Februar na Pokljuki ni le v znamenju smučarskega teka, biatlona, smučanja, zimskih vzponov na Viševnik (spodaj), Mrežce ali Debelo Peč ali krpljanja okoli planin Lipanca in Zajavornik, ampak ga še dodatno popestri BMWjev dogodek xDrive.
V treh vikendih in vmesnih delovnih dnevih je v objemu našega največjega biatlonskega centra in okolice okoli 400 gostov sedlo za volan različnih bavarcev ter v praksi preizkusilo pametni štirikolesni pogon.
Vsi gotovo niso bili enako vešči vožnje v zimskih pogojih, nekateri so se snega in poledice celo bali, gotovo pa so iz približno triurnega preizkusa sodobne tehnike izšli kot zmagovalci.
In prav to je namen preizkusa v zimski areni na Pokljuki: otresti se strahu pred vožnjo v težjih vremenskih razmerah ali pa takrat, ko zmanjka asfalta oziroma podlago prekrijeta sneg in led.
Kako sploh deluje xDrive?
Srce sistema je ob sredinskem diferencialu vgrajena elektronsko krmiljena večlamelna sklopka. Sistem xDrive, deluje proaktivno, v osnovi tako 40 odstotkov moči prenese na prednjo in 60 odstotkov na zadnjo os. “Za več zabave,” pojasni vodja BMW inštruktorjev Marjan Božič (spodaj).
Po potrebi lahko sistem glede na vozne pogoje prenese do 100 odstotkov moči na prednjo oziroma zadnjo os. Vozniku pomagajo tudi sistem dinamičnega nadzora stabilnosti (DSC), ki ves čas nadzoruje obnašanje koles in podvozja, sistem dinamičnega nadzora zmogljivosti (DPC), ki v kombinaciji s štirikolesnim pogonom omogoča bolj natančen vstop v ovinke, hitrejše pospeševanje in boljšo lego vozila, ne glede na zahtevnost podlage cestišča ter sistem pomoči pri spustu (HDC). “Ta omogoča počasno vožnjo po hribu navzdol brez uporabe zavore in poveča stabilnost vozila na nestabilnih in spolzkih površinah, sistem pa deluje tako z motorjem vozila kot z uporabo zavor,” je še pojasnil Božič.
Rampe in slalom za demonstracijo zmogljivosti
Dovolj teorije, gremo v avtomobile! Pred biatlonskim centrom smo za demonstracijo zmogljivosti štirikolesnega pogona v težjih razmerah in v prid varni vožnji na mokri, spolzki in delno zasneženi cesti na preizkus dobili široko paleto BMWjevih modelov z oznako xDrive. Za začetek sem sedel v X4 ter ga zapeljal prek umetnega poligona, ki je zgledno simuliral bočni naklon, gozdne poti in razne ovire, pred katerimi se lahko voznik znajde onkraj asfalta.
Pogon xDrive deluje tako, da s plezanjem nisem imel prevelikih težav. Po navodilih inštruktorja Predraga Trkulje (spodaj), nekoč sovoznika na reli preizkušnjah, sem skrbel le za primerno visoke vrtljaje, vse ostalo je BMW naredil sam.
Pogon podkrepljen z računalniškimi možgani se namreč odlično in predvsem samodejno znajde tudi takrat, ko se hitro menja oprijem pnevmatik. Včasih je tako stik s podlago imela le prednja os, naslednji trenutek samo zadnja, tudi ko sta bili dve kolesi v zraku ali pa je oprijem imelo le prednje levo ali zadnje desno kolo, novi X4 ni imel posebnih težav in je prek rampe zapeljal kot bi šlo za ravno podlago.
xDrive navduši tudi na zasneženih cestah
Brez vožnje po zasneženi poti skozi gozdove Pokljuke seveda ne gre, saj lahko tukaj avtomobili kljub ledu na nekaterih mestih pokažejo mišice oziroma vse prednosti xDrive pogona v praksi.
“Panoramsko” vožnjo smo prepeljali v pospešenem ritmu, v zavojih tudi ni manjkalo atraktivnih drsenj z delno izklopljeno stabilizacijsko elektroniko, prav igraje pa je karavana športno-terenskih BMW vozil opravila s speljevanjem in vožnjami v klanec in z njega. Bliskovito delovanje štirikolesnega pogona tako ne glede na podlago in razmere ni puščalo dvomov glede varnosti.
Vedno odločna pospeševanja, zanesljiva vožnja, tudi učinkovito zaviranje,… niti za sekundo - tudi v mogočnem X5 - nisem dobil kakšnega slabega občutka, da se v kakšnem ovinku ali delu steze morda le ne bo izšlo. Niti za volanom zmogljivega X4 M40d, kjer je pogon xDrive meje mogočega postavil zares visoko, v kakšnem kupu snega pa bi obtičal le tisti, ki bi močno pretiraval ali precenil svoje sposobnosti.
Prav varnost v vseh pogojih, zabava »na zahtevo« in seveda zabava so tisto, kar so želeli doseči inženirji ob snovanju inteligentnega štirikolesnega pogona. K temu lahko po novi xDrive izkušnji dodam še instant krepitev vozniške samozavesti, zvrhano mero poguma ter popolno zaupanje v tehniko v popolnoma novi izkušnji.
Brez presenečenja ne gre, sliši na ime X7
Pregrinjala so v avtoposlu vedno zanimiva reč, saj pred radovednimi očmi do trenutka X skrivajo kakšno vročo novost. Ker sem do tedaj preizkusil celotno paleto SUV modelov, vključno s šefom X5, je bilo jasno, da je pod ponjavo lahko le mogočni X7. Imel sem prav.
Malce sem hlinil presenečenje, saj sem si ga ogledal že na salonu v Los Angelesu, a vseeno me je luksuz v kar treh vrstah sedežev pritegnil - sploh ker je šlo za nasploh prvega pri nas, ostali pridejo v maju.
X7 je na prvo žogo predvsem mogočen športni terenec, ki bo s ceno prek 120 tisoč evrov osvajal najbolj zahtevne kupce. Najbolj Bavarci seveda računajo na Ruse, Kitajce in Američane, gotovo pa se bo kakšen našel tudi pri nas, nenazadnje ima več kot pet metrov dolg velikan kaj pokazati. Na trimetrski medosni razdalji lahko ponuja šest ali sedem sedežev, najsodobnejšo tehnologijo, vso varnostno opremo, ki si jo lahko kupec zamisli in zmogljive motorje. Na začetku bodo pod dolgim motornim pokrovom na voljo trije motorji, dva šestvaljna turbodizla in šestvaljni turbobencinski motor, pozneje pa v ponudbo pride še hibrid in zverina z osemvaljnikom.