Članki
Vsebinsko oglaševanje

Kaj lahko sami storimo za manjšo gnečo v Ljubljani

V Ljubljano vsak dan zapelje več kot 120 tisoč vozil, le v ljubljanski BTC City od 34 do 45 tisoč. MOL je že sprejel ukrepe za razbremenitev glavnega mesta. Še več pa lahko naredite sami s pametno uporabo avtomobila.
Avtor
17.01.2019 14:45
Čas branja: 3 min
Kaj lahko sami storimo za manjšo gnečo v Ljubljani
Simboličen ključ toyote prius plug-in sta iz rok predsednika Toyote Adrie Kensukeja Tsuchiye (drugi z desne) prevzela predsednik uprave BTC Jože Mermal (drugi z leve) in direktor AV Living Laba Daniel Avdagič (levo). Na fotografiji desno še Miloš Milač, Časnik Finance, ki vodi projekt Multimodalnost.

Kako bi lahko sami pripomogli k zmanjšanju prometa in stroškov, bomo raziskali v projektu Multimodalnost, v katerega se je vključil regijski distributer znamke Toyota – družba Toyota Adria, v prvem delu raziskave pa še ljubljanski BTC. Projekt Multimodalnost bo dokazoval, kakšne prihranke je mogoče doseči s sopotništvom (ride sharingom) in souporabo avtomobila (car sharing). Manjša gneča v velemestih, tudi v Ljubljani, pa je le ena od možnih pozitivnih posledic množične souporabe.

Idejno zasnovo Časnika Finance bosta omenjeni podjetji preizkusili v praksi prek dveh aplikacij za rezervacijo sedežev in analizo vožnje, mi pa bomo izračunali okoljske in stroškovne prihranke ter pri tem spremljali še druge pozitivne učinke, ki jih prinaša delitev avtomobila in sedežev.

Souporaba postaja zahteva sodobnega časa

Souporaba avtomobila še zlasti v tujini postaja stalnica in vse pomembnejši del prihodkov avtomobilskih tovarn. V Sloveniji je najbolj razvit sistem Avant2Go, ki temelji na kratkoročnem najemu električnih vozil. Preskok s klasične prodaje avtomobilov na prodajo storitev mobilnosti zahtevajo družbene spremembe in vse bolj natrpana mestna središča, obenem pa spoznanje, da lastništvo avtomobila postaja vse večji in posledično nesmiseln strošek.

Neizkoriščen avto je mrtvi kapital

V povprečju je osebni avto izkoriščen le petodstotno in dejansko pomeni mrtvi kapital, saj se fiksni stroški z njim kljub neuporabi ne nižajo – največji so registracija in zavarovanja (obvezno in kasko) ter izguba vrednosti. Lastništvo avtomobila pomeni tudi vezana sredstva v avtomobilu, ki ponavadi pomeni drugo največjo naložbo v življenju posameznikov.

Kako znižati stroške brez večjega odpovedovanja?

In kako strošek znižati, ne da bi se odpovedali lastni mobilnosti? Z delitvijo stroška med več oseb po sistemu souporabe in tudi sopotništva, ki preprosto pomeni, da je na rednih dnevnih vožnjah v avtu polnih več ali pa kar vsi sedeži, ne le vozniški.

Omenjene dileme, priložnosti in morebitne ovire bomo s Toyoto preizkusili v praksi. V prvem delu se nam je v preizkusu pridružil ljubljanski BTC oziroma BTC City, ki dobro pozna prometne izzive, saj se skozi njega vsak dan v povprečju zapelje 34 tisoč avtomobilov, ob konicah celo 45 tisoč. Ob takšni številki pa tudi 8.500 parkirnih prostorov kdaj ne zadošča.

Zakaj Toyotin priključni hibrid?

Zagon projekta smo zaznamovali s slovesno predajo ključa toyote prius plug-in, priključnega hibrida, ki omogoča udoben prevoz štirih oseb iz primestja v BTC zgolj na elektriko. Hkrati pa zaradi hibridne zasnove, kombinacije bencinskega in elektromotorja, voznika in sopotnikov ne omejuje na daljših poteh.

"Vsebino je omogočilo podjetje Toyota Adria d.o.o., ki pa na uredniško vsebino ni vplivalo."


Naša odgovornost je, da smo vodilni pri varovanju in izboljševanju stanja okolja.

Skrbimo za okolje, saj je osrednjega pomena za to, kar smo in kar delamo. Zavzemamo se za stalno zmanjševanja vpliva našega poslovanja na svet okrog nas, pri čemer dosledno prvi predstavljamo tehnologije, izdelke in načine dela, ki so prijaznejši do okolja ter koristijo celotni družbi.

FINANCE
Članki
Hibridni pionir, ki trende narekuje že četrt stoletja
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Hibridni pionir, ki trende narekuje že četrt stoletja (PRO)

Toyotin hibrid je svojevrsten ekolog in vizionar. Je tudi revolucionar in znanilec čistejše prihodnosti, saj lahko do 80 odstotkov časa lahko vozi na brezemisijski električni pogon.

FINANCE
Članki
Urbani genij s krepkim potencialom
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Urbani genij s krepkim potencialom (PRO)

Pred več kot dvema desetletjema nam je Toyotin yaris prinesel drugačen pogled na urba-no mobilnost. Že četrta generacija gre danes še korak dlje, saj standarde varnosti, udobja, voznih lastnosti in sodobne multimedijske povezljivosti v razredu mestnih avtomobilov postavlja na novo.

FINANCE
Članki
Hibridni velikan za sodoben življenjski slog
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Hibridni velikan za sodoben življenjski slog (PRO) 14

Highlander je največji športni terenec znamke Toyota in pravi družinski avtomobil moderne dobe. Odlikujejo ga prostornost, uporabnost sedmih sedežev, udobje, hibridna tehnologija in pametni štirikolesni pogon.

FINANCE
Članki
Elektrifikacija brez sitnosti
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Elektrifikacija brez sitnosti (PRO)

Nesporno je, da prihodnost pripada električnim vozilom, a do tja je še dolga pot; vmesna alternativa so hibridi, ki so zasnovani tako, da je vožnja čim preprostejša

FINANCE
Članki
Ritmi čisto po evropskem okusu
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Ritmi čisto po evropskem okusu (PRO)

Pri Toyoti so z novo generacijo priusa napovedali, da jih kupci ne bodo poznali več le po varnih in zanesljivih avtomobilih, ampak bo v ospredju tudi dinamika vožnje. S predstavitvijo revolucionarne modularne platforme TNGA so obljubo izpolnili.

FINANCE
Članki
(Video) Sopotništvo oziroma kako »nujno« zlo obrnete v prihranke na celi črti
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO (Video) Sopotništvo oziroma kako »nujno« zlo obrnete v prihranke na celi črti (PRO)

S pravim avtom in sopotništvom do desetkrat nižjih stroškov, pa še pozabljeno družabnost boste obudili v sicer samotnih jutrih

FINANCE
Članki
10 stvari, ki jih niste vedeli o hibridih
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO 10 stvari, ki jih niste vedeli o hibridih (PRO)

Ljudje pogosto ne razumejo hibridov, saj med drugim ne vedo, ali jih je treba polniti, oziroma menijo, da ne obstaja pravi model zanje. Ne tavajte v temi in odkrijte nekaj preprostih resnic o hibridu.

FINANCE
Članki
Ko iz izpušne cevi priteče voda
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Ko iz izpušne cevi priteče voda (PRO)

Ne, ne gre za odlomek iz kakšnega znanstvenofantastičnega filma ali kakšne komedije, ampak za realnost, ki jo v svet mobilnosti prinašajo vozila na vodikove gorivne celice.