Avto

​Pustolovski ford focus odpira nova obzorja

Ford focus active bo z robustnostjo, večjim odmikom od tal in stabilnim oprijemom na spolzkem terenu v dobro voljo spravil predvsem tiste družine, ki rade naredijo korak več kot druge.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.02.2019 05:00
Dopolnjeno: 01.02.2019 10:47
Čas branja: 6 min

Športni terenci in križanci so gotovo najbolj »vroča roba« v avtomobilskem svetu, a vsem ne zlezejo pod kožo. Med njihove hibe lahko štejemo pomanjkanje prostornosti, slabše vozne lastnosti in večjo porabo goriva, a kaj, če ste v družini navdušeni avanturisti, pohodniki ali smučarji!Pri Fordu so zavohali priložnost in z novim focusom ponudili tudi vmesno in predvsem cenejšo modelsko linijo active, ki popiha na dušo priložnostnim pustolovcem.

Več kot le kompromis

Focus active ponuja dober kompromis med križancem in običajnim avtomobilom. Na zunaj se malce avanturistično obarvani focus v petvratni ali testni karavanski različici hitro loči od običajnega, saj ga prepoznate po bolj robustnih oblikovalskih potezah: plastičnih obrobah, drugačni maski in odbijačih, srebrnih dodatkih ter posebnih platiščih.

A ne gre zgolj za šminko. Da malce terensko obarvani focus zmore več kot običajni, pokaže z večjo oddaljenostjo od tal (spredaj 30, zadaj 34 milimetrov), drugače nastavljeno podvozje z neodvisnim zadnjim vzmetenjem pa v praksi zagotovi boljšo terensko prehodnost oziroma udobnejšo vožnjo prek večjih neravnin.

To seveda ni dovolj, da focus active, opremljen le s prednjim pogonom, ne bi obtičal že na prvi oviri. Poleg tega, da je dodobra dvignjen od tal, ponuja izbiro med petimi programi vožnje – običajnim eco, normal in sport so inženirji dodali še slippery (spolzko) in trail (makadam). Zgolj s pritiskom na gumb med prednjima sedežema focus kar dobro spremeni svoj umirjeni karakter, s pomočjo elektronike pa se skoraj v slogu klenih športnih terencev spoprime z mokrimi, zasneženimi ali peščenimi potmi.

Navidezno robusten ponuja poceni rešitev

Focus active je na voljo s tremi turbobencinskimi motorji ecoboost z močjo od 125 do 182 konjev ter z dvema ecoblue turbodizloma z močjo 120 oziroma 150 konjev.

Cenovno je uvrščen med opremi titanium in titanium business oziroma ST-line. Vstopni petvratni model z ecoboost motorjem 1,0 s 125 konjskimi močmi in šeststopenjskim ročnim menjalnikom tako stane 21.220 evrov – karavan je za 640 evrov dražji –, mi pa smo preizkusili karavana z vrha ponudbe z 2,0-litrskim turbodizlom s 150 konji in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom z vrtljivim izbirnikom prestav.

Zmagovalna kombinacija

Kombinacija na 4,67 metra se hitro izkaže za zmagovalno, saj v paketu dobimo v vseh razmerah zmogljiv (9,1 sekunde za pospešek do 100 kilometrov na uro, 206 kilometrov na uro je končna hitrost), z navorom radodaren (370 newtonmetrov med dva tisoč in 2.500 vrtljaji) in varčen motor (6,3 litra na 100 kilometrov) ter odličen samodejni menjalnik. Prestavlja mehko in nezaznavno, z lahkotnostjo in udobjem se izkaže tako v mestu kot na odprtih cestah, idealen partner pa je menjalnik tudi takrat, ko zmanjkuje oprijema pod kolesi.

Spolzke klančine, zasneženo cestišče, pesek in blaten kolovoz smo lažje premagali tudi z vklopom enega izmed dveh dodatnih voznih profilov, ki prilagodita delovanje sistema ESP, odzivnost stopalke za plin, natančnost volana in prestavljanje ter kljub samo prednjemu pogonu zgledno preprečujeta, da bi z družino obstali tam, kjer si ne želimo. Poceni, a učinkovita rešitev.

Zgledno opremljen in pripravljen na marsikaj

Robustni focus ob tem ponuja tisto, kar običajni in tega ni malo – pa naj gre za prostornost na 2,7 metra medosne razdalje (v prtljažnik gre 575 oziroma 1.620 litrov), sodobne tehnologije, varnost ali opremo. Ne glede na pozicijo sedenja ima tako dovolj prostora za glave, ramena in noge petih potnikov.

Kabina je sodobna, urejena in v primerjavi s klasično nekoliko ozaljšana, za razvedrilo in povezljivost z mobilniki skrbi napredni multimedijski sistem Sync3, v opremi so lahko prilagodljivi LED-žarometi, radarski tempomat, vrhunski zvok B & O in pomočnik pri parkiranju, v focusa pa je vgrajena še kopica tehnologij za olajšanje vožnje – tudi sistem za preprečevanje naleta z zaznavanjem pešcev in kolesarjev ter opozorilo na prečni promet.

Prava protiutež SUV

Focus active v karavanski različici ne glede na opremljenost precej očitno nagovarja aktivne družine, ki se ne vozijo zgolj po asfaltiranih poteh, a so jim klasični križanci oziroma športni terenci preveliki oziroma predragi. Če ste razmeroma zahteven kupec, imate v žepu okoli 30 tisočakov, v vaši družini pa vikendi in dopust le redko minejo brez blatnih čevljev ali športne opreme, potem je focus active gotovo vreden razmisleka.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Focus z zakritimi gubami pametnejši in povezan
Avto
AvtoUroš Božin Focus z zakritimi gubami pametnejši in povezan

Prenovljeni focus bo v prodajne salone zapeljal v začetku prihodnjega leta

FINANCE
Okolje & energija
Društvo Focus: do leta 2030 bodo skupne izgube TEŠ 870 milijonov evrov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Društvo Focus: do leta 2030 bodo skupne izgube TEŠ 870 milijonov evrov 9

»Ocena izgube daje jasen signal, da je nujno potrebno pripraviti dodatni scenarij za obvladovanje tveganja pri opuščanju premoga, če pride do nenapovedanega predčasnega zaprtja TEŠ,« pravi Tomislav Tkalec iz društva za sonaraven razvoj Focus.

FINANCE
Avto
Ko osredotočenost na porabo preraste v obsesijo
Avto
AvtoUroš Božin Ko osredotočenost na porabo preraste v obsesijo 8

V karavanskem focusu active smo preizkusili litrski motor z blagim hibridom. Kako je manjši motor nadomestil večjega? Kakšna je razlika v porabi? S katerimi sistemi zmanjšuje porabo?

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Okolje & energija
Kje v Ljubljani je zrak najbolj onesnažen
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kje v Ljubljani je zrak najbolj onesnažen 1

Organizaciji Focus in Inštitut za zdravje in okolje sta februarja opravili meritve koncentracij dušikovega dioksida v zraku v Ljubljani. Plin je zdravju zelo škodljiv, izvira predvsem iz dizelskih vozil, v Ljubljani pa je na več mestih prisoten v previsokih koncentracijah.

FINANCE
Avto
Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV
Avto
AvtoUroš Božin Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV 5

Mustang je vedno poosebljal dostopno športno vozilo. Zaradi absurdnih davkov je bil v Slovenij do novega leta precej drag. Z novim letom se je pocenil za vsaj 11.800 evrov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)