Leta 2018 je v prometnih nesrečah življenje izgubilo 92 oseb – to je 11,5 odstotka manj kot leto prej. S tem je bilo to prometno najvarnejše leto v 64 letni zgodovini, kar se beleži statistika prometnih nesreč.
Poleg števila umrlih se je zmanjšalo tudi število poškodovanih v prometnih nesrečah – hudo poškodovanih za 6,2 odstotke in lažje poškodovanih za 3,9 odstotke, medtem ko je bilo samo število nesreč malenkost večje, naraslo je za 2,5 odstotke na skupno 18.019 nesreč.
Še vedno veliko nepripetih
Ko pogledamo uporabo varnostnega pasu v prometnih nesrečah s smrtnim izidom ugotovimo, da slaba tretjina (27 odstotkov) voznikov osebnih vozil ki so umrli ni uporabljalo varnostnega pasu. Pri potnikih v osebnih vozilih je ta delež še bolj zaskrbljujoč – kar 62 odstotkov potnikov ki so umrli namreč ni bilo pripetih z varnostnim pasom.
Omeniti velja tudi kolesarje, kjer od 8 umrlih kar 6 kolesarjev ni uporabljalo zaščitne čelade, trije so bili pod vplivom alkohola, štirje pa so tudi sami povzročili nesrečo.
Glavna povzročitelja sta hitrost in nepravilni premiki
Ko pogledamo vzroke, ki so privedli do nastanka prometne nesreče, vidimo, da je na prvem mestu s 24 odstotki nepravilen premik z vozilom, ko se voznik ni prepričal da lahko varno spremeni smer vožnje oz. naredi premik z vozilom. Z 18 odstotki sledi neprilagojena hitrost in z 16 odstotki nepravilna stran oz. smer vožnje, medtem ko je neprilagojena hitrost še vedno glavni vzrok ko je govora o nesrečah s smrtnim izidom (35 odstotki).
Statistično gledano se je največ prometnih nesreč s smrtnim izidom zgodilo po 16. uri in sicer ob sobotah, torkih in petkih.
Alkohol in droge
V letu 2018 se je zgodilo 1.466 prometnih nesreč, ki jih je povzročil alkoholiziran udeleženec, v njih pa je življenje izgubilo 22 oseb kar predstavlja skoraj 24 odstotki vseh umrlih. Čeprav je zaznati manjši (4,1 odstotki padec števila alkoholiziranih udeležencev), pa se zvišuje stopnja alkoholiziranosti, ki je lani znašala 1,44 promila.
Močan skok navzgor je pri številu nesreč ki so jih povzročili vozniki pod vplivom prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi (+ 41 odstotkov), v nesrečah pa je umrlo 6 udeležencev.
Fokus na starejših in mobilnih telefonih
Agencija bo v prihodnosti veliko svojega dela usmerila v sodelovanje z ostalimi organizacijami, saj je le s konstruktivnim sodelovanjem mogoče doseči najboljše rezultate. Veliko aktivnosti bo namenjene starejšim voznikom in problematiki uporabe mobitelov med vožnjo – tu zagovarjajo stališče, da gre pri tem za hujši prekršek in predlagajo, da se globa za njegovo uporabo poveča na 250 evrov in 3 kazenske točke.
Kot sta na tiskovni konferenci poudarila Igor Velov, direktor agencije in Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi, pa se s temi podatki še ne smemo zadovoljiti, zadovoljni bomo lahko šele takrat, ko na cestah ne bo ugasnilo nobeno življenje več.