Osveženi passat na slovenski trg prihaja septembra letos, dobre štiri leta in pol po predstavitvi zadnje generacije. Res skromne oblikovne spremembe nemškega poslovneža obsegajo rahlo spremenjene odbijače, prednjo masko, prednje in zadnje LED-luči (prednje so lahko matrične kot pri touaregu), obliko 17-, 18- in 19-palčnih koles ter karoserijskih barv. V kabini poudarjamo nove materiale, sedeže s certifikatom AGR in kar 30 odtenkov ambientalne osvetlitve.
Polsamodejno do 210 na uro
Glavne spremembe pa so – kot ponavadi – skrite pod pločevino oziroma v možganih elektronike, omogočile pa bodo še varnejšo in udobnejšo vožnjo. Med ključne sodijo, denimo, travel assist, ki omogoča polavtonomno vožnjo z mesta vse do 210 kilometrov na uro. Voznik bo za nemoteno delovanje sistema skrbel le s sprotnimi dotiki volana, ki je tokrat zanje precej bolj občutljiv kot v prejšnji generaciji.
Ves čas povezan s spletom
Druga pomembna novost je serijsko vgrajena eSIM-kartica, ki omogoča stalno povezavo s spletom in nabor novih aplikacij, do katerih boste lahko dostopali brez plačila mesečne naročnine. Doplačali – ni še jasno, koliko – boste le za dostop do internetnega radia, prenosa videa v živo in brezžične dostopne točke, ki jo boste lahko ustvarili avtomobilu.
Alltrack do 17,2 centimetra oddaljenosti od tal
Prenova je zajela vse različice, torej limuzino, karavanski variant in pustolovski alltrack s serijskim štirikolesnim pogonom, ki ponuja tudi po višino nastavljivo podvozje. V najvišji točki je alltrack od tal oddaljen 17,2 centimetra.
Novi zasloni
Passat z letnico 2019 je dobil še nov virtualni kokpit diagonale 11,7 palca in osrednji zaslon na dotik na vrhu sredinske konzole diagonale 6,5 ali 9,2 palca. Zmogljivejši navigacijski sistem bo ponudil tudi informacije v realnem času. Motorji pa so zdaj vsi po vrsti, bencinski in dizelski, opremljeni s filtrom trdnih delcev in ustrezajo okoljskim standardom Euro 6d-TEMP.
Priključni hibrid s 13-kilovatno baterijo
Edina pogonska novost pa je priključni hibrid GTE z 1,4-litrskim turbomotorjem in elektromotorjem ter skupno močjo 160 kilovatov (218 konjskih moči). Glavna novost GTE je zmogljivejša baterija, ki namesto 9,9 ponuja 13 kilovatnih ur zmogljivosti in posledično precej večji doseg zgolj na elektriko. Po starih standardih NEDC je doseg 70 kilometrov (prej 50 kilometrov), po WLTP pa 55 kilometrov. Na domači vtičnici boste baterijo polnili šest ur in 15 minut.