Kot je pri Japoncih v navadi, dajo veliko na svojo življenjsko filozofijo in tradicijo, del katere je tudi “omotenaši” - sinonim gostoljubja, vljudnosti, spoštovanja in tudi izvrstnega prepoznavanja potreb ter želja strank. Pri Lexusu, izdelovalcu prestižnih vozil, ni nič drugače. To nam je na španskih dokazal tudi novi poslovnež ES 300h, ki bolj kot na klasično spominja na petvratno limuzino, na malo manj kot petih metrih dolžine pa ponuja hibridno alternativo in premijsko odličnost.
Novega lexusa za evropske in tudi slovenske ceste so Japonci pripeljali pred Gran hotel Miramar v Malagi, ki je v svoji bogati zgodovini gostil tudi aristokracijo in zvezdnike svetovnega formata. Tudi nanje bi ES naredil vtis, smo si mislili z novinarskimi kolegi, ko smo si od blizu ogledovali nizko, razpotegnjeno karoserijo, ki se izteče v položen zadek s spojlerjem. Stranke vse bolj zanima takšna zmes športnosti in elegance, pri Lexusu pa so jim lahko ustregli tudi na račun nove globalne platforme za vozila s sprednjim pogonom. A kot je povedal oblikovalec Yasuo Kajino, bodo novi oblikovalski elementi izziv za njihove tradicionalne kupce - in teh ni malo. Lexus je lani v Evropi prodal dobrih 75.000 vozil, prihodnje leto naj bi jih 100 tisoč.
K dvigu prodajnih številk naj bi pomembno pomagal prav ES, ki bo pri nas pričakovano na voljo kot 300h. Japonci se že dolgo ne zmenijo več za dizle, ampak največ stavijo na hibridno tehnologijo.
V modelu ES je tako na voljo izključno četrta generacija samopolnilnega hibridnega pogona - torej brez možnosti zunanjega polnjenja. Pogonski sklop poleg brezstopenjskega samodejnega menjalnika (CVT) in lažjih baterij sestavljata 2,5-litrski štirivaljni bencinski stroj z Atkinsonovim ciklom in kompakten elektromotor. Skupna sistemska moč doseže 160 kilovatov (218 KM) in 247 Nm navora, na cestah v zaledju španske Malage pa je pokazal kar nekaj odlik.
Že ob rahlem dotiku pedala za plin se ES kar hitro požene proti cilju, za kar gredo zasluge elektromotorju. Po andaluzijskih vasicah smo se tako vozili zgolj na elektriko, pri normalni vožnji je pogonsko vlogo prevzel bencinski motor, ob odločnem pospeševanju, vožnji v klanec in pri višjih hitrostih pa sta usklajeno in nezaznavno delovala oba.
Navora in moči je bilo dovolj, pospeševanja s polnim plinom in prehitevanja pa je podobno kot povsem običajno vožnjo spremljala prijetna tišina. Lexus ES je na področju zvočne zatesnjenosti gotovo odličnjak, zato smo toliko raje prisluhnili zvoku sistema Mark Levinson in po koncu voženj nejeverno gledali v podatke potovalnega računalnika - na 250-kilometrski poti je tudi po zaslugi odličnega izkoristka toplotne energije pokazal porabo 6,2 litra na sto kilometrov, čeprav nismo vozili v ritmih melosa.
Vozna dinamika tudi na račun prednjega pogona, zmogljivosti (8,6 sekunde 0-100 km/h, končna hitrost 190 km/h) in hibridne zasnove zaostaja za nemško konkurenco, je pa v različici F Sport s prilagodljivim športno nastavljenim podvozjem občutek skozi hitro odpeljane zavoje vendarle “nemški” in prednji pogon hitro odmislimo.
Nenazadnje so Japonci s premestitvijo baterije pod zadnjo klop izboljšali razporeditev teže, kar je pomembno za boljšo lego na cesti. Ne glede na različico je volanski mehanizem v modelu ES zelo natančen, vzmetenje pa odlično nastavljeno. Udobje in še kaj v poslovnem Lexusu je tako v mnogočem na nivoju kraljevskega modela LS, čemur bodo pritrdili tudi potniki ne glede na sedež.
Vsa vrata se odpirajo na široko, velika medosna razdalja (2870 mm) pa je omogočila oblikovanje resnično prostorne potniške kabine, kjer ne manjka usnja in imenitnih materialov.
Voznik bo cenil pregledne merilnike, ki so delno digitalni, odličen volanski obroč v kombinaciji usnja in lesa, udoben in v vse smeri električno nastavljiv sedež, projicirni zaslon ter 12,3-palčni zaslon multimedije, manj pa navdušijo drsna ploščica, s katero jo upravljamo in kopica raznih tipk in gumbov. A teh se hitro navadiš, saj vzdušje spominja na letalski kokpit, nepraktično drsno ploščico pa bi pri Lexusu vseeno lahko zabrisali na smetišče zgodovine.
Uporabljeni materiali in kakovost izdelave so v slogu največjih rokodelskih mojstrov, morda celo najboljši v razredu, brez “morda“ pa to velja za prostornost na zadnji klopi. Tam se bodo udobno namestili tudi dvometraši, pri Lexusu so nam sicer prišepnili, da ima večji LS za noge le milimeter več prostora.
Potniki zadaj bodo res uživali, v najbolje opremljeni različici Luxury bodo lahko tudi spreminjali nagib naslonjala sedežev, uravnavali delovanje klimatske naprave in glasnost avdiosistema, za njihove hrbte pa ob tem lahko pospravimo za 454 litrov prtljage.
Novi ES blesti tudi na varnostnem področju, o čemer priča pet EuroNCAP zvezdic. Ob opcijskih LED žarometih s po 24 diodami, je serijsko opremljen z naprednim varnostnim sistemom Lexus safety system+.
Ta med drugim vključuje opozarjanje in zaviranje v sili, vključno s prepoznavanjem pešcev v nočnem in kolesarjev v dnevnem času, prikazovalnik prometnih pasov in parkirnega pomočnika. Prav tako serijski aktivni radarski tempomat deluje za zgled, asistenčni sistem za ohranjanje sredine voznega pasu pa ne sledi le črtam, ampak tudi robu asfalta.
Limuzinski ES “omotenaši” pa presenečenja ne ustvari le z všečno obliko, sodobnimi tehnologijami, hibridnim pogonskim sklopom, luksuzom, pozornostjo do detajlov in prostornostjo, ampak tudi s ceno. Z izbiro ene od šestih stopenj opreme je po ceniku zanj treba odšteti od 51.850 (Comfort) do 67.580 evrov (Luxury), vendar na to uvoznik prizna 3.500 evrov eko subvencije. Za najmanj 48.350 evrov tako kupec dobi v vseh pogledih odlično alternativo nemški premijski trojici, ki neguje drugačno tradicijo in vrednote.