Avto

Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest

Morda je kriva oblika, morda poslovni rezultati skupine PSA ali pa kaj drugega. Peugeot že dolgo ni bil tako samozavesten v razredu, ki sicer upada, vladajo pa mu Nemci.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.01.2019 06:00
Dopolnjeno: 15.01.2019 06:55
Čas branja: 5 min
Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest
Novi 508 z novim podpisom – tokrat s široko masko, navpičnim LED-trakom na robovih karoserije, poudarjeno bočno linijo in skoraj kupejevskim zadkom

So tiskovne konference, kjer začutiš prisiljeno samozavest, in so take, kjer čutiš tisto pravo, o kateri so njeni govorci popolnoma prepričani. Celo tako, da o popustih kljub tržno neobetavnemu razredu poslovnih limuzin ne govorijo, čeprav so z njimi radodarni celo v razredu, ki cveti – pri športnih terencih.

Tako je bilo včeraj ob prihodu peugeota 508 na slovenski trg.

Kakšno povezavo ima nastop z dejanskim izdelkom, bi se dalo razpravljati, kaj kmalu bi zašli v psihologijo, se tam izgubili in najbrž za vedno izgubili pot nazaj. Zato raje ostanimo pri zadnji novosti iz francoskega Peugeota, novem 508, ki ga je mogoče videti skozi različne oči.

Recimo, najbolj črnogled pogled je tale, ki sporoča, da se francoski lev, skoraj popolnoma pozabljen od kupcev, vrača na trg z manjšimi merami, manj prostora in višjo ceno tudi od glavnega tekmeca – nepremagljivega passata.

Peugeot 508 pa je predvsem lep, kupejevski, drzen in na pogled precej bolj svež od večine ali pa kar od vseh tekmecev. Z dolžino 4,75 metra je sicer nekaj manjši od predhodnika, z višino le 1,4 metra nižji, le v širino (1,84 metra) ga je več kot prej. To seveda pomeni manj prostora v kabini, a Peugeot lepote ni kar tako tvegal za uporabnost.

Stranska stekla brez okvirjev so dovolila večje odprtine vrat in lažje vstopanje v kabino. Nad streho odpirajoče se strešno okno ne zmanjšuje prostora nad glavami zadaj sedečih, zadnja vrata se odpirajo s steklom (torej je 508 petvratnik), kar pomeni lažje nakladanje večjih predmetov v 487-litrski prtljažnik ter precej konkreten prostor ob podrtih zadnjih sedežih – 1.537 litrov. Če dodamo še izjemno majhen rajdni krog 10,8 metra (1,5 metra manj kot prej), 508 začne postavljati merila v razredu, po zgornjem opisu pa ima veliko skupnega s škodo, ki slovi po uporabnih rešitvah.

Vse to pa že vodi k bolj jasnemu pogledu na novinca. Ta pa pravi, da je 508 v resnici popolnoma nov avto s kopico dobrih lastnosti, da je obenem resnično lep ter zna tudi s svojo podobo ukrasti tudi kakšnega kupca tradicionalnemu passatu in drugim tekmecem. In to kljub ceni, ki se začne res visoko, pri 25.900 evrih za le 1,5-litrski turbodizel in kar 28.400 evrih za osnovni 1,6-litrski turbobencinar! Za vsakega sicer dobite tisočaka popusta, a le, če vzamete hišno financiranje.

Passat za ta denar razvaja že z dvolitrskim dizlom, opremo comfortline in še kakšnim dodatkom, opel insignia pa s še močnejšim dvolitrskim turbodizlom in prav tako radodarno opremo.

Res pa je tudi, da osnovni bencinar pri 508 pomeni 133 kilovatov oziroma 180 konjskih moči ter serijski samodejni menjalnik, a kar pomanjkljivo opremo active, ki ji denimo manjkajo navigacija, LED-žarometi, večja kolesa od 16-palčnih in kopica varnostnih sistemov. Ima pa denimo 12,3-palčno digitalno armaturno ploščo in osempalčni zaslon na dotik na sredinski konzoli.

Kokpit pa je seveda i-Cockpit – z majhnim volanom in merilniki, na katere gledaš prek njega. Na pogled je lep, ergonomsko pa ni po meri vsakega voznika. A to kaže preizkusiti. Sam se v sodobnih i-peugeotih zelo dobro počutim.

Tako se pogled na 508 precej razjasni, samozavest pa je lažje razumljiva, celo sprejemljiva. V nekoliko nenavadni luči jo kažejo le prodajni načrti. Povprečnih 170 primerkov, kot jih je v zadnjih osmih letih vsako leto našel stari 508, želi slovenski distributer letos popraviti na 250 primerkov. Pa leto začenja le z limuzinsko različico, sicer bolj priljubljen karavan prihaja šele sredi leta, zato bo ujel le 40 odstotkov letošnjih količin 508.

S tem rezultatom želi peugeot 508 kar na drugo mesto v razredu, kar lahko doseže le, če se prodaja škode superb (te sicer ne omenja kot tekmeca) v primerjavi z lansko skrči za več kot polovico, opla insignie pa za več kot tretjino. Drugi tekmeci pa obenem ne bodo napredovali prav nič.

Če pa novega 508 odmaknemo od klasičnih tekmecev ter ga pomaknemo razred višje po statusu in ugledu, sem, denimo, sodita kupejevski limuzini oziroma petvratna kupeja volkswagen arteon, audi A5 sportback in BMW 4 gran coupe, pa je položaj francoza precej boljši, pravzaprav v teoriji kar idealen.

Če odmislimo osnovne različice in se povzpnemo na 32 tisočakov, 508 nenadoma zablesti. Za ta denar si lahko izberete dvolitrski turbodizel s 132 kilovati in precej spodobno opremo allure ali pa enako zmogljiv bencinar z opremo GT-line, ki med drugim vsebuje tudi prelestne zadnje LED-luči s 3D-učinkom, športne sedeže AGR z delno elektrifikacijo in podaljšljivim sedalnim delom, sistem z razširjenim naborom prepoznave prometnih znakov (ta denimo opazi enosmerni promet, stop znak, prepoved in konec prepovedi prehitevanja in omejitev hitrosti). Poleg tega pa še sistem za nadzor mrtvega kota, polne LED-luči in še marsikaj.

Na samem vrhu sta modela GT s ceno okoli 37 tisočakov - najmočnejši dizel blueHDI 180 in bencinar 1.6 THP 225 za ta denar ponujata tudi nastavljivo podvozje, zadnjo kamero, 18-palčna kolesa …, ne pa tudi aktivnega tempomata, ki deluje do ustavitve, popolnoma samodejnega parkiranja, sistema night vision, ki v povezavi z infrardečo kamero v dosegu od 200 do 250 metrov ponoči zaznava živa bitja pred vozilom ter na sredini digitalne instrumentne plošče prikaže infrardečo sliko območja v voznikovem vidnem polju in še nekaj dodatkov. So pa ti na voljo, cene 508 pa nikakor ne morejo dvigniti na raven prestižnega dela tekmecev.

Konec leta se bo novi 508 pridružil še karavani priključnih hibridov s tem pogonskim sklopom.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

FINANCE
Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti
Finance
Pia Bedene Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti 1

Zmanjšali so se izdatki gospodinjstev za osebne, razvedrilne in športne storitve, še naprej se povečuje varčevanje

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

Moje finance
Razno
Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!
Moje finance
RaznoKsenija Sedej Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!

Ker verjamemo, da je načrtovanje pomembno opravilo osebnih financ, smo vam za začetek novega leta pripravili finančni koledar. Na enem mestu smo za vas zbrali vse pomembne finančne datume in dogodke od januarja do decembra 2021. Veste, kdaj morate oddati vlogo za vzdrževane družinske člane, kdaj oddati napoved kapitalskih dobičkov? Naj se na koledarju ne nabira prah, pogledujte nanj vse leto.