračunu, ki je prilagojen za kupce ki so res veliko na cesti – v treh letih prevozijo 90 tisoč kilometrov, se dizelski motor izkaže kot racionalnejša izbira le pri focusu iz dna ponudbe – 1,5 litrskem TDCi z opremo trend, ki je zaradi nižje porabe goriva le 13 evrov na mesec cenejši od podobno zmogljivega turbobencinarja 1.0 ecoboost z 92 kilovati.

Pri nakupni ceni, upoštevali smo akcijske cene z rednimi popusti, je bencinar za skoraj dva tisočaka cenejši kot dizel, oba pa staneta dobrih 600 evrov na mesec z vsemi vključenimi stroški. Mondeo titanium bi denimo mesečno odšteli precej več, 869 evrov, racionalnost se torej splača.

Že osnovni focusi ponujajo dovolj

Vidmarjeva še dodaja, da so v ALD Automotivu pri pregledu serijske opreme forda focusa opazili, da že povsem zadošča osnovni paket trend, ki je bogat z varnostno opremo. »Iz prakse lahko trdim, da bi se stranka na koncu najverjetneje odločila za paket višje, trend edition, saj razlika v ceni med obema paketoma nima znatnega vpliva na višino mesečne najemnine,« še dodaja.

Poravnana focusa in mondeo z vrha ponudbe

Pri močnejšem paru focusov, 1.5 litrskega turbobencinarja in dvolitrskega turbodizla je racionalnejša izbira bencinski motor. Dizelski in bencinski focus z vrha ponudbe pa sta pri mesečnem obroku skoraj poravnana, razlika je le devet evrov v prid dizelskega motorja. Njun najem pa že skoraj dosega najem večjega mondea, a sta primerjana focusa bolje opremljena in v karavanski izvedbi, mondeo pa v manj praktični petratni. Vidmarjeva ob tem še dodaja, da se vse več kupcev odloča za samodejne menjalnike, ki ključno pripomorejo k udobju in tudi varnosti med vožnjo. Ker njihov delež v zadnjih letih narašča, so službeni avtomobili s samodejnim menjalnikom iskani tudi na trgu rabljenih vozil, kar pomeni da dobro ohranjajo vrednost.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi ​Pustolovski ford focus odpira nova obzorja 30

Ford focus active bo z robustnostjo, večjim odmikom od tal in stabilnim oprijemom na spolzkem terenu v dobro voljo spravil predvsem tiste...

AVTO
Testi
Testi Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata

Ford focus vs. mondeo karavan: novi focus se na prvi pogled ne zdi ravno tekmec večjim avtomobilom, vendar pa primerjava z mondeom...

AVTO
Testi
Testi Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema? 3

Vzporedno smo zapeljali dva najnovejša forda focusa s povsem različnima motorjema in ugotovili, da so razlike med dizlom in bencinarjem...

AVTO
Testi
Testi Ford, ki pravila igre piše na novo 4

Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno...

AVTO
PAL
PAL Izberite najboljše avtomobile 2019!

To so letošnji finalisti izbora Poslovni avto leta 2019 (PAL). Najboljši avtomobili posameznih razredov čakajo na vaše glasove, ti pa...

AVTO
Novice
Novice VW se je s poravnavo v zadnjem hipu izognil sodbi vrhovnega sodišča, a to je objavilo, kaj misli 1

Primer proti VW na nemškem vrhovnem sodišču ni doživel sodnega epiloga. A kaj to pomeni za primere tožb proti VW? Spomnimo, družbo v...

FINANCE
Članki
Članki (analiza) Zakaj so stanovanjska posojila v Sloveniji dražja kot v Nemčiji 5

Z grafi podrobneje predstavljamo, kako se slovenske tržne obrestne mere za stanovanjska posojila z odplačilno dobo vsaj deset let...

FINANCE
Članki
Članki Bruselj: Obstaja tveganje, da slovenski proračun ne bo skladen s pravili EU 5

Evropska komisija je danes predstavila tako imenovani zimski ekonomski sveženj – v njem sta tudi bruseljska ocena slovenskega proračuna...