Kako bi lahko sami pripomogli k zmanjšanju prometa in stroškov, bomo raziskali v projektu Multimodalnost, v katerega se je vključil regijski distributer znamke Toyota – družba Toyota Adria, v prvem delu raziskave pa še ljubljanski BTC. Projekt Multimodalnost bo dokazoval, kakšne prihranke je mogoče doseči s sopotništvom (ride sharingom) in souporabo avtomobila (car sharing). Manjša gneča v velemestih, tudi v Ljubljani, pa je le ena od možnih pozitivnih posledic množične souporabe.
Idejno zasnovo Časnika Finance bosta omenjeni podjetji preizkusili v praksi prek dveh aplikacij za rezervacijo sedežev in analizo vožnje, mi pa bomo izračunali okoljske in stroškovne prihranke ter pri tem spremljali še druge pozitivne učinke, ki jih prinaša delitev avtomobila in sedežev.
Souporaba postaja zahteva sodobnega časa
Souporaba avtomobila še zlasti v tujini postaja stalnica in vse pomembnejši del prihodkov avtomobilskih tovarn. V Sloveniji je najbolj razvit sistem Avant2Go, ki temelji na kratkoročnem najemu električnih vozil. Preskok s klasične prodaje avtomobilov na prodajo storitev mobilnosti zahtevajo družbene spremembe in vse bolj natrpana mestna središča, obenem pa spoznanje, da lastništvo avtomobila postaja vse večji in posledično nesmiseln strošek.
Neizkoriščen avto je mrtvi kapital
V povprečju je osebni avto izkoriščen le petodstotno in dejansko pomeni mrtvi kapital, saj se fiksni stroški z njim kljub neuporabi ne nižajo – največji so registracija in zavarovanja (obvezno in kasko) ter izguba vrednosti. Lastništvo avtomobila pomeni tudi vezana sredstva v avtomobilu, ki ponavadi pomeni drugo največjo naložbo v življenju posameznikov.
Kako znižati stroške brez večjega odpovedovanja?
In kako strošek znižati, ne da bi se odpovedali lastni mobilnosti? Z delitvijo stroška med več oseb po sistemu souporabe in tudi sopotništva, ki preprosto pomeni, da je na rednih dnevnih vožnjah v avtu polnih več ali pa kar vsi sedeži, ne le vozniški.
Omenjene dileme, priložnosti in morebitne ovire bomo s Toyoto preizkusili v praksi. V prvem delu se nam je v preizkusu pridružil ljubljanski BTC oziroma BTC City, ki dobro pozna prometne izzive, saj se skozi njega vsak dan v povprečju zapelje 34 tisoč avtomobilov, ob konicah celo 45 tisoč. Ob takšni številki pa tudi 8.500 parkirnih prostorov kdaj ne zadošča.
Zakaj Toyotin priključni hibrid?
Zagon projekta smo zaznamovali s slovesno predajo ključa toyote prius plug-in, priključnega hibrida, ki omogoča udoben prevoz štirih oseb iz primestja v BTC zgolj na elektriko. Hkrati pa zaradi hibridne zasnove, kombinacije bencinskega in elektromotorja, voznika in sopotnikov ne omejuje na daljših poteh.