(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

Preobrazba hibrida, ob katerem obmolknejo tudi dizli

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
avtomobilska...   dodaj
Toyota dodaj
Akio Toyoda dodaj
lego dodaj
 
Čas branja: 6 min
28.01.2019  20:50
Rav4 v novi generaciji preseneča oblikovno, prostorsko in med zavoji, v razredu SUV postaja ambasador hibridnega pogona, ki se tudi v praksi izkaže za varčnega, v Sloveniji pa je na voljo za najmanj 33.300 evrov
Preobrazba hibrida, ob katerem obmolknejo tudi dizli
Foto: Uroš Božin

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
avtomobilska industrija   dodaj
Toyota dodaj
Akio Toyoda dodaj
lego dodaj

Toyotin rav4 je eden izmed pionirjev segmenta srednje velikih športnih terencev, ki se je od daljnega leta 1994 uveljavil kot svetovna prodajna uspešnica. Da bi ostal med najpopularnejšimi, je občutno spreminjal svojo podobo. Od majhnega trivratnega do večjega urbanega, od električnega pa vse do hibridnega terenca. Z leti je postajal vse bolj priljubljen, leta 2017 pa je bil najbolj prodajan SUV na svetu. Medtem ko se je kombinacija športnega terenca z dizelskim motorjem kmalu po nastanku razreda SUV zdela samoumevna, je rav4 prepričljiv dokaz, da tudi tu obstaja hibridna pot.

Slovo od oblikovne zadržanosti

Bolj poredko se v avtosvetu zgodi, da oblikovalci med generacijami obliko toliko spremenijo, da marsikdo avta sploh ne prepozna. Umirjena in medla oblika predhodnika, ki je spominjal na povišanega karavana, bo hitro pozabljena. Novi rav4 je zgrajen na novi platformi TNGA-K, ki jo po vstopu v svet avtov in po iznajdbi hibrida predstavljajo kot tretjo prelomnico za Toyoto. Omogoča, da je rav4 od predhodne generacije krajši za pol centimetra, medosna razdalja pa je daljša za tri. Prav tako je nižje težišče (2,4 centimetra), oddaljenost od tal je večja, celotna karoserija pa lažja in trša.

Ravova oblika je bolj izstopajoča, v močno konkurenčnem razredu športnih terencev ga ne bo težko prepoznati. Oblikovalci so novi generaciji nadeli precej bolj robustno in mišičasto postavo. Oglati koloteki spominjajo na tiste pri večjem Toyotinem terencu 4runner, obrazne linije pa na highlanderja, modela, ki ju Toyota na evropskem trgu ne prodaja. Zadek je precej bolj podoben premijskemu bratrancu lexusu NX. Rav4 tako zdaj tudi oblikovno pomeni most med modnim in kompaktnim CH-R in orjaškim land cruiserjem.

Večji zaslon in precej manj gumbov

Korak naprej je očiten tudi v kabini. Sedi se centimeter in pol nižje, nižje je postavljena celotna armaturna plošča. Počutje za volanom je bolj limuzinsko, prostornost pa iz razreda višje. Dodatno k temu pripomore boljša nastavljivost volana. Za boljšo vidljivost so vzvratna ogledala postavili na vrata in znižali okensko linijo. Tudi rav4 sledi trendom in je na vrhu armaturne plošče dobil od sedem- do osempalčni zaslon v obliki tablice. Postavitev je ergonomsko res optimalna, saj je nameščen v vidnem polju voznika. Le upravljanje bi bilo bolj učinkovito prek vrtljivega gumba. Razen klimatske naprave so skoraj vse gumbe prestavili v multimedijski vmesnik.

Notranjost je bila v testnem avtu lično in robustno narejena, prešita s kontrastni šivi, opremljena z dvobarvnimi usnjenimi sedeži, vrata in del armature pa so bili na vrhu obloženi s plastjo mehkega usnja. Kakšen kos trde plastike še vedno najdemo, vendar večinoma niže, kamor pogled in predvsem roke ne sežejo. Glede izbora materialov, ergonomije, podrobnosti in počutja je narejen velik korak naprej. Na zadnji klopi, ki je širša za štiri centimetre, bodo zdaj trije lažje sedeli, slabih pet centimetrov več prostora pa je za noge. Zadnja sedežna klop je lažje dostopna zaradi večjega kota odpiranja vrat. Prtljažni prostor je večji za 79 litrov (580 litrov) in globlji – pogoltne lahko meter dolge predmete.

Nova motorja, izbira jasna

Nova sta tako bencinski dvolitrski motor kot tudi 2,5-litrski hibrid. Na voljo bosta oba, pri uvozniku pa računajo le na prodajo hibridnega. V osnovi ima 130 kilovatov, v pomoč pa mu je še elektromotor z 88 kilovati. Pri štirikolesnem pogonu dodaten elektromotor s 50 kilovati skrbi za pogon zadnjih koles. Hibrid s pogonom na prednji kolesni par ponuja skupno 160 kilovatov (218 konjskih) moči in s štirikolesnim pogonom 163 kilovatov (222 konjev) moči.

Na cestah okoli Barcelone se je hibridni rav4 izkazal za tihega in odzivnega. Pogonski sistem je zmogljivejši in učinkovitejši. V športnem načinu je čutiti potisk pred samim odzivom motorja. Neslišno potisno silo seveda zagotavlja električni motor. Od predhodnika je bil občutno izboljšan še štirikolesni pogon. Zadnji kolesni par, ki ga poganja le elektromotor, prenese 30 odstotkov več navora, kar pod črto pomeni več kot konvencionalni mehanični štirikolesni pogon.

Hibrid in zavoji?

Z drzno terensko pojavo in neslišnim pospeševanjem bo po mestu presenetil marsikaterega pešca. Več užitkov pa odslej ponuja tudi v zavojih. »Nič več dolgočasnih avtomobilov,« je nedavno zabičal Akio Tojoda. Novi rav4 njegovo obljubo izpolnjuje. Čeprav se večina voznikov z njim ne bo podila skozi zavoje, mu priganjanje veliko bolj leži. Lega je zanesljiva, odzivanje vozila pa nevtralno in predvidljivo, predvsem zaradi razporeditve teže med osema (51 : 49). Le ob agresivnem priganjanju pride do rahlega podkrmiljenja.

Bogato opremljen, kaj pa cena?

Cene za bencinsko različico se začnejo pri 28.900 evrih, medtem ko je vstop v hibrida postavljen pri 33.300 evrih, za štirikolesni pogon pa bo potrebno doplačilo treh tisočakov. Vsak rav4 bo opremljen z drugo generacijo varnostnega paketa Toyota sense, ki vključuje tudi sistem sledenja pasu in samodejno uravnavanje žarometov, med serijsko opremo pa so še kartica ključ, zagon motorja s pritiskom na gumb, samodejna klimatska naprava, dnevne LED-luči spredaj in zadaj ter žarometi bi-LED. Največ povpraševanja pričakujejo po opremi elegant, za katero bo treba skupaj odšteti 35.700 oziroma 38.900 evrov. Pri Toyoti vsak kupec dobi popust v vrednosti 1.500 evrov, bon za nakup dodane opreme v vrednosti 400 evrov ter kasko in obvezno zavarovanje za evro.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti (Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam 9

Obline so zamenjale oglate poteze, trebuh se je (podatki za ameriško različico) dvignil s 16 na skoraj 21 centimetrov, RAV4 pa je znova...

AVTO
Novosti
Novosti Toyota, ki se prodaja kot vroče žemljice 9

Z novim RAV4 je japonski velikan (znova) dobil avto, zaradi katerega kupci stojijo v vrsti - kljub povprečni ceni 36 tisoč evrov so pri...

FINANCE
Članki
Članki Italija je v zadnjem lanskem četrtletju zdrsnila v recesijo 11

Statistični podatki so danes pokazali še, da je v zadnjem lanskem četrtletju evrski BDP zrasel enako kot četrtletje prej – za 0,2...

FINANCE
Članki
Članki (grafika) Kdo ima od evra največ koristi? Nemci, Nizozemci in Grki 3

Nemški Center za evropske politike (CEP) iz Freiburga je ob 20-letnici evra, ki jo praznujemo letos, objavil študijo z naslovom Dvajset...

FINANCE
Članki
Članki Times: Vlada premierke Mayeve z denarjem snubi laburiste, da bi podprli dogovor za brexit 3

Britanska vlada razmišlja o različnih poteh, kako bi zagotovila dovolj podpore, da bi parlament podprl izstopni dogovor, ki bi VB...

FINANCE
Članki
Članki Britanski poslanci brez načrta, kak brexit bi radi. Mayeva bi šla, če potrdijo njen sporazum. So se možnosti za urejeni brexit povečale? 12

Premierka Theresa May je javno naznanila, "da je pripravljena storiti, kar je najboljše za državo in njeno stranko" -- odstopiti, da se...

FINANCE
Članki
Članki Če bi prišlo do trdega brexita, bi z Easyjetom iz Ljubljane še lahko leteli tudi v Berlin? 2

Če bi morda prišlo do neurejenega britanskega izstopa iz EU – v Bruslju so v ponedeljek ta scenarij označili za vse verjetnejšega...

FINANCE
Članki
Članki Premierka Mayeva: Potrebujemo še malo več časa 15

Britanska premierka pravi, da potrebuje nekaj dodatnega časa za pogajanja z Evropsko unijo, in poziva, da je treba ohraniti mirne živce