Pred petimi, morda desetimi leti smo o hibridih govorili kot o nišni tehniki, v niše smo tlačili tudi SUV, danes pa sta oba razreda oziroma smeri glavno gonilo razvoja in prodajne rasti. Kaj pa električni avti, so še vedno niša ali lahko govorimo o glavni in množični smeri? Pripravil sem celosten pregled prodaje elektrificiranih avtov – popolnoma električnih in priključnih hibridov v svetu – ločeno na Kitajskem, v Evropi in ZDA, tudi v Sloveniji. Preverite, kaj govorijo številke.
Matej je ob novem mercedes-benzu razreda A, do strehe oboroženem A 200 AMG line, vztrepetal in izpljunil plaz žgečkljivih besed. Kaj je tako posebnega na najmanjšem zvezdniku: Lešnikov oblikovni pečat, tehnika, oprema … ali kaj drugega?
Pomlad ga je tresla tudi pri novi toyoti corolli – avtu, ki je zamenjal corollo in aurisa hkrati. Mateja pa še nikoli ni tako očitno vabila na prvi zmenek in še kaj več. Z njenimi predhodnicami se je namreč pogovarjal zgolj zaradi vljudnosti in službenih obveznosti, brez metuljčkov v trebuhu.
To je novi peugeot 208 – majhen, lahek, zelo sodoben in po novem tudi povsem električen v različici e-208. Oblikovno pa je spet pravi peugeot, tako privlačen, da zleze pod kožo nežnejšemu spolu. Peugeot je ta recept (sliši na ime 207) v preteklosti sicer spremenil in padel, da je zadonelo in tudi »poslovno« bolelo.
Več v članku »iz naftalina«, kjer skozi pogovor s šefom globalnih komunikacij Peugeota Xsavierjem Crespinom – leta 2003 se je v Sloveniji počutil ogoljufanega – pojasnimo, zakaj je tako zelo pomembno, da je avto všeč njej, šele nato njemu.
Uroš je šel v virtualni »šoping« in si privoščil nov avto za 89 evrov na mesec. Kje, kako!? V Nemčiji bi to lahko dejansko storil, a bi se moral že navsezgodaj postaviti v vrsto pred vrata diskontnega trgovca Lidl, ki je z zadnjo potezo zarezal globoko v prodajni proces avtomobilskih trgovcev.
Mercedes-Benz pa tudi BMW sta medtem presegla samega sebe in stopila na skupno pot razvoja sistemov za avtonomno vožnjo. Sodelovanje je in bo konkretno in obsežno, ob tem bo blagodejno vplivalo na bilance obeh podjetij ter pospešilo prihod avtonomnih sistemov tudi na naše ceste.
Pred nami je Ženeva, najpomembnejši avtomobilski salon v prvi polovici leta. Odpre se v četrtek prihodnji teden, razkril pa bo marsikaj. Skupaj, denimo, kar 150 novosti. O nekaterih ste na našem portalu že lahko brali, o drugih še boste. V tem zapisu pa sem strnil električne novosti – serijske in konceptne – ter pojasnil, zakaj nam pripravljajo prave male elektrošoke.
V Oplu odpirajo šampanjce v originalnih francoskih steklenicah. Nemška znamka je namreč po kar 20 letih zapeljala iz rdečih številk v dobiček, in to kar konkreten, seveda tesno povezan s Francijo oziroma PSA Peugeot Citroënom. Merjeno po dobičkovni marži, ne absolutnih številkah, je celo boljši kot pri znamki Volkswagen.
Volkswagen je sicer končal zelo dobro leto, in to na vseh področjih, kaže analiza poslovanja nemškega velikana.
Polestar je bil zasnovan kot športna znamka švedskega Volva, ki bo vozila v garaže petičnežev s polnimi denarnicami. To, kar se zdaj dogaja z mlado znamko, pa je nekaj povsem drugega. Na njeni muhi niso porscheji in ferrariji, temveč kar najcenejša in najbolje prodajana tesla model 3. Vam številke 402 konjski moči, 500 kilometrov dosega in evropska cena 39.900 evrov povedo kaj drugega?
Škoda kamiq je škoda s staro dušo, s starimi vrednotami, čeprav je povsem nov in zelo svež izdelek. Je tudi ena najpomembnejših premier avtosalona v Ženevi. Preverite, zakaj.
Poglejmo še h »kolegom« izvoznikom. Mateja Bertoncelj piše o novomeškem TPV, ki s podjetjem TPV Innovation Station išče nove ideje in k sodelovanju vabi tako posameznike kot organizacije: start-upe, inkubatorje, tehnološke parke, inovatorje, študente, fakultete, znanstvene ustanove, kupce, dobavitelje, in to od povsod.
Nicolas piše, v kaj se je tokrat zapletel kontroverzni ustanovitelj, ne več šef, Tesle Elon Musk.
»Managerka« Bojana se je poglobila v žensko, ki bo Musku dihala za ovratnik – novo direktorico Tesle Motors Robyn Denholm.
Gorazd pa se je posvetil prihodnosti in zapisal, kako bodo samovozeča vozila spremenila cele industrije.
Končajmo s cenami tekočih goriv. Jure Ugovšek se je v nedeljo spraševal, ali se bo dizel podražil že četrtič zapored. Odgovor je, kot ponavadi, dobil v torek.
Želim vam uspešen delovni teden!
Miloš Milač, urednik portala Avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.