Toyotin rav4 je eden izmed pionirjev segmenta srednje velikih športnih terencev, ki se je od daljnega leta 1994 uveljavil kot svetovna prodajna uspešnica. Da bi ostal med najpopularnejšimi, je občutno spreminjal svojo podobo. Od majhnega trivratnega do večjega urbanega, od električnega pa vse do hibridnega terenca. Z leti je postajal vse bolj priljubljen, leta 2017 pa je bil najbolj prodajan SUV na svetu. Medtem ko se je kombinacija športnega terenca z dizelskim motorjem kmalu po nastanku razreda SUV zdela samoumevna, je rav4 prepričljiv dokaz, da tudi tu obstaja hibridna pot.
Slovo od oblikovne zadržanosti
Bolj poredko se v avtosvetu zgodi, da oblikovalci med generacijami obliko toliko spremenijo, da marsikdo avta sploh ne prepozna. Umirjena in medla oblika predhodnika, ki je spominjal na povišanega karavana, bo hitro pozabljena. Novi rav4 je zgrajen na novi platformi TNGA-K, ki jo po vstopu v svet avtov in po iznajdbi hibrida predstavljajo kot tretjo prelomnico za Toyoto. Omogoča, da je rav4 od predhodne generacije krajši za pol centimetra, medosna razdalja pa je daljša za tri. Prav tako je nižje težišče (2,4 centimetra), oddaljenost od tal je večja, celotna karoserija pa lažja in trša.
Ravova oblika je bolj izstopajoča, v močno konkurenčnem razredu športnih terencev ga ne bo težko prepoznati. Oblikovalci so novi generaciji nadeli precej bolj robustno in mišičasto postavo. Oglati koloteki spominjajo na tiste pri večjem Toyotinem terencu 4runner, obrazne linije pa na highlanderja, modela, ki ju Toyota na evropskem trgu ne prodaja. Zadek je precej bolj podoben premijskemu bratrancu lexusu NX. Rav4 tako zdaj tudi oblikovno pomeni most med modnim in kompaktnim CH-R in orjaškim land cruiserjem.
Večji zaslon in precej manj gumbov
Korak naprej je očiten tudi v kabini. Sedi se centimeter in pol nižje, nižje je postavljena celotna armaturna plošča. Počutje za volanom je bolj limuzinsko, prostornost pa iz razreda višje. Dodatno k temu pripomore boljša nastavljivost volana. Za boljšo vidljivost so vzvratna ogledala postavili na vrata in znižali okensko linijo. Tudi rav4 sledi trendom in je na vrhu armaturne plošče dobil od sedem- do osempalčni zaslon v obliki tablice. Postavitev je ergonomsko res optimalna, saj je nameščen v vidnem polju voznika. Le upravljanje bi bilo bolj učinkovito prek vrtljivega gumba. Razen klimatske naprave so skoraj vse gumbe prestavili v multimedijski vmesnik.
Notranjost je bila v testnem avtu lično in robustno narejena, prešita s kontrastni šivi, opremljena z dvobarvnimi usnjenimi sedeži, vrata in del armature pa so bili na vrhu obloženi s plastjo mehkega usnja. Kakšen kos trde plastike še vedno najdemo, vendar večinoma niže, kamor pogled in predvsem roke ne sežejo. Glede izbora materialov, ergonomije, podrobnosti in počutja je narejen velik korak naprej. Na zadnji klopi, ki je širša za štiri centimetre, bodo zdaj trije lažje sedeli, slabih pet centimetrov več prostora pa je za noge. Zadnja sedežna klop je lažje dostopna zaradi večjega kota odpiranja vrat. Prtljažni prostor je večji za 79 litrov (580 litrov) in globlji – pogoltne lahko meter dolge predmete.
Nova motorja, izbira jasna
Nova sta tako bencinski dvolitrski motor kot tudi 2,5-litrski hibrid. Na voljo bosta oba, pri uvozniku pa računajo le na prodajo hibridnega. V osnovi ima 130 kilovatov, v pomoč pa mu je še elektromotor z 88 kilovati. Pri štirikolesnem pogonu dodaten elektromotor s 50 kilovati skrbi za pogon zadnjih koles. Hibrid s pogonom na prednji kolesni par ponuja skupno 160 kilovatov (218 konjskih) moči in s štirikolesnim pogonom 163 kilovatov (222 konjev) moči.
Na cestah okoli Barcelone se je hibridni rav4 izkazal za tihega in odzivnega. Pogonski sistem je zmogljivejši in učinkovitejši. V športnem načinu je čutiti potisk pred samim odzivom motorja. Neslišno potisno silo seveda zagotavlja električni motor. Od predhodnika je bil občutno izboljšan še štirikolesni pogon. Zadnji kolesni par, ki ga poganja le elektromotor, prenese 30 odstotkov več navora, kar pod črto pomeni več kot konvencionalni mehanični štirikolesni pogon.
Hibrid in zavoji?
Z drzno terensko pojavo in neslišnim pospeševanjem bo po mestu presenetil marsikaterega pešca. Več užitkov pa odslej ponuja tudi v zavojih. »Nič več dolgočasnih avtomobilov,« je nedavno zabičal Akio Tojoda. Novi rav4 njegovo obljubo izpolnjuje. Čeprav se večina voznikov z njim ne bo podila skozi zavoje, mu priganjanje veliko bolj leži. Lega je zanesljiva, odzivanje vozila pa nevtralno in predvidljivo, predvsem zaradi razporeditve teže med osema (51 : 49). Le ob agresivnem priganjanju pride do rahlega podkrmiljenja.
Bogato opremljen, kaj pa cena?
Cene za bencinsko različico se začnejo pri 28.900 evrih, medtem ko je vstop v hibrida postavljen pri 33.300 evrih, za štirikolesni pogon pa bo potrebno doplačilo treh tisočakov. Vsak rav4 bo opremljen z drugo generacijo varnostnega paketa Toyota sense, ki vključuje tudi sistem sledenja pasu in samodejno uravnavanje žarometov, med serijsko opremo pa so še kartica ključ, zagon motorja s pritiskom na gumb, samodejna klimatska naprava, dnevne LED-luči spredaj in zadaj ter žarometi bi-LED. Največ povpraševanja pričakujejo po opremi elegant, za katero bo treba skupaj odšteti 35.700 oziroma 38.900 evrov. Pri Toyoti vsak kupec dobi popust v vrednosti 1.500 evrov, bon za nakup dodane opreme v vrednosti 400 evrov ter kasko in obvezno zavarovanje za evro.