Veliki scrambler za neukročene veterane Veliki scrambler za neukročene veterane Vožnja z rumenim scramblerjem 1100 je lahko tako zenovska, da v spominih nanjo meditiraš skozi zimo, še pred začetkom nove sezone pa z veseljem cesti ukradeš kakšen sončen dan.
Najcenejši, najbolj zanesljivi, kleni in razburljivi Najcenejši, najbolj zanesljivi, kleni in razburljivi Koncentrat, zaradi praznikov, dvotedenskega dogajanja prinaša pregled najcenejših 4x4 avtov v Sloveniji, električnih avtov glede na doseg baterije, opise kopice športnih terencev, pregled poslovanja Volva, Renaulta in Nissana, vrline osveženega volkswagna passata in prvo pomladno lastovko na dveh kolesih - ducati scrambler 1100.
Koliko kilometrov lahko prevozijo današnji električni avtomobili? Koliko kilometrov lahko prevozijo današnji električni avtomobili? Preverili smo, kateri električni avtomobili vas bodo zapeljali najdlje. Razporedili smo jih po dosegu, izmerjenem po novem merilnem ciklu WLTP. Ta prinaša realnejšo sliko od starega NEDC. Pogledali pa smo tudi, kako doseg merijo Američani.
Leta 2020 vsi novi avtomobili s sistemom za samodejno zaviranje Leta 2020 vsi novi avtomobili s sistemom za samodejno zaviranje Štirideset držav, vključno z Japonsko in EU, je potrdilo osnutek p(Združenih narodov#Organizacija združenih narodov) (ZN), ki leta 2020 predvideva obvezno vgradnjo sistema za samodejno zaviranje v osebne in lahke dostavne avtomobile.
Prava formula za preudarne kupce Prava formula za preudarne kupce Dacia duster je v drugo zadržal vse pozitivne lastnosti predhodnika, odličen štirikolesni pogon in ugodno ceno, prinesel pa kopico izboljšav ter v različici 1.5 dCi 110 Prestige tudi opremo, ki je pri romunu ne bi pričakoval.

Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema?

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
Ford dodaj
Focus dodaj
 
Čas branja: 7 min
17.01.2019  21:13
Vzporedno smo zapeljali dva najnovejša forda focusa s povsem različnima motorjema in ugotovili, da so razlike med dizlom in bencinarjem bolj simbolne; ali drugače: z nobenim ne boste zgrešili, le o svojih potrebah prej razmislite.
Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema?
Foto: Matej Kačič

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
Ford dodaj
Focus dodaj

O odlični vsebini novega focusa smo se že prepričali, zato se zdaj srečujemo z večno dilemo. Sodoben bencinski ali prav tako sodoben dizelski motor?

Focusa so pri Fordu v boj za kupce poslali s sedmimi motornimi različicami, po tremi turbodizelskimi (1,5- ali 2,0-litrski) in štirimi turbobencinskimi (1,0- ali 1,5-litrski) z razponom moči od 63 do 136 kilovatov (od 86 do 185 konjev), posamezne izpeljanke pa se lahko kombinirajo z odličnim osemstopenjskim menjalnikom.

Med vsemi smo za neposredno primerjavo vendarle izbrali tista, za katera verjamemo, da bosta najbolj sprejeta med kupci: 1,0-litrski bencinski ecoboost in 1,5-litrski dizelski ecoblue, ki ponujata moč 92 oziroma 88 kilovatov oziroma 125 in 120 konjev; pri vseh je serijsko na voljo tudi izbira vozne dinamike (eco, normal in sport), ki nekoliko prilagodi značaj motorja trenutnim razmeram oziroma želji voznika. Fordov litrski turbobencinar je večkrat nagrajeni motor, ki vozniku ponuja zmogljivost, ki bi jo pričakovali od veliko večjih običajnih motorjev. Čeprav je dobro znan tudi iz modelov fiesta in ecosport, inženirji niso zaspali na lovorikah in so ga za focusa nekoliko posodobili.

Bencinar, ki izpolni marsikatere želje

Tek bencinskega motorja je kljub trem valjem miren, med vožnjo je zelo tih, marsikoga navduši renčeč in za trivaljnike značilen zvok pri višjih vrtljajih, stroj je hkrati odziven in dovolj zmogljiv v vseh režimih vožnje. Pospeški so zgledni (10 sekund do stotice), končna hitrost pa znaša 200 kilometrov na uro.

Najmočnejši litrski bencinski agregat ob tem odlično sodeluje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pohvaliti gre navor (170 newtonmetrov med 1.400 in 4.500 vrtljaji), kar je dovolj za udobno vožnjo, pri prehitevanjih pa je zaradi luknje v navoru pri najnižjih vrtljajih treba odločneje pohoditi stopalko za plin. V praksi se ecoboost sicer lahko vozi podobno kot dizel, v zelo nizkih vrtljajih, ko obratomer kaže le nekaj čez tisoč vrtljajev. Ovinke in strmejše vzpone ecoboost brez težav premaguje v tretji in celo četrti prestavi, v tem primeru pa je še za odtenek lahkotnejši dizel.

Ni več požrešen, dovolj ima šest litrov

Ob tem nas je prijetno presenetila tudi poraba goriva, ki je znašala 6,4 litra na sto prevoženih kilometrov, občutno pa začne naraščati pri prehitevanjih, vožnji v klanec in od hitrosti sto kilometrov na uro, čeprav je šesta prestava namenjena prav avtocesti.

K splošno ugodni porabi goriva in zmanjšanju izpustov pa v focusu pripomore sistem za izklop valja, ki je novost v panogi. En valj se tako izklopi, ko je potreba po navoru, denimo na avtocesti, manjša, ko se poveča, denimo ob prehitevanju ali vožnji v klanec, izklopljen valj začne delovati s polno močjo. V praksi vse skupaj deluje hipno in nezaznavno.

Ni pomembno, kateri motor, focus v vožnji navduši

Srednji turbodizel v ponudbi vzpenjanje premaguje lahkotno, z minimalnimi vrtljaji, poseganja po ročici menjalnika pa je zaradi več navora (300 newtonmetrov) še manj kot pri bencinarju. Vožnja v klance je udobnejša in lahkotnejša, odlično se izkaže tudi v mestu in med prehitevanji, saj je velik del navora na voljo že pod 1.500 vrtljaji, s polnimi pljuči pa zadiha pri navoru od 1.750 vrtljajev navzgor.

Tudi dizel je vse prej kot ovira med dvema semaforjema ali na »autobahnu«, saj z mesta do stotice pospeši v desetih sekundah ter doseže končno hitrost 196 kilometrov na uro. Obiski na črpalkah so še redkejši kot pri bencinarju, saj 120-konjski dizel v povprečju na sto kilometrov poti zahteva le okoli pet litrov nafte.

Enako kot pri bencinarju je treba tudi pri motorju ecoblue pohvaliti hitro in natančno delovanje prestavne ročice, ki je lahko zgled marsikateremu tekmecu.

Manj navduši robatost oziroma glasnost motorja, ki se izrazi tudi v šesti prestavi oziroma nad 2.500 vrtljaji. Bencinar je v tem pogledu skoraj neslišen tudi pri hitrostih do 130 kilometrov na uro. Oba motorja imata v genih zapisano tudi pravšnjo mero športnosti, sploh dizel preseneča z odzivnostjo, ko pohodimo stopalko za plin. Prestave ročnega menjalnika so dovolj kratke, da je vožnja po ozkih in vijugastih cestah za družinski avtomobil lahko zelo športna, vihravost pa jima dovoljuje tudi odlično podvozje.

Vprašanje nakupne cene in stroškov goriva

Pogled na cenik pokaže, da je ecoboost v srednji opremski, a vseeno zelo bogati različici titanium business za skoraj dva tisočaka cenejši od enako opremljenega dizelskega brata oziroma da je za prvega treba odšteti 21.630 evrov, za drugega pa 23.530.

Razlika ni prav zanemarljiva, na črpalki vam ob trenutni ceni bencinskega goriva okoli 1,22 evra za liter in povprečni porabi 6,4 litra to zadostuje za dobrih 24 tisoč kilometrov poti. Povprečen Slovenec jih toliko prevozi v letu in pol do dveh in za takšne je nakup turbobencinarja še kako smiseln. Kdor se vozi več, predvsem po avtocestah, bo cenil varčnost dizla, pri vzpenjanju in mestni vožnji pa mu bo ugajala tudi nekaj večja zaloga navora in s tem manj poseganja po prestavni ročici.

Dizel porabi manj, a ni za vsakogar

Dizel v praksi porabi kak liter manj, a če večinoma vozite relacijsko ali pa so vaše poti v povprečju kratke, je naše priporočilo trivaljni turbobencinski motor. Vožnja je precej tišja, udobnejša, tudi poraba je ugodna in boste zlahka shajali s šestimi litri na sto prevoženih kilometrov. Bencinski motor se tudi hitreje ogreje na delovno temperaturo, kar je dolgoročno prijaznejše za manjšo obrabo materiala, v hladnih dneh tudi prej začne delovati gretje notranjosti. Dizel na drugi strani je kralj avtocest oziroma daljših poti, kdor letno naredi 20 tisoč kilometrov in več ter se veliko ne vozi na kratke razdalje, naj brez skrbi poseže po njem.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Ford, ki pravila igre piše na novo 4

Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno...

AVTO
Testi
Testi ​Pustolovski ford focus odpira nova obzorja 29

Ford focus active bo z robustnostjo, večjim odmikom od tal in stabilnim oprijemom na spolzkem terenu v dobro voljo spravil predvsem tiste...

AVTO
Testi
Testi Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata

Ford focus vs. mondeo karavan: novi focus se na prvi pogled ne zdi ravno tekmec večjim avtomobilom, vendar pa primerjava z mondeom...

AVTO
Novice
Novice Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 4

Focusa so na prvo mesto postavili vsi mediji v žiriji Slovenski avto leta, kar mu je prineslo nesporno zmago

AVTO
Posel
Posel Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev

Znanih je nekaj podrobnosti o strateškem partnerstvu med ameriškim in nemškim avtomobilskim velikanom. S sodelovanjem bosta družbi...

FINANCE
Članki
Članki Britanski poslanci v torek o brexitu. Kaj je pri tem pomembno za Slovenijo?

Negotovost v zvezi z britanskim izstopom iz EU (brexitom) je velika že, če bi se ta zgodil z dogovorom. Še povečala pa se je pred...

FINANCE
Članki
Članki Načrt je tak: Opec bo načrpal manj nafte, da bi (spet) zvišal njeno ceno

Od začetka oktobra so se cene surove nafte znižale za 30 odstotkov in pri Opecu so se danes okvirno dogovorili za zmanjšanje dnevnih...

FINANCE
Članki
Članki Pri Deutsche Bank ocenjujejo, da Nemčija drsi v recesijo

Analitiki Deutsche Bank ocenjujejo, da Nemčija drsi v recesijo, tudi če bodo podatki za zadnje lansko četrtletje, ki bodo objavljeni...