Po predlogu ZN, predstavljenem junija lani, bo sistem za samodejno zaviranje deloval do hitrosti 60 kilometrov na uro in bo torej namenjen reševanju življenj ter zmanjševanju števila trkov in materialne škode predvsem v mestnem in primestnem okolju. Z njim bodo v omenjenih državah, torej tudi v Sloveniji, od leta 2020 morala biti opremljena vsa nova osebna in lahka dostavna vozila, kar pomeni skupaj 19 milijonov avtomobilov (od tega štiri milijone na Japonskem in 15 milijonov v EU).
Obvezen sistem bo počasi izboljšal statistiko
Sistem za samodejno zaviranje v sili oziroma AEBS je danes vgrajen že v veliko serijskih avtomobilov, na preizkusnih trčenjih konzorcija EuroNCAP pa avtomobilom prinaša tudi dodatne točke in s tem boljšo varnostno oceno. Njegovo delovanje v praksi prinaša samodejno zaviranje pred ovirami, avtomobili ali pešci. Njegova vgradnja pa bo postopoma, z obnavljanjem voznega parka, občutno izboljšala statistiko nesreč v mestih, ki je leta 2016 v EU pokazala na 9.500 nesreč, od tega so bili kar v 40 odstotkih udeleženi pešci.
Obvezen le za nove avtomobile
Sistem bo obvezen le za nove avtomobile, registrirane od leta 2020, vgradnja v stare avtomobile pa ni predvidena. Združene države, Kitajska in Indija sodijo med večje trge, na katerih sistem ne bo obvezen.