Najvrednejše znamke na svetu: premoč Toyote in bledenje drugih avtomobilistov Najvrednejše znamke na svetu: premoč Toyote in bledenje drugih avtomobilistov Avtomobilske blagovne znamke izgubljajo v primerjavi s storitvenimi in tehnološkimi podjetji. Med 100 najbolj vrednimi svetovnimi blagovnimi znamkami so letos le še tri avtomobilske.
Zakaj je »stari« clio tako zelo zanimiv? Zakaj je »stari« clio tako zelo zanimiv? Aktualni oziroma kmalu stari clio je izjemno zanimiv nakup. Povsem soliden avto z dobrim osnovnim turbomotorjem danes dobite za dobrih deset tisočakov, s skromnejšo opremo še za manj. To pa je v tem razredu izjemno dobra ponudba. Novi clio bo sicer boljši, a tudi dražji.
Seat tarraco: zamujena priložnost sicer prepričljivega španca Seat tarraco: zamujena priložnost sicer prepričljivega španca Je Špancem uspelo velikega in predvidljivega germana obarvati z mediteranskim soncem, sproščenostjo in čustvi? Več v nadaljevanju...
Na kavo v modernem retro slogu Na kavo v modernem retro slogu Zguljena usnjena jakna, sprane kavbojke, bulerji, nekaj dni stara brada (ali razmršeni lasje), »fensi« čelada in raybanke na nosu. Vse to je bilo še pred kratkim značilno za cafe racerje, zdaj pa so jih zamenjali hudi frajerji današnjega časa, ki prisegajo na vrhunske blagovne znamke in dobro opremo.
V torek ena največjih sprememb pri ceni bencina in dizla V torek ena največjih sprememb pri ceni bencina in dizla Tektonske premike na naftnih trgih bomo v torek občutili na slovenskih bencinskih črpalkah

Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
električna...   dodaj
Peugeot dodaj
BMW dodaj
PSA dodaj
 
Čas branja: 5 min
15.01.2019  06:00  Dopolnjeno: 15.01.2019 06:55
Morda je kriva oblika, morda poslovni rezultati skupine PSA ali pa kaj drugega. Peugeot že dolgo ni bil tako samozavesten v razredu, ki sicer upada, vladajo pa mu Nemci.
Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest
Novi 508 z novim podpisom – tokrat s široko masko, navpičnim LED-trakom na robovih karoserije, poudarjeno bočno linijo in skoraj kupejevskim zadkom

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
električna mobilnost   dodaj
Peugeot dodaj
BMW dodaj
PSA dodaj

So tiskovne konference, kjer začutiš prisiljeno samozavest, in so take, kjer čutiš tisto pravo, o kateri so njeni govorci popolnoma prepričani. Celo tako, da o popustih kljub tržno neobetavnemu razredu poslovnih limuzin ne govorijo, čeprav so z njimi radodarni celo v razredu, ki cveti – pri športnih terencih.

Tako je bilo včeraj ob prihodu peugeota 508 na slovenski trg.

Kakšno povezavo ima nastop z dejanskim izdelkom, bi se dalo razpravljati, kaj kmalu bi zašli v psihologijo, se tam izgubili in najbrž za vedno izgubili pot nazaj. Zato raje ostanimo pri zadnji novosti iz francoskega Peugeota, novem 508, ki ga je mogoče videti skozi različne oči.

Recimo, najbolj črnogled pogled je tale, ki sporoča, da se francoski lev, skoraj popolnoma pozabljen od kupcev, vrača na trg z manjšimi merami, manj prostora in višjo ceno tudi od glavnega tekmeca – nepremagljivega passata.

Peugeot 508 pa je predvsem lep, kupejevski, drzen in na pogled precej bolj svež od večine ali pa kar od vseh tekmecev. Z dolžino 4,75 metra je sicer nekaj manjši od predhodnika, z višino le 1,4 metra nižji, le v širino (1,84 metra) ga je več kot prej. To seveda pomeni manj prostora v kabini, a Peugeot lepote ni kar tako tvegal za uporabnost.

Stranska stekla brez okvirjev so dovolila večje odprtine vrat in lažje vstopanje v kabino. Nad streho odpirajoče se strešno okno ne zmanjšuje prostora nad glavami zadaj sedečih, zadnja vrata se odpirajo s steklom (torej je 508 petvratnik), kar pomeni lažje nakladanje večjih predmetov v 487-litrski prtljažnik ter precej konkreten prostor ob podrtih zadnjih sedežih – 1.537 litrov. Če dodamo še izjemno majhen rajdni krog 10,8 metra (1,5 metra manj kot prej), 508 začne postavljati merila v razredu, po zgornjem opisu pa ima veliko skupnega s škodo, ki slovi po uporabnih rešitvah.

Vse to pa že vodi k bolj jasnemu pogledu na novinca. Ta pa pravi, da je 508 v resnici popolnoma nov avto s kopico dobrih lastnosti, da je obenem resnično lep ter zna tudi s svojo podobo ukrasti tudi kakšnega kupca tradicionalnemu passatu in drugim tekmecem. In to kljub ceni, ki se začne res visoko, pri 25.900 evrih za le 1,5-litrski turbodizel in kar 28.400 evrih za osnovni 1,6-litrski turbobencinar! Za vsakega sicer dobite tisočaka popusta, a le, če vzamete hišno financiranje.

Passat za ta denar razvaja že z dvolitrskim dizlom, opremo comfortline in še kakšnim dodatkom, opel insignia pa s še močnejšim dvolitrskim turbodizlom in prav tako radodarno opremo.

Res pa je tudi, da osnovni bencinar pri 508 pomeni 133 kilovatov oziroma 180 konjskih moči ter serijski samodejni menjalnik, a kar pomanjkljivo opremo active, ki ji denimo manjkajo navigacija, LED-žarometi, večja kolesa od 16-palčnih in kopica varnostnih sistemov. Ima pa denimo 12,3-palčno digitalno armaturno ploščo in osempalčni zaslon na dotik na sredinski konzoli.

Kokpit pa je seveda i-Cockpit – z majhnim volanom in merilniki, na katere gledaš prek njega. Na pogled je lep, ergonomsko pa ni po meri vsakega voznika. A to kaže preizkusiti. Sam se v sodobnih i-peugeotih zelo dobro počutim.

Tako se pogled na 508 precej razjasni, samozavest pa je lažje razumljiva, celo sprejemljiva. V nekoliko nenavadni luči jo kažejo le prodajni načrti. Povprečnih 170 primerkov, kot jih je v zadnjih osmih letih vsako leto našel stari 508, želi slovenski distributer letos popraviti na 250 primerkov. Pa leto začenja le z limuzinsko različico, sicer bolj priljubljen karavan prihaja šele sredi leta, zato bo ujel le 40 odstotkov letošnjih količin 508.

S tem rezultatom želi peugeot 508 kar na drugo mesto v razredu, kar lahko doseže le, če se prodaja škode superb (te sicer ne omenja kot tekmeca) v primerjavi z lansko skrči za več kot polovico, opla insignie pa za več kot tretjino. Drugi tekmeci pa obenem ne bodo napredovali prav nič.

Če pa novega 508 odmaknemo od klasičnih tekmecev ter ga pomaknemo razred višje po statusu in ugledu, sem, denimo, sodita kupejevski limuzini oziroma petvratna kupeja volkswagen arteon, audi A5 sportback in BMW 4 gran coupe, pa je položaj francoza precej boljši, pravzaprav v teoriji kar idealen.

Če odmislimo osnovne različice in se povzpnemo na 32 tisočakov, 508 nenadoma zablesti. Za ta denar si lahko izberete dvolitrski turbodizel s 132 kilovati in precej spodobno opremo allure ali pa enako zmogljiv bencinar z opremo GT-line, ki med drugim vsebuje tudi prelestne zadnje LED-luči s 3D-učinkom, športne sedeže AGR z delno elektrifikacijo in podaljšljivim sedalnim delom, sistem z razširjenim naborom prepoznave prometnih znakov (ta denimo opazi enosmerni promet, stop znak, prepoved in konec prepovedi prehitevanja in omejitev hitrosti). Poleg tega pa še sistem za nadzor mrtvega kota, polne LED-luči in še marsikaj.

Na samem vrhu sta modela GT s ceno okoli 37 tisočakov - najmočnejši dizel blueHDI 180 in bencinar 1.6 THP 225 za ta denar ponujata tudi nastavljivo podvozje, zadnjo kamero, 18-palčna kolesa …, ne pa tudi aktivnega tempomata, ki deluje do ustavitve, popolnoma samodejnega parkiranja, sistema night vision, ki v povezavi z infrardečo kamero v dosegu od 200 do 250 metrov ponoči zaznava živa bitja pred vozilom ter na sredini digitalne instrumentne plošče prikaže infrardečo sliko območja v voznikovem vidnem polju in še nekaj dodatkov. So pa ti na voljo, cene 508 pa nikakor ne morejo dvigniti na raven prestižnega dela tekmecev.

Konec leta se bo novi 508 pridružil še karavani priključnih hibridov s tem pogonskim sklopom.

Foto: Miloš Milač



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Najcenejši, najbolj zanesljivi, kleni in razburljivi

Koncentrat, zaradi praznikov, dvotedenskega dogajanja prinaša pregled najcenejših 4x4 avtov v Sloveniji, električnih avtov glede na...

AVTO
Novice
Novice Vrhunci Ženeve, balkanska evforija in kako prihraniti pri službenem avtu

Ženeva v tem tednu gosti največje avtomobilske zvezde - serijske in konceptne, ki rišejo bližnjo prihodnost avtomobilske industrije....

AVTO
Novice
Novice Dunaj kot vzor lokalnih avtosalonov, porazi in zmage avtomobilistov

Prvi polni teden v letu 2019 začenjamo z reportažo z avtomobilskega salona na Dunaju, obiskal sem ga prvič. Pišemo o slavju pri...

AVTO
Novice
Novice Milijonska naklada francoskega SUV, ujel je tudi pet tisoč Slovencev

V šestih letih je Peugeotov prvi mali SUV 2008 v Evropi prepričal milijon kupcev, v svetu že 1,21 milijona. Uspešen pa je tudi v...

AVTO
Novice
Novice Menedžer, ki je Audi postavil na prvo mesto, za volanom toyote rav4 in lexusa UX in nemška baterijska rana 1

Teden, poln ekskluzivnih vsebin, od prvega intervjuja s šefom slovenskega Audija, Slovenca v ozadju posla McLarna in Bahrain Meride,...

AVTO
Novice
Novice Podivjani SUV poskrbel za strmo rast Lamborghinija 2

Tudi italijanski Lamborghini je recept za rast našel v razredu SUV. Novi urus, luksuzno-športni terenec za vsakdanjo uporabo, je lani...

AVTO
Novice
Novice V zadnjem letu največja podražitev avtov doslej v Sloveniji; pojasnjujemo, zakaj 2

Lani so se avtomobili pri nas podražili za povprečno pet odstotkov, kar je največja podražitev doslej; cene bodo v prihodnje še rasle,...

AVTO
Testi
Testi Opel z merami luksuznega in ceno službenega razreda

Opel insignia sports tourer z merami, udobjem in prostorom. Ne nazadnje tudi z ugodno ceno sporoča, da poslovni karavani še zdaleč niso...