Avto

Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema?

Vzporedno smo zapeljali dva najnovejša forda focusa s povsem različnima motorjema in ugotovili, da so razlike med dizlom in bencinarjem bolj simbolne; ali drugače: z nobenim ne boste zgrešili, le o svojih potrebah prej razmislite.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.01.2019 21:13
Čas branja: 7 min

O odlični vsebini novega focusa smo se že prepričali, zato se zdaj srečujemo z večno dilemo. Sodoben bencinski ali prav tako sodoben dizelski motor?

Focusa so pri Fordu v boj za kupce poslali s sedmimi motornimi različicami, po tremi turbodizelskimi (1,5- ali 2,0-litrski) in štirimi turbobencinskimi (1,0- ali 1,5-litrski) z razponom moči od 63 do 136 kilovatov (od 86 do 185 konjev), posamezne izpeljanke pa se lahko kombinirajo z odličnim osemstopenjskim menjalnikom.

Med vsemi smo za neposredno primerjavo vendarle izbrali tista, za katera verjamemo, da bosta najbolj sprejeta med kupci: 1,0-litrski bencinski ecoboost in 1,5-litrski dizelski ecoblue, ki ponujata moč 92 oziroma 88 kilovatov oziroma 125 in 120 konjev; pri vseh je serijsko na voljo tudi izbira vozne dinamike (eco, normal in sport), ki nekoliko prilagodi značaj motorja trenutnim razmeram oziroma želji voznika. Fordov litrski turbobencinar je večkrat nagrajeni motor, ki vozniku ponuja zmogljivost, ki bi jo pričakovali od veliko večjih običajnih motorjev. Čeprav je dobro znan tudi iz modelov fiesta in ecosport, inženirji niso zaspali na lovorikah in so ga za focusa nekoliko posodobili.

Bencinar, ki izpolni marsikatere želje

Tek bencinskega motorja je kljub trem valjem miren, med vožnjo je zelo tih, marsikoga navduši renčeč in za trivaljnike značilen zvok pri višjih vrtljajih, stroj je hkrati odziven in dovolj zmogljiv v vseh režimih vožnje. Pospeški so zgledni (10 sekund do stotice), končna hitrost pa znaša 200 kilometrov na uro.

Najmočnejši litrski bencinski agregat ob tem odlično sodeluje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pohvaliti gre navor (170 newtonmetrov med 1.400 in 4.500 vrtljaji), kar je dovolj za udobno vožnjo, pri prehitevanjih pa je zaradi luknje v navoru pri najnižjih vrtljajih treba odločneje pohoditi stopalko za plin. V praksi se ecoboost sicer lahko vozi podobno kot dizel, v zelo nizkih vrtljajih, ko obratomer kaže le nekaj čez tisoč vrtljajev. Ovinke in strmejše vzpone ecoboost brez težav premaguje v tretji in celo četrti prestavi, v tem primeru pa je še za odtenek lahkotnejši dizel.

Ni več požrešen, dovolj ima šest litrov

Ob tem nas je prijetno presenetila tudi poraba goriva, ki je znašala 6,4 litra na sto prevoženih kilometrov, občutno pa začne naraščati pri prehitevanjih, vožnji v klanec in od hitrosti sto kilometrov na uro, čeprav je šesta prestava namenjena prav avtocesti.

K splošno ugodni porabi goriva in zmanjšanju izpustov pa v focusu pripomore sistem za izklop valja, ki je novost v panogi. En valj se tako izklopi, ko je potreba po navoru, denimo na avtocesti, manjša, ko se poveča, denimo ob prehitevanju ali vožnji v klanec, izklopljen valj začne delovati s polno močjo. V praksi vse skupaj deluje hipno in nezaznavno.

Ni pomembno, kateri motor, focus v vožnji navduši

Srednji turbodizel v ponudbi vzpenjanje premaguje lahkotno, z minimalnimi vrtljaji, poseganja po ročici menjalnika pa je zaradi več navora (300 newtonmetrov) še manj kot pri bencinarju. Vožnja v klance je udobnejša in lahkotnejša, odlično se izkaže tudi v mestu in med prehitevanji, saj je velik del navora na voljo že pod 1.500 vrtljaji, s polnimi pljuči pa zadiha pri navoru od 1.750 vrtljajev navzgor.

Tudi dizel je vse prej kot ovira med dvema semaforjema ali na »autobahnu«, saj z mesta do stotice pospeši v desetih sekundah ter doseže končno hitrost 196 kilometrov na uro. Obiski na črpalkah so še redkejši kot pri bencinarju, saj 120-konjski dizel v povprečju na sto kilometrov poti zahteva le okoli pet litrov nafte.

Enako kot pri bencinarju je treba tudi pri motorju ecoblue pohvaliti hitro in natančno delovanje prestavne ročice, ki je lahko zgled marsikateremu tekmecu.

Manj navduši robatost oziroma glasnost motorja, ki se izrazi tudi v šesti prestavi oziroma nad 2.500 vrtljaji. Bencinar je v tem pogledu skoraj neslišen tudi pri hitrostih do 130 kilometrov na uro. Oba motorja imata v genih zapisano tudi pravšnjo mero športnosti, sploh dizel preseneča z odzivnostjo, ko pohodimo stopalko za plin. Prestave ročnega menjalnika so dovolj kratke, da je vožnja po ozkih in vijugastih cestah za družinski avtomobil lahko zelo športna, vihravost pa jima dovoljuje tudi odlično podvozje.

Vprašanje nakupne cene in stroškov goriva

Pogled na cenik pokaže, da je ecoboost v srednji opremski, a vseeno zelo bogati različici titanium business za skoraj dva tisočaka cenejši od enako opremljenega dizelskega brata oziroma da je za prvega treba odšteti 21.630 evrov, za drugega pa 23.530.

Razlika ni prav zanemarljiva, na črpalki vam ob trenutni ceni bencinskega goriva okoli 1,22 evra za liter in povprečni porabi 6,4 litra to zadostuje za dobrih 24 tisoč kilometrov poti. Povprečen Slovenec jih toliko prevozi v letu in pol do dveh in za takšne je nakup turbobencinarja še kako smiseln. Kdor se vozi več, predvsem po avtocestah, bo cenil varčnost dizla, pri vzpenjanju in mestni vožnji pa mu bo ugajala tudi nekaj večja zaloga navora in s tem manj poseganja po prestavni ročici.

Dizel porabi manj, a ni za vsakogar

Dizel v praksi porabi kak liter manj, a če večinoma vozite relacijsko ali pa so vaše poti v povprečju kratke, je naše priporočilo trivaljni turbobencinski motor. Vožnja je precej tišja, udobnejša, tudi poraba je ugodna in boste zlahka shajali s šestimi litri na sto prevoženih kilometrov. Bencinski motor se tudi hitreje ogreje na delovno temperaturo, kar je dolgoročno prijaznejše za manjšo obrabo materiala, v hladnih dneh tudi prej začne delovati gretje notranjosti. Dizel na drugi strani je kralj avtocest oziroma daljših poti, kdor letno naredi 20 tisoč kilometrov in več ter se veliko ne vozi na kratke razdalje, naj brez skrbi poseže po njem.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Focus z zakritimi gubami pametnejši in povezan
Avto
AvtoUroš Božin Focus z zakritimi gubami pametnejši in povezan

Prenovljeni focus bo v prodajne salone zapeljal v začetku prihodnjega leta

FINANCE
Avto
Ko osredotočenost na porabo preraste v obsesijo
Avto
AvtoUroš Božin Ko osredotočenost na porabo preraste v obsesijo 8

V karavanskem focusu active smo preizkusili litrski motor z blagim hibridom. Kako je manjši motor nadomestil večjega? Kakšna je razlika v porabi? S katerimi sistemi zmanjšuje porabo?

FINANCE
Okolje & energija
Društvo Focus: do leta 2030 bodo skupne izgube TEŠ 870 milijonov evrov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Društvo Focus: do leta 2030 bodo skupne izgube TEŠ 870 milijonov evrov 9

»Ocena izgube daje jasen signal, da je nujno potrebno pripraviti dodatni scenarij za obvladovanje tveganja pri opuščanju premoga, če pride do nenapovedanega predčasnega zaprtja TEŠ,« pravi Tomislav Tkalec iz društva za sonaraven razvoj Focus.

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Ford kuga: Posrečena ameriška rošada
Avto
AvtoUroš Božin Ford kuga: Posrečena ameriška rošada 3

Kuga stavi na diskretno in elegantno pojavo ter igriv vozniški značaj.

FINANCE
Avto
Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV
Avto
AvtoUroš Božin Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV 5

Mustang je vedno poosebljal dostopno športno vozilo. Zaradi absurdnih davkov je bil v Slovenij do novega leta precej drag. Z novim letom se je pocenil za vsaj 11.800 evrov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)