Fiat je v zadnjih letih število svojih modelov zdesetkal. Eden izmed modelov, ki je ob ikoničnem fiatu 500 preživel čistke, je večji 500X, ki je bližji sorodnik jeepa renegada. Njegovi začetki segajo v leto 2015, od takrat pa se je uveljavil kot eden najbolj prodajanih v svojem razredu. Po štirih letih prodaje so ga Italijani zapeljali v lepotilni salon. Elektrifikacija, ki so je napovedali v petletnem strateškem načrtu, prihaja z naslednjo generacijo.
Na voljo tudi v pohodniški podobi
Oblikovalci so se lepotno dotaknili prednjega odbijača in maske, prednjih led žarometov in dnevnih LED-luči, po novem so za doplačilo kromirane obrobe stranskih oken. V pohodniški cross podobi so mu dodatno nadeli nove meglenke, izdatnejšo zaščito pod odbijačem ter strešne nosilce v sivi barvi. Ob novem odbijaču na zadku svetijo nove luči z integriranimi smerniki ter osrednjim delom žarometa, ki je po vzoru fiata 500 obarvan v barvi karoserije. Za nekaj svežine so dodali štiri nove barve zunanjosti ter tri oblike platišč. V kabini so sedeže in zadnjo klop oblekli v prijetnejše materiale, nova sta volan, merilniki in instrumentalna plošča. Sedempalčni zaslon na dotik je povezljiv s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto.
Nova bencinska motorja
Tako kot v renegadu svojo premiero doživljata nova bencinska motorja firefly turbo 1,0 in 1,3. Litrski motor razvije 88 kilovatov (120 konjskih moči) in moč prek šeststopenjskega ročnega menjalnika prenaša na prednji kolesi. Zmogljivejši 1,3-litrski motor pa 110 kilovatov (150 konjskih moči) moči na sprednji kolesni par prenaša s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. V tovarni obljubljajo, da sta nova motorja za petino varčnejša ter tišja od predhodnih.
V prenovljenem 500X bodo na izbiro trije turbodizelski motorji s tehnologijo MultiJet II. Trenutno je na voljo 1,6-litrski z 88 kilovati (120 KM), ki ga je mogoče povezati šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Pozneje bosta dizelsko ponudbo obogatila še 1,3-litrski motor s 70 kilovati (95 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom ter dvolitrski motor s 110 kilovati (150 konjskih moči). Ta bo na voljo v kombinaciji z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.
Pogled na cenik
Vstop v svet fiata 500X se začne pri 17.590 evrih. Za ta denar dobite trivaljni bencinski motor z osnovno vendar bogato opremo urban. Na seznamu serijske opreme so sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za nadzor hitrosti ter za ohranjanje voznega pasu in vzvratna kamera. Za dizelski 1,6-litrski stroj pa je potrebnih tisoč evrov doplačila. Kupci lahko izbirajo med dvema karoserijama in tremi stopnjami opreme. V opremi city cross boste za 500X odšteli najmanj 21.490 evrov, v najbogatejši opremi cross pa 22.690 evrov. Z izjemo različic z opremo urban, bodo kupci deležni popusta v višini dva tisoč evrov. Štirikolesni pogon v ponudbo prihaja pozneje s prihodom zmogljivejšega dizelskega motorja.