Avto

Mazdina trojka se po tihem seli v prestižni razred

Za novo mazdo3 boste odšteli skoraj 20 tisočakov. Za ta denar boste dobili utesnjen, a kakovostno in tehnično odličen ter bogato opremljen avto, ki bo poskrbel za odlično vozniško izkušnjo.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.03.2019 20:56
Dopolnjeno: 06.03.2019 21:00
Čas branja: 6 min
Mazdina trojka se po tihem seli v prestižni razred
Spredaj ostre, zadaj mehke in mišičaste poteze. Konkretne mere (dolžina 4,46 metra, medosje 2,72 metra), a skromna prostornost kabine. Po drugi strani pa odlični materiali, tehnika in vozne lastnosti nove mazde3.

Na naslovnicah je elektrika, v realnosti pa se skorajda skrivoma dogajajo krepki premiki povsem običajnih avtov. Eden takšnih je tudi nova mazda3 – avto, ki bo dražji kot golf, tehnično enakovreden BMW, audiju in mercedesu, prostorsko manjši kot prej, vozniško pa eden najboljših v razredu.

Mazdini inženirji in prodajniki na prvi dinamični predstavitvi v Lizboni tega sicer niso izustili. A premika mazde3 iz množičnega »mainstreama« v prestižni razred, kjer sicer domujejo BMW, Audi, Mercedes-Benz, Lexus, Volvo in nekatere druge znamke, ni mogoče zgrešiti.

Prestižne vrednote – veliko pločevine, malo prostora

To je sicer zraslo na našem zelniku, a v to verjamemo predvsem zaradi sprememb, ki na ta premik zelo jasno opozarjajo. Mazda3 je bila in je ostala eden največjih avtov nižjega srednjega razreda, petvratni model je dolg 4,46 metra, limuzinski kar 4,66 metra. Kljub izdatnim centimetrom pa je nova trojka manj prostorna kot prejšnja. Za ergonomijo, ki je sicer izjemna, poskrbi predvsem na prednjih dveh sedežih.

Konec shujševalne kure

Obenem je Mazda pretrgala tradicijo krčenja mase pri novih modelih. Novinka je za 50 do 60 kilogramov težja od predhodnice, in sicer zaradi izdatnejših mer, boljše varnosti in precej boljše izolacije. To pa je področje, kjer je Mazda v preteklosti, predvsem zaradi mase, preveč varčevala.

Utesnjenost zadaj in v prtljažniku

Zadnja klop je v predelu glav utesnjena, v predelu kolen še nekako sprejemljiva, v prtljažniku z visokim nakladalnim robom (ta pri petvratni trojki meri od 358 do 1.026 litrov, v sedanu ima 450 litrov) pa res skromna. Snovalci so prostor žrtvovali zaradi kupejevsko spuščajoče se strehe, oblikovno mišičastega in res skladnega zadka, a precej skromne vsebine. Visok nakladalni rob seveda prinaša boljšo čvrstost karoserije, a težje nakladanje.

Medosje za vožnjo, ne prostor

Res dolga, 2,72-metrska medosna razdalja pa namesto prostornosti kabine sporoča osredotočenost na dobre vozne lastnosti, ki jih podpira cel tehnični paket – od res dobro nastavljenega podvozja (kljub poltogi in ne večvodilni zadnji premi), zelo natančnega volana, bliskovitega šeststopenjskega ročnega menjalnika, o kakršnem pri drugih znamkah (z izjemo kakšne Honde in pa seveda slovite mazde MX-5) lahko le sanjate, do odlične zvočne zatesnitve in celotnega paketa, ki ta avto postavlja v sam vrh razreda.

Sodoben, a razmeroma šibek bencinar

Z zdaj edinim bencinskim motorjem v petvratni trojki skyactiv-G 2.0 – torej dvolitrskim klasičnim bencinarjem skyactiv-G z 90 kilovati (122 konjskimi močmi), visokim kompresijskim razmerjem 14: 1, tovarniško porabo 5,1 litra in 213 newtonmetri navora, podprtim z mehkim hibridom –, 0,16-kilovatno baterijo, ki rekuperira odvečno energijo in poskrbi za bolj gladke prehode med prestavami, smo med sanjskimi zavoji od hotela Penha Longa do najbolj zahodnega dela Evrope, rta Roca, uživali kot s kakšnim modelom​ GTI.

Vozniški paket kljub temu izjemen

Ne zaradi moči, ampak zaradi gladkega in tihega pospeševanja (do stotice v 10,4 sekunde), veseljaškega vrtenja v visoke vrtljaje in predvsem izjemno usklajenega tria podvozje, volan, menjalnik. Mazda3 ob tem užitek prinaša prav tako kot prestižne znamke – brez rompompoma, ampak z veliko natančnosti in res dobrimi lastnostmi. Denimo brezhibno ergonomijo za majhnim in prijetno debelim trikrakim volanom z res tankimi prečkami, čvrstimi sedeži, odlično preglednostjo merilnikov, ki jim nekaj očarljivosti doda tudi klasična, torej analogna zasnova, in že omenjenim menjalnikom, ki se bo zaradi kratkosti in gladkosti gibov premikal bolj pogosto, kot je sploh potrebno. Zgolj zato, ker je z njim tako prijetno premetavati prestave.

Kljub večjemu navoru 270 newtonmetrov, a nekaj skromnejši moči 85 kilovatov, se je v trojki manj prepričljivo znašel za liter varčnejši (4,1 litra) 1,8-litrski turbodizel, ki zamenjuje 1,5-litrskega in v trojki pomeni edino izbiro. Zmogljivejši 2,2-litrski dizel se je namreč z novo generacijo poslovil.

Prečiščena, prestižna kabina

Za prijetno, naravnost prestižno udobje vsaj na prednjih sedežih poskrbi tudi povsem na novo zasnovano okolje, ki so mu Mazdini inženirji odstranili vse odvečne pritikline in poskrbeli za oblikovno čistost, na pogled in dotik res kakovostno plastiko ne glede na mikrolokacijo vozniškega prostora ter na vrh sredinske konzole namestili še navidez majhen, a širok 8,8-palčni zaslon z možnostjo povezovanja z androidi in iphoni, ki ga upravljate z vrtljivim gumbom, ne dotiki.

Pravi stroj šele prihaja

Tisti pravi užitek, kombinacijo moči in že v osnovi odlične tehnike bo najbrž prinesel nov stroj skyactiv-X, ki bo na voljo konec leta. Mazdini inženirji napovedujejo 132 kilovatov iz dvolitrskega stroja brez turbopolnilnika, a vseeno 30 odstotkov večji navor kot pri klasično zasnovanih strojih ter porabo na ravni dizlov. Ta je zdaj v fazi homologiranja, inženirji pa o njem še ne smejo podrobneje govoriti.

Cena sprva šokira

A če se vrnemo v sedanjost, denimo na osnovno mazdo3 akyactiv-G, ki bo v Sloveniji prihodnji ponedeljek. Šokirala nas je cena pod 20 tisočaki, kar pomeni, da bo stala vsaj 19 oziroma skoraj 20 tisočakov, torej od tri do štiri tisočake več kot prej, obenem pa precej več kot klasični tekmeci mazde3. Pri Mazdi pravijo, da so njihovi kupci zahtevni, da večinoma posegajo po bolje opremljenih modelih, zato osnovne trojke ni več oziroma je ta res dobro opremljena.

Pojasnilo zdrži le delno, saj nekako prikriva podražitev in v cenovnem razredu med 15 in 19 tisočaki ustvarja veliko luknjo. Racionalni kupci je najbrž sploh ne bodo uvrstili na nakupni seznam, čeprav bi bili morda pripravljeni zanjo plačati višjo ceno.

Mazda3 išče nove, zahtevnejše kupce

Bolj zahtevni kupci pa lahko v novi trojki najdejo pravega partnerja, a jih bo vseeno zmotilo nekaj dejstev. Novinka denimo prinaša res odlično vozniško izkušnjo. Prepriča njena tehnika, ne pa tudi moč za zdaj edinega bencinskega motorja, tekmeci za ta denar ponujajo več. Oprema osnovnega modela bo res bogata, vključevala bo denimo tudi sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev, radarski tempomat, LED luči, pravi projekcijski na vetrobransko steklo, ne mini pokončno steklo nad armaturno ploščo, in še marsikaj.

Osnovna trojka se torej uvršča tja, kjer tekmeci izgovarjajo že drugi ali tretji nivo opreme, to pa njeno visoko začetno ceno postavlja v nekoliko drugačni luči.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Mikavna in prizemljena japonka, ki hitro omreži
Avto
AvtoUroš Božin Mikavna in prizemljena japonka, ki hitro omreži 4

Mazda CX-30 gladi hibe mazde3, je bolj uporabna in pregledna, še vedno vozniško prepričljiva, postavna in cenovno prizemljena

FINANCE
Avto
Kam sodi mazda CX-60 in kdo so njeni tekmeci?
Avto
AvtoMiloš Milač Kam sodi mazda CX-60 in kdo so njeni tekmeci? 1

Cene, tekmeci in načrti nove mazde CX-60, največje mazde ta hip na trgu.

FINANCE
Avto
Mazda, ki se stara bolje kot vino
Avto
AvtoUroš Božin Mazda, ki se stara bolje kot vino 3

Mazda CX-5 je s prenovo postala bolj elegantna in prefinjena, tehnično pa ostaja klasična, preprosta oziroma dizelska.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Japonka zapeljala v nemški klub imenitnih
Avto
AvtoUroš Božin Japonka zapeljala v nemški klub imenitnih

Evropa je dobila novega igralca na bojišču premijskih športnih terencev - mazdo CX-60; to je najzmogljivejša mazda s 327 konjskimi močmi ter električnim dosegom 63 kilometrov

FINANCE
PMM
Skrite prednosti in odkrite slabosti električne mazde
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Skrite prednosti in odkrite slabosti električne mazde 13

Test: mazda MX-30 GT plus – japonka s prestižno kabino, dobro vozniško izkušnjo, a res skromno baterijo in prostornostjo

FINANCE
Avto
Mazda CX-60: lepota praznega prostora
Avto
AvtoAndraž Zupančič Mazda CX-60: lepota praznega prostora

Mazda je ena izmed znamk, ki je vedno obstajala nekje ob robu, se nikoli silila povsem v ospredje, a vedno znova s svojimi naprednimi prijemi našla dovolj kupcev. Še več, znala je postavljati merila tam, kjer so si to pravico jemali drugi. Na kolesa so znali postaviti všečne avtomobile, ki so znali prepričati z marsičim. In z novim CX-60 ni nič drugače.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)