Avto

S pametnim štirikolesnim pogonom je vožnja vedno užitek

Le kaj je lahko bolje od vsestranske Pokljuke, ki te v vseh letnih časih zvabi v svoj objem? BMWjev dogodek xDrive seveda, kjer lahko povabljeni na različne načine spoznajo zmogljivosti njihovega štirikolesnega pogona, čakalo pa nas je še posebno presenečenje.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.02.2019 00:50
Čas branja: 9 min

Februar na Pokljuki ni le v znamenju smučarskega teka, biatlona, smučanja, zimskih vzponov na Viševnik (spodaj), Mrežce ali Debelo Peč ali krpljanja okoli planin Lipanca in Zajavornik, ampak ga še dodatno popestri BMWjev dogodek xDrive.

V treh vikendih in vmesnih delovnih dnevih je v objemu našega največjega biatlonskega centra in okolice okoli 400 gostov sedlo za volan različnih bavarcev ter v praksi preizkusilo pametni štirikolesni pogon.

Vsi gotovo niso bili enako vešči vožnje v zimskih pogojih, nekateri so se snega in poledice celo bali, gotovo pa so iz približno triurnega preizkusa sodobne tehnike izšli kot zmagovalci.

In prav to je namen preizkusa v zimski areni na Pokljuki: otresti se strahu pred vožnjo v težjih vremenskih razmerah ali pa takrat, ko zmanjka asfalta oziroma podlago prekrijeta sneg in led.

Kako sploh deluje xDrive?

Srce sistema je ob sredinskem diferencialu vgrajena elektronsko krmiljena večlamelna sklopka. Sistem xDrive, deluje proaktivno, v osnovi tako 40 odstotkov moči prenese na prednjo in 60 odstotkov na zadnjo os. “Za več zabave,” pojasni vodja BMW inštruktorjev Marjan Božič (spodaj).

Po potrebi lahko sistem glede na vozne pogoje prenese do 100 odstotkov moči na prednjo oziroma zadnjo os. Vozniku pomagajo tudi sistem dinamičnega nadzora stabilnosti (DSC), ki ves čas nadzoruje obnašanje koles in podvozja, sistem dinamičnega nadzora zmogljivosti (DPC), ki v kombinaciji s štirikolesnim pogonom omogoča bolj natančen vstop v ovinke, hitrejše pospeševanje in boljšo lego vozila, ne glede na zahtevnost podlage cestišča ter sistem pomoči pri spustu (HDC). “Ta omogoča počasno vožnjo po hribu navzdol brez uporabe zavore in poveča stabilnost vozila na nestabilnih in spolzkih površinah, sistem pa deluje tako z motorjem vozila kot z uporabo zavor,” je še pojasnil Božič.

Rampe in slalom za demonstracijo zmogljivosti

Dovolj teorije, gremo v avtomobile! Pred biatlonskim centrom smo za demonstracijo zmogljivosti štirikolesnega pogona v težjih razmerah in v prid varni vožnji na mokri, spolzki in delno zasneženi cesti na preizkus dobili široko paleto BMWjevih modelov z oznako xDrive. Za začetek sem sedel v X4 ter ga zapeljal prek umetnega poligona, ki je zgledno simuliral bočni naklon, gozdne poti in razne ovire, pred katerimi se lahko voznik znajde onkraj asfalta.

Pogon xDrive deluje tako, da s plezanjem nisem imel prevelikih težav. Po navodilih inštruktorja Predraga Trkulje (spodaj), nekoč sovoznika na reli preizkušnjah, sem skrbel le za primerno visoke vrtljaje, vse ostalo je BMW naredil sam.

Pogon podkrepljen z računalniškimi možgani se namreč odlično in predvsem samodejno znajde tudi takrat, ko se hitro menja oprijem pnevmatik. Včasih je tako stik s podlago imela le prednja os, naslednji trenutek samo zadnja, tudi ko sta bili dve kolesi v zraku ali pa je oprijem imelo le prednje levo ali zadnje desno kolo, novi X4 ni imel posebnih težav in je prek rampe zapeljal kot bi šlo za ravno podlago.

xDrive navduši tudi na zasneženih cestah

Brez vožnje po zasneženi poti skozi gozdove Pokljuke seveda ne gre, saj lahko tukaj avtomobili kljub ledu na nekaterih mestih pokažejo mišice oziroma vse prednosti xDrive pogona v praksi.

“Panoramsko” vožnjo smo prepeljali v pospešenem ritmu, v zavojih tudi ni manjkalo atraktivnih drsenj z delno izklopljeno stabilizacijsko elektroniko, prav igraje pa je karavana športno-terenskih BMW vozil opravila s speljevanjem in vožnjami v klanec in z njega. Bliskovito delovanje štirikolesnega pogona tako ne glede na podlago in razmere ni puščalo dvomov glede varnosti.

Vedno odločna pospeševanja, zanesljiva vožnja, tudi učinkovito zaviranje,… niti za sekundo - tudi v mogočnem X5 - nisem dobil kakšnega slabega občutka, da se v kakšnem ovinku ali delu steze morda le ne bo izšlo. Niti za volanom zmogljivega X4 M40d, kjer je pogon xDrive meje mogočega postavil zares visoko, v kakšnem kupu snega pa bi obtičal le tisti, ki bi močno pretiraval ali precenil svoje sposobnosti.

Prav varnost v vseh pogojih, zabava »na zahtevo« in seveda zabava so tisto, kar so želeli doseči inženirji ob snovanju inteligentnega štirikolesnega pogona. K temu lahko po novi xDrive izkušnji dodam še instant krepitev vozniške samozavesti, zvrhano mero poguma ter popolno zaupanje v tehniko v popolnoma novi izkušnji.

Brez presenečenja ne gre, sliši na ime X7

Pregrinjala so v avtoposlu vedno zanimiva reč, saj pred radovednimi očmi do trenutka X skrivajo kakšno vročo novost. Ker sem do tedaj preizkusil celotno paleto SUV modelov, vključno s šefom X5, je bilo jasno, da je pod ponjavo lahko le mogočni X7. Imel sem prav.

Malce sem hlinil presenečenje, saj sem si ga ogledal že na salonu v Los Angelesu, a vseeno me je luksuz v kar treh vrstah sedežev pritegnil - sploh ker je šlo za nasploh prvega pri nas, ostali pridejo v maju.

X7 je na prvo žogo predvsem mogočen športni terenec, ki bo s ceno prek 120 tisoč evrov osvajal najbolj zahtevne kupce. Najbolj Bavarci seveda računajo na Ruse, Kitajce in Američane, gotovo pa se bo kakšen našel tudi pri nas, nenazadnje ima več kot pet metrov dolg velikan kaj pokazati. Na trimetrski medosni razdalji lahko ponuja šest ali sedem sedežev, najsodobnejšo tehnologijo, vso varnostno opremo, ki si jo lahko kupec zamisli in zmogljive motorje. Na začetku bodo pod dolgim motornim pokrovom na voljo trije motorji, dva šestvaljna turbodizla in šestvaljni turbobencinski motor, pozneje pa v ponudbo pride še hibrid in zverina z osemvaljnikom.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani
Avto
AvtoMiloš Milač BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani 1

Naš konfigurator trenutno ne deluje dobro, cene vozil so napačne. Prave cene za leto 2021 so do 18 odstotkov nižje kot lani, sporoča BMW Slovenija.

FINANCE
Avto
Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis
Avto
AvtoMiloš Milač Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis

Intervju z Blažem Urbanijo, direktorjem družbe Wallis Motor Ljubljana, ki je oktobra lani prevzel posel in objekt nekdanjega trgovca BMW A-Cosmosa.

FINANCE
Avto
Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz
Avto
AvtoUroš Božin Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz

Zaprtje tovarn in prodajnih salonov je močno udarilo po financah v drugem četrtletju, v tretjem in četrtem trimesečju pa so v BMW dober del izgubljenega nadomestili.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov 25

BMW električni orjak bo ponudil kopico sodobne tehnike, krepke mere in doseg prek 600 kilometrov v različici iX xDrive50.

FINANCE
Avto
BMW za neozdravljive nostalgike
Avto
AvtoGorazd Suhadolnik BMW za neozdravljive nostalgike

Za krmilom jubilejne izdaje BMW R NineT Urban G/S, retro roadsterja, ki združuje dediščino, samosvoj videz, visokokakovostno obdelavo in zabavne zmogljivosti. Seveda z mislijo na obvezno personalizacijo.

FINANCE
PMM
BMW priključna hibrida 330e in 530e: tudi elektrika lahko prinese užitek v vožnji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač BMW priključna hibrida 330e in 530e: tudi elektrika lahko prinese užitek v vožnji 19

Test: BMW 330e xDrive touring in 530e xDrive touring s sistemsko močjo 215 kilovatov, res skromno žejo in krepko skupno maso.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.