So tiskovne konference, kjer začutiš prisiljeno samozavest, in so take, kjer čutiš tisto pravo, o kateri so njeni govorci popolnoma prepričani. Celo tako, da o popustih kljub tržno neobetavnemu razredu poslovnih limuzin ne govorijo, čeprav so z njimi radodarni celo v razredu, ki cveti – pri športnih terencih.
Tako je bilo včeraj ob prihodu peugeota 508 na slovenski trg.
Kakšno povezavo ima nastop z dejanskim izdelkom, bi se dalo razpravljati, kaj kmalu bi zašli v psihologijo, se tam izgubili in najbrž za vedno izgubili pot nazaj. Zato raje ostanimo pri zadnji novosti iz francoskega Peugeota, novem 508, ki ga je mogoče videti skozi različne oči.
Recimo, najbolj črnogled pogled je tale, ki sporoča, da se francoski lev, skoraj popolnoma pozabljen od kupcev, vrača na trg z manjšimi merami, manj prostora in višjo ceno tudi od glavnega tekmeca – nepremagljivega passata.
Peugeot 508 pa je predvsem lep, kupejevski, drzen in na pogled precej bolj svež od večine ali pa kar od vseh tekmecev. Z dolžino 4,75 metra je sicer nekaj manjši od predhodnika, z višino le 1,4 metra nižji, le v širino (1,84 metra) ga je več kot prej. To seveda pomeni manj prostora v kabini, a Peugeot lepote ni kar tako tvegal za uporabnost.
Stranska stekla brez okvirjev so dovolila večje odprtine vrat in lažje vstopanje v kabino. Nad streho odpirajoče se strešno okno ne zmanjšuje prostora nad glavami zadaj sedečih, zadnja vrata se odpirajo s steklom (torej je 508 petvratnik), kar pomeni lažje nakladanje večjih predmetov v 487-litrski prtljažnik ter precej konkreten prostor ob podrtih zadnjih sedežih – 1.537 litrov. Če dodamo še izjemno majhen rajdni krog 10,8 metra (1,5 metra manj kot prej), 508 začne postavljati merila v razredu, po zgornjem opisu pa ima veliko skupnega s škodo, ki slovi po uporabnih rešitvah.
Vse to pa že vodi k bolj jasnemu pogledu na novinca. Ta pa pravi, da je 508 v resnici popolnoma nov avto s kopico dobrih lastnosti, da je obenem resnično lep ter zna tudi s svojo podobo ukrasti tudi kakšnega kupca tradicionalnemu passatu in drugim tekmecem. In to kljub ceni, ki se začne res visoko, pri 25.900 evrih za le 1,5-litrski turbodizel in kar 28.400 evrih za osnovni 1,6-litrski turbobencinar! Za vsakega sicer dobite tisočaka popusta, a le, če vzamete hišno financiranje.
Passat za ta denar razvaja že z dvolitrskim dizlom, opremo comfortline in še kakšnim dodatkom, opel insignia pa s še močnejšim dvolitrskim turbodizlom in prav tako radodarno opremo.
Res pa je tudi, da osnovni bencinar pri 508 pomeni 133 kilovatov oziroma 180 konjskih moči ter serijski samodejni menjalnik, a kar pomanjkljivo opremo active, ki ji denimo manjkajo navigacija, LED-žarometi, večja kolesa od 16-palčnih in kopica varnostnih sistemov. Ima pa denimo 12,3-palčno digitalno armaturno ploščo in osempalčni zaslon na dotik na sredinski konzoli.
Kokpit pa je seveda i-Cockpit – z majhnim volanom in merilniki, na katere gledaš prek njega. Na pogled je lep, ergonomsko pa ni po meri vsakega voznika. A to kaže preizkusiti. Sam se v sodobnih i-peugeotih zelo dobro počutim.
Tako se pogled na 508 precej razjasni, samozavest pa je lažje razumljiva, celo sprejemljiva. V nekoliko nenavadni luči jo kažejo le prodajni načrti. Povprečnih 170 primerkov, kot jih je v zadnjih osmih letih vsako leto našel stari 508, želi slovenski distributer letos popraviti na 250 primerkov. Pa leto začenja le z limuzinsko različico, sicer bolj priljubljen karavan prihaja šele sredi leta, zato bo ujel le 40 odstotkov letošnjih količin 508.
S tem rezultatom želi peugeot 508 kar na drugo mesto v razredu, kar lahko doseže le, če se prodaja škode superb (te sicer ne omenja kot tekmeca) v primerjavi z lansko skrči za več kot polovico, opla insignie pa za več kot tretjino. Drugi tekmeci pa obenem ne bodo napredovali prav nič.
Če pa novega 508 odmaknemo od klasičnih tekmecev ter ga pomaknemo razred višje po statusu in ugledu, sem, denimo, sodita kupejevski limuzini oziroma petvratna kupeja volkswagen arteon, audi A5 sportback in BMW 4 gran coupe, pa je položaj francoza precej boljši, pravzaprav v teoriji kar idealen.
Če odmislimo osnovne različice in se povzpnemo na 32 tisočakov, 508 nenadoma zablesti. Za ta denar si lahko izberete dvolitrski turbodizel s 132 kilovati in precej spodobno opremo allure ali pa enako zmogljiv bencinar z opremo GT-line, ki med drugim vsebuje tudi prelestne zadnje LED-luči s 3D-učinkom, športne sedeže AGR z delno elektrifikacijo in podaljšljivim sedalnim delom, sistem z razširjenim naborom prepoznave prometnih znakov (ta denimo opazi enosmerni promet, stop znak, prepoved in konec prepovedi prehitevanja in omejitev hitrosti). Poleg tega pa še sistem za nadzor mrtvega kota, polne LED-luči in še marsikaj.
Na samem vrhu sta modela GT s ceno okoli 37 tisočakov - najmočnejši dizel blueHDI 180 in bencinar 1.6 THP 225 za ta denar ponujata tudi nastavljivo podvozje, zadnjo kamero, 18-palčna kolesa …, ne pa tudi aktivnega tempomata, ki deluje do ustavitve, popolnoma samodejnega parkiranja, sistema night vision, ki v povezavi z infrardečo kamero v dosegu od 200 do 250 metrov ponoči zaznava živa bitja pred vozilom ter na sredini digitalne instrumentne plošče prikaže infrardečo sliko območja v voznikovem vidnem polju in še nekaj dodatkov. So pa ti na voljo, cene 508 pa nikakor ne morejo dvigniti na raven prestižnega dela tekmecev.
Konec leta se bo novi 508 pridružil še karavani priključnih hibridov s tem pogonskim sklopom.
Foto: Miloš Milač