Konec vladavine »rock zvezde« avtoposla Carlosa Ghosna. Carlos Ghosn je v več kot 20 letih na čelu Renaulta in Nissana naredil veliko pogumnih in uspešnih potez, si prislužil ugled zvezdnika avtoposla, na koncu pa potonil na podlagi obtožb zaradi osebnega okoriščanja s sredstvi podjetij, ki jih je vodil. Dan po naši objavi je Renault tudi uradno potrdil Ghosnov odstop.
V senci odstopa prvega človeka Renaulta je majhna zmaga francoske znamke, ki je lani v prodaji prehitela največjega tekmeca – PSA Peugeot Citroën.
Na Dunaju sem se sestal s Caroline Krismer, vodjo projekta prvega rolls-roycea cullinana , in z njo poklepetal o izzivih, ki jih je v zadnjih petih letih premagala ob nastajanju prvega Rolls-Royce" title="Rolls-Royce">rolls-roycea za sipine in terene. Dama, ki izraža več zanosa kot marsikateri od moških šefov v avtomobilizmu, je polna dobrih zgodb, anekdot in življenjskih resnic, zelo zanimiva pa je tudi njena zgodba, ki jo je pripeljala na pomemben položaj v najprestižnejši znamki na svetu.
Lexus ES: pet metrov japonske prefinjenosti za manj kot 50 tisočakov. Hibridni japonec bo pri nas novinec v razredu poslovnih limuzin, ob luksuzu in prostornosti na skoraj petih metrih dolžine pa v praksi navduši tudi z zmerno porabo in ne pretirano ceno.
Poglobil sem se v drobovje nove kie ceed z litrskim in 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem. In prav presenetljivo je, kako dober paket so sestavili Korejci, koliko evropskega duha so vgradili v tretjo generacijo ceeda, kar glede na evropski razvoj in proizvodnjo niti ni nenavadno, in kako dober nakup je kljub višjim cenam postal korejski golf.
Z Urošem sva pripravila primerjalni test francoskih družinskih enoprostorcev renaulta grand scenica in citroëna grand C4 spacetourerja v dveh delih.
V prvem delu Uroš primerja prostornost in uporabnost klasičnega citroëna in renaulta z SUV-geni, sam pa sem se v drugem delu poglobil v pogonska motorja ter ugotavljal, ali lahko sodoben turbobencinski motor nadomesti dizelskega, sicer klasično izbiro za družinske enoprostorce.
Francoski teden nadaljuje renault kadjar, športni terenec kompaktnega razreda, ki je na slovenski trg zapeljal v osveženi obliki. Kadjar je sicer od leta 2015 prepričal kar 450 tisoč kupcev. Spremembe so manjše, vendar dovolj izrazite, da kadjarovi mišičasti postavi dodajo nekaj svežine.
Kitajci od nizkocenovnih električnih do takšnih avtov prihajajo tudi v Evropo. V kitajski BJEV je lastniško vstopil tudi nemški Daimler, ki bo z obetavnim podjetjem proizvajal električnega smarta.
Nemški Handelsblatt je razkril zanimivo novico o res tesnem povezovanju večnih tekmecev BMW in Mercedes-Benza. Ta naj bi si v prihodnje delila tudi osnovo za kompaktne modele. Vlaganja v nove tehnologije zahtevajo varčevanje, in to tako krčevito, da bo poseglo v genski zapis večnih tekmecev BMW in Mercedes-Benza.
Za konec še nekaj novic iz avtoindustrije. Švedski Volvo zaradi napake na servis vpoklicuje 200 tisoč vozil. Prvi nadzornik Volkswagna svari, da bi lahko električni avtomobili tudi v najnižjih razredih postali nedostopni za ljudi z nižjimi dohodki. Raziskava statističnega urada pa sporoča, da se je nakupno razpoloženje porabnikov prejšnji mesec spet, že četrti zaporedni mesec zapored, izboljšalo. In to najbolj, ko gre za nakup avtomobila.
Želim vam uspešen delovni teden!
Miloš Milač, urednik portala Avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.