(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

Mazdina trojka se po tihem seli v prestižni razred

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
avtonomna vozila   dodaj
avtomobilska...   dodaj
BMW dodaj
Audi dodaj
 
Čas branja: 6 min
06.03.2019  20:56  Dopolnjeno: 06.03.2019 21:00
Za novo mazdo3 boste odšteli skoraj 20 tisočakov. Za ta denar boste dobili utesnjen, a kakovostno in tehnično odličen ter bogato opremljen avto, ki bo poskrbel za odlično vozniško izkušnjo.
Mazdina trojka se po tihem seli v prestižni razred
Spredaj ostre, zadaj mehke in mišičaste poteze. Konkretne mere (dolžina 4,46 metra, medosje 2,72 metra), a skromna prostornost kabine. Po drugi strani pa odlični materiali, tehnika in vozne lastnosti nove mazde3.

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
avtonomna vozila   dodaj
avtomobilska industrija   dodaj
BMW dodaj
Audi dodaj

Na naslovnicah je elektrika, v realnosti pa se skorajda skrivoma dogajajo krepki premiki povsem običajnih avtov. Eden takšnih je tudi nova mazda3 – avto, ki bo dražji kot golf, tehnično enakovreden BMW, audiju in mercedesu, prostorsko manjši kot prej, vozniško pa eden najboljših v razredu.

Mazdini inženirji in prodajniki na prvi dinamični predstavitvi v Lizboni tega sicer niso izustili. A premika mazde3 iz množičnega »mainstreama« v prestižni razred, kjer sicer domujejo BMW, Audi, Mercedes-Benz, Lexus, Volvo in nekatere druge znamke, ni mogoče zgrešiti.

Prestižne vrednote – veliko pločevine, malo prostora

To je sicer zraslo na našem zelniku, a v to verjamemo predvsem zaradi sprememb, ki na ta premik zelo jasno opozarjajo. Mazda3 je bila in je ostala eden največjih avtov nižjega srednjega razreda, petvratni model je dolg 4,46 metra, limuzinski kar 4,66 metra. Kljub izdatnim centimetrom pa je nova trojka manj prostorna kot prejšnja. Za ergonomijo, ki je sicer izjemna, poskrbi predvsem na prednjih dveh sedežih.

Konec shujševalne kure

Obenem je Mazda pretrgala tradicijo krčenja mase pri novih modelih. Novinka je za 50 do 60 kilogramov težja od predhodnice, in sicer zaradi izdatnejših mer, boljše varnosti in precej boljše izolacije. To pa je področje, kjer je Mazda v preteklosti, predvsem zaradi mase, preveč varčevala.

Utesnjenost zadaj in v prtljažniku

Zadnja klop je v predelu glav utesnjena, v predelu kolen še nekako sprejemljiva, v prtljažniku z visokim nakladalnim robom (ta pri petvratni trojki meri od 358 do 1.026 litrov, v sedanu ima 450 litrov) pa res skromna. Snovalci so prostor žrtvovali zaradi kupejevsko spuščajoče se strehe, oblikovno mišičastega in res skladnega zadka, a precej skromne vsebine. Visok nakladalni rob seveda prinaša boljšo čvrstost karoserije, a težje nakladanje.

Medosje za vožnjo, ne prostor

Res dolga, 2,72-metrska medosna razdalja pa namesto prostornosti kabine sporoča osredotočenost na dobre vozne lastnosti, ki jih podpira cel tehnični paket – od res dobro nastavljenega podvozja (kljub poltogi in ne večvodilni zadnji premi), zelo natančnega volana, bliskovitega šeststopenjskega ročnega menjalnika, o kakršnem pri drugih znamkah (z izjemo kakšne Honde in pa seveda slovite mazde MX-5) lahko le sanjate, do odlične zvočne zatesnitve in celotnega paketa, ki ta avto postavlja v sam vrh razreda.

Sodoben, a razmeroma šibek bencinar

Z zdaj edinim bencinskim motorjem v petvratni trojki skyactiv-G 2.0 – torej dvolitrskim klasičnim bencinarjem skyactiv-G z 90 kilovati (122 konjskimi močmi), visokim kompresijskim razmerjem 14: 1, tovarniško porabo 5,1 litra in 213 newtonmetri navora, podprtim z mehkim hibridom –, 0,16-kilovatno baterijo, ki rekuperira odvečno energijo in poskrbi za bolj gladke prehode med prestavami, smo med sanjskimi zavoji od hotela Penha Longa do najbolj zahodnega dela Evrope, rta Roca, uživali kot s kakšnim modelom​ GTI.

Vozniški paket kljub temu izjemen

Ne zaradi moči, ampak zaradi gladkega in tihega pospeševanja (do stotice v 10,4 sekunde), veseljaškega vrtenja v visoke vrtljaje in predvsem izjemno usklajenega tria podvozje, volan, menjalnik. Mazda3 ob tem užitek prinaša prav tako kot prestižne znamke – brez rompompoma, ampak z veliko natančnosti in res dobrimi lastnostmi. Denimo brezhibno ergonomijo za majhnim in prijetno debelim trikrakim volanom z res tankimi prečkami, čvrstimi sedeži, odlično preglednostjo merilnikov, ki jim nekaj očarljivosti doda tudi klasična, torej analogna zasnova, in že omenjenim menjalnikom, ki se bo zaradi kratkosti in gladkosti gibov premikal bolj pogosto, kot je sploh potrebno. Zgolj zato, ker je z njim tako prijetno premetavati prestave.

Kljub večjemu navoru 270 newtonmetrov, a nekaj skromnejši moči 85 kilovatov, se je v trojki manj prepričljivo znašel za liter varčnejši (4,1 litra) 1,8-litrski turbodizel, ki zamenjuje 1,5-litrskega in v trojki pomeni edino izbiro. Zmogljivejši 2,2-litrski dizel se je namreč z novo generacijo poslovil.

Prečiščena, prestižna kabina

Za prijetno, naravnost prestižno udobje vsaj na prednjih sedežih poskrbi tudi povsem na novo zasnovano okolje, ki so mu Mazdini inženirji odstranili vse odvečne pritikline in poskrbeli za oblikovno čistost, na pogled in dotik res kakovostno plastiko ne glede na mikrolokacijo vozniškega prostora ter na vrh sredinske konzole namestili še navidez majhen, a širok 8,8-palčni zaslon z možnostjo povezovanja z androidi in iphoni, ki ga upravljate z vrtljivim gumbom, ne dotiki.

Pravi stroj šele prihaja

Tisti pravi užitek, kombinacijo moči in že v osnovi odlične tehnike bo najbrž prinesel nov stroj skyactiv-X, ki bo na voljo konec leta. Mazdini inženirji napovedujejo 132 kilovatov iz dvolitrskega stroja brez turbopolnilnika, a vseeno 30 odstotkov večji navor kot pri klasično zasnovanih strojih ter porabo na ravni dizlov. Ta je zdaj v fazi homologiranja, inženirji pa o njem še ne smejo podrobneje govoriti.

Cena sprva šokira

A če se vrnemo v sedanjost, denimo na osnovno mazdo3 akyactiv-G, ki bo v Sloveniji prihodnji ponedeljek. Šokirala nas je cena pod 20 tisočaki, kar pomeni, da bo stala vsaj 19 oziroma skoraj 20 tisočakov, torej od tri do štiri tisočake več kot prej, obenem pa precej več kot klasični tekmeci mazde3. Pri Mazdi pravijo, da so njihovi kupci zahtevni, da večinoma posegajo po bolje opremljenih modelih, zato osnovne trojke ni več oziroma je ta res dobro opremljena.

Pojasnilo zdrži le delno, saj nekako prikriva podražitev in v cenovnem razredu med 15 in 19 tisočaki ustvarja veliko luknjo. Racionalni kupci je najbrž sploh ne bodo uvrstili na nakupni seznam, čeprav bi bili morda pripravljeni zanjo plačati višjo ceno.

Mazda3 išče nove, zahtevnejše kupce

Bolj zahtevni kupci pa lahko v novi trojki najdejo pravega partnerja, a jih bo vseeno zmotilo nekaj dejstev. Novinka denimo prinaša res odlično vozniško izkušnjo. Prepriča njena tehnika, ne pa tudi moč za zdaj edinega bencinskega motorja, tekmeci za ta denar ponujajo več. Oprema osnovnega modela bo res bogata, vključevala bo denimo tudi sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev, radarski tempomat, LED luči, pravi projekcijski na vetrobransko steklo, ne mini pokončno steklo nad armaturno ploščo, in še marsikaj.

Osnovna trojka se torej uvršča tja, kjer tekmeci izgovarjajo že drugi ali tretji nivo opreme, to pa njeno visoko začetno ceno postavlja v nekoliko drugačni luči.

Foto: Miloš Milač

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Mazdina trojka postavlja čustva na resen preizkus 3

Mazda je v Slovenijo pripeljala novo trojko, oblikovno in tehnično odličen avto za 20 tisočakov, ki se v bolje opremljenih različicah...

AVTO
Novosti
Novosti Mazda presenetila z novim SUV 10

Japonci so skrivnost do salona v Ženevi dobro skrivali. Nova mazda CX-30 je mazda3 v visokih petah. Kako se primerja z višje vozečima...

AVTO
Testi
Testi Sveža in igriva Mazdina uspešnica

Mazda CX-3 v pisani množici športnih terencev velja za lepotico, ob prenovi so nastopačici tako le nekoliko popravili makeup, v...

AVTO
Novosti
Novosti Mazda, ki se ji bo težko upreti

Z marcem bo na slovenske ceste zapeljala nova Mazda3, ki ji bodo kupci na račun atraktivne oblike, vrhunskih materialov, še boljših...

AVTO
PAL
PAL Mazda6: šestletna bitka s poslovnimi kupci 7

Mazda počasi zapušča cenovne vojne. Šestka ima sicer še vedno zelo dobro razmerje med ceno in vsebino, hkrati pa je že malo v letih,...

FINANCE
Britanski poslanci vnovič zavrnili vse predlagane scenarije za brexit; privzeti scenarij ostaja trdi brexit, če ne bo drugačne odločitve 3

Britanski poslanci so odločali o štirih scenarijih - med njimi o članstvu VB v carinski uniji; kot je ponedeljkovo glasovanje pokazalo...

FINANCE
Članki
Članki Norveški paradržavni pokojninski sklad: umika se iz VW, namerava pa povečati naložbe na Otoku

Minulo poslovno leto za norveški paradržavni pokojninski sklad – podobno kot za številne druge pokojninske sklade – ni bilo najbolj...

FINANCE
Članki
Članki Tajni načrt britanske vlade za primer trdega brexita 21

Ker je le še 37 dni do datuma za britanski izstop iz EU, načrta, kako naj bi potekal, pa še ni, se vsi pripravljajo na brexit. Britanski...