“Hočem ga!” mi je sladkobno zašepetala sopotnica in s še bolj seksi glasom dodala: “Takoj zdaj!” Vedel sem, na kaj misli, saj se je iz kilometra v kilometer vse težje zadrževala, da ni skočila s sedeža in vse skupaj vzela v svoje roke.
Mislila in želela je tisto na A, bolj točno, ciljala je na Mercedes-Benz razreda A. Na najmanjši, 4,41 metra dolgi model z zvezdo na nosu, vendar v njenih očeh velik kot Kitajski zid, lep kot Adonis in pameten kot Einstein. Popolna kombinacija.
Razumel sem jo, kar sicer meji na čudež, a tudi ti se dogajajo. Ker ima zelo prefinjen okus za avtomobile in še zdaleč ni edina - tudi sam sem bil na testnega 200A z AMG line paketom, športnim podvozjem in sedeži ter kupom dodatne opreme hitro nakurjen pa sem videl in vozil že marsikaj. Za vsak slučaj sem vseeno preveril stanje na računu in ji s pogledom hitro izdal, da z novo simpatijo (še) ne bo nič. Bil sem “le” kakih 50 tisoč evrov prekratek.
50 tisočakov za kombilimuzino? Marsikdo je zajel sapo. Kolega, veliki oboževalec vsega, kar ima trikrako zvezdo na nosu, mi je v dobro svojega zakona svetoval, naj z novim A-jem nikar ne pridem blizu njegovi ženi. “Saj to je več kot E,” je poznavalsko dodal drugi, taksist po poklicu. Ti tako ali tako vse vedo. Opazk in polemik glede cene testnega modela A200 z zajetnim spiskom dodatne opreme je bilo med znanci precej, a le do trenutka, ko so se z njim pobliže spoznali. Potem jim je bilo marsikaj bolj jasno.
Še najmanj sporna je oblika novinca, saj so Mercedesi pod taktirko Roberta Lešnika všečni in lepi. To velja tudi za novi A. Oblikovno je sicer bolj evolucija prejšnje generacije, vseeno pa zelo spominja na večji CLS, kar je lahko le plus.
Od predhodnika je za ne tako skromnih 12 centimetrov daljši, rahlo višji in širši ter zato na pogled vitkejši in elegantnejši. Z diamantno masko, bolj zašiljenimi potezami in proti sredini pomaknjenimi lučmi na športno širokem zadku je oblikovni znanilec nove dobe, na pogled zelo drzen in atraktiven pa je bil testni model tudi zaradi paketa športnih dodatkov AMG line v vrednosti 3.800 evrov.
Kar nekaj izpahnjenih čeljusti je povzročila notranjost novinca, del konkurence se pri tem zdi oddaljen vsaj pol galaksije. Kabina novega A je namreč prežeta s futurizmom, ki jo serijsko tvorita dva večfunkcijska digitalna zaslona z diagonalo po 7 oziroma v testnem primerku po 10,5 palca (in skupno doplačilo 1.380 evrov).
“Kot bi upravljal vesoljsko ladjo,” se je slišalo iz večih ust, sploh ker jima lahko na veliko načinov prilagodite izgled in prikaz informacij, v vsem pa sta zelo podobna tistemu, kar ponuja največji mercedes S. Oba zaslona – sta brez okvirjev in nadstreška, v sredinskem delu sta postavljena nad zanimive zračnike v obliki turbin – je mogoče upravljati na dotik ali s sledilnimi ploščicami na volanskem obroču ter drsno ploščo na sredinski konzoli, ki deluje bistveno bolje kot prej.
Kabina pa voznika in potnike pričaka tudi z dobro izbranimi materiali, kakovostno izdelavo in odlično ergonomijo. Počutje v notranjosti je odlično, za kar poskrbijo izvrstno ukrojeni sedeži s športno noto, pravo nasprotje minimalizmu na sredinski konzoli pa so skoraj neskončne kombinacije uravnavanja ambientalne svetlobe. Igra barv naredi velik vtis na sopotnike, ki ga odlično dopolni - umetna inteligenca.
V novem A se boste težko počutili osamljeno, tudi če ob vas ne bo nikogar. Z najmanjšim Mercedesom se namreč lahko pogovarjate, kar za doplačilo 580 evrov omogoča tehnologija MBUX. Osebna asistentka se odzove na “Hey Mercedes”, prepozna veliko govornih ukazov, zna sklepati ter dosega določeno raven umetne inteligence. Pravi pametni telefon na kolesih.
MB user experience namesto vas lahko spremeni delovanje klimatske naprave, zažene navigacijo do želene lokacije, pošlje sporočilo,… Vse skupaj se v praksi zdi odlično, tudi uporabno, saj pozornost ostane na cesti, roke pa na volanu. Predvsem mlajši so bili nad takšno interakcijo navdušeni, sopotnica pa se je kmalu pogovarjala le še z Mercedesom. Sploh ko ji je povedal, da je v Trstu sončno, poslal narekovani SMS ter vklopil masažo sedeža.
Mercedes-Benz A je po tej plati gotovo eden najbolj naprednih avtomobilov, možno pa je tudi upravljanje prek aplikacije Mercedes me na pametnem telefonu. Na ta način lahko pregledujete stanje goriva, tlaka v pnevmatikah in še kaj,… Umetna inteligenca se tudi pridno uči ter si denimo zapomni, koga največkrat kličete, kje se pogosto vozite in če so zastoji, vam kar sama javi ter ponudi alternativo - funkcija Live Traffic deluje odlično.
Poglavje, kjer A blesti, so varnostno-asistenčni sistemi, saj premore takšne, ki jih ima večji, dražji, uglednejši mercedes S - in še kakšnega več. Sistemi znajo učinkovito razbremeniti voznika, v prometnih konicah pa močno zmanjšajo možnost prometnih nesreč. Dodatni paket opreme z voznimi asistenti stane malo manj kot dva tisoč evrov in ga lahko le priporočim.
V veliko pomoč v prometnih konicah in zastojih je radarski tempomat z vozniškim asistentom za ohranjanje smeri. Vklopi se ga s pritiskom le enega gumba na volanskem obroču. Avtomobil samodejno vzdržuje hitrost, ki smo jo nastavili, sam ustavi in spelje, prav tako zelo suvereno drži smer, na avtocestah in hitrih cestah pa zmore odpeljati daljše ovinke ter sam menja vozni pas.
Radarski tempomat tudi prilagaja hitrost glede na cesto pred nami, saj upošteva podatke iz navigacije in bere znake, predvideva cesto ter glede na vse skupaj sam zmanjša nastavljeno hitrost. Všeč mi je bil tudi asistent za parkiranje s 360-stopinjsko kamero, sploh ker kamere med vožnjo s pomočjo navigacije prikazujejo živo sliko skupaj s smernimi puščicami. Da bi zgrešil kak odcep ali narobe zavil, se ni bilo bati.
Mercedes-Benz razreda A je tako poln dobrih domislic, ob dodatkih, ki ga v smislu varnosti in pomoči pri vožnji postavljajo ob bok večjim in dražjim mercedesom pa prinaša tudi novost. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, še tri minute po tistem, ko je avto že parkiran, opazuje okolico in opozarja na morebitne kolesarje, je še kako dobrodošla v kaotičnih mestnih središčih. Napredni varnostno-asistenčni sistemi ter platforma MBUX so tako odlično “orožje” malega benza v boju s konkurenco, vse skupaj pa popestri še dolg seznam dodatne opreme, kjer si je moč zaželeti kar nekaj priboljškov iz prestižnega S - a to seveda (upravičeno) stane.
Precej novosti je tudi pri motorjih, prednja kolesa pa je v testnem A poganjal 1,33-litrski turbobencinski štirivaljnik s 120 kilovati (163 KM), ki ga je Daimler razvil skupaj z Renault-Nissanom. Motor se dobro ujame s premium kombilimuzino in na papirju obljublja veliko, sploh ker je bil za 2.300 evrov spojen z odličnim sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom.
Motor lepo potegne, z mesta do 100 km/h skoči v dobrih osmih sekundah ter doseže končno hitrost 225 km/h. Pri nižjih hitrostih je precej tih, z naraščanjem vrtljajev pa dobi športno rezek zvok. Največji navor (250 Nm) ponudi že pri 1.600 vrtljajih, navdušujoče vleče tja do 4.000 vrtljajev, višje pa postane precej glasen. Nekaterim bo to všeč, spet drugi ga bodo vozili bolj umirjeno, pri tem se bosta večkrat izklopila dva valja. Z lepo vožnjo se ga da spraviti pod sedem litrov, pri priganjanju pa ta skoči na osem. Komur je 163 konjev premalo, lahko poseže po različicah s 140 ali 165 kilovati ali pa kar po 306-konjskem AMG A35 za osnovnih 47 tisoč evrov.
Novi A pa ne prinaša le sodobne stroje, ampak se tudi zelo dobro pelje. Volan je dokaj natančen in vozilo vestno sledi željam voznika, blaženje je resda nastavljeno malo trše (tudi v načinu comfort), vendar hrbet kljub temu ne bo preveč trpel. Na pogled A morda obljublja več drame, kot jo je zmožen ponuditi, a vožnja je lahko kljub temu zabavna. Ker ga pretežno kupujejo oziroma vozijo dame, sta videz in počutje tako ali tako bolj pomembna.
Mercedes je tako z novim A naredil velik korak naprej ter v premium razredu postavil nove standarde za kombilimuzine. Tehnično dovršen, bogato opremljen, polno digitaliziran in s srednjim motorjem sicer ni poceni, vendar boste na tako porabljen denar ob vsem občudovanju in užitkih kar hitro pozabili. In sopotnica? Prazaprav je med ukazi "Hey Mercedes" pogrešala le šarmanten moški glas, ki bi ji vklopil gretje sedežev, dvignil temperaturo in popihal na dušo.