Ne zgodi se ravno pogosto, da bi zastopnik Slovencem predstavil dve novi vozili hkrati, a pri Jeepu so šli še korak dlje. Z novim letom so v prodajne salone in v duhu reka “več nas je, bolj bo veselo” zapeljali kar tri novosti, pri čemer sta najmanjši renegade za 17.990 evrov in nekoliko večji cherokee za 35.990 evrov prenovljena, kultni wrangler za najmanj 54.730 evrov pa je po enajstih letih dobil naslednika.
Renegade združuje terenske zmogljivost in mestno dostopnost
Slovencem najbolj zanimiv bo gotovo mali renegade, najbolj prodajan Jeep zadnjih let. Avtomobil smo večkrat preizkusili in njegov uspeh gotovo ni naključen, s prenovo pa je dobil še nekaj optičnih, tehničnih in varnostnih adutov, s katerimi bo lažje prepričal kupce.
Na pogled je največ sprememb spredaj, renegade pa je s prefinjenimi popravki postal bolj estetski in sodoben. Oblikovalci so spremenili masko, nekoliko preuredili značilnih sedem rež, mu nataknili nov odbijač in ga opremili s svežim LED podpisom v značilnih okroglih žarometih - po želji svetijo tudi v polni LED-tehniki. Drobnih popravkov je bil deležen tudi zadek, kjer so na novo oblikovane luči ohranile značilni X, ki je krasil posodo za gorivo originalnega willysa iz leta 1941, v ponudbi so še nova 15 do 19-palčna platišča.
Notranjost je pohvalno ohranila množico unikatnih detajlov, ki vsak po svoje kažejo na izjemno Jeepovo zgodovino - nenazadnje brez njega ne bi poznali terencev in križancev. Uporabniki bodo cenili tanjši A-stebriček, saj je avtomobil bolj pregleden, novi so nekateri materiali, tudi oblazinjenje sedežev, cenili pa bo tudi več razpoložljivega prostora za shranjevanje manjših stvari.
Pri Jeepu so tudi nekoliko preuredili posamezna stikala, renegada pa so opremili s 5-, 7- ali 8,4-palčnim zaslonom na dotik, ki omogoča zrcaljenje slike s pametnega telefona in nadgrajenim sistemom uConnect. Prestavna ročica je zdaj postavljena nekoliko višje, bolj pri roki pa je vrtljivo stikalo za štirikolesni pogon (AWD), s katerim ukazujemo sistemu Selec terrain, in reduktor (pri različici Trailhawk) oziroma 4WD Low (pri različici z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom).
Prav napredna štirikolesna pogona (active drive in active drive low) sta glavni razlog, da renegade po dobrih štirih letih ostaja eden najbolj terensko naravnanih križancev v razredu.
Zaostrena pravila glede emisiji so v renegada pripeljali nove motorje, pri čemer sta največja novost 1,0-litrski turbobencinec s 120 konji ter le prednjim pogonom in 1,3-litrski turbobencinec s 150 ali 180 konji - slednji tudi kot AWD in z 9-stopenjsko avtomatiko. V ponudbi so še trije posodobljeni dizli (dodan je AdBlue), 1,6-litrski s 120 konji, le prednjim pogonom in po želji dvosklopčnim samodejnim menjalnikom ter 2,0-litrski s 140 (FWD ali AWD) ali 170 KM (le AWD).
Pri renegadu so tudi posodobili nekatere asistenčne sisteme. Kupci si tako lahko omislijo sistem za zaviranje v sili, radarski tempomat, opozorilnik nenamerne spremembe voznega pasu, vzvratno kamero in parkirnega pomočnika, del serijske opreme pa je sistem za prepoznavo znakov.
Prenovljeni renegade je na voljo je s petimi paketi opreme - navedene so najnižje redne cene brez popustov - sport (19.990 evrov), longitude (22.290), limited (24.390), freedom (21.490) in trailhawk (34.390), sport s popustom pa denimo stane 17.990 evrov. Pri nas bo najbolj priljubljena ekskluzivna različica freedom, ki temelji na paketu limited. Za 21.490 evrov pa boste v primerjavi z njim dobili še LED luči, kamero za vzvratno vožnjo, sistem za zaznavo vozil v mrtvem kotu in še nekaj posladkov, terensko najbolj zmogljivi trailhawk pa je na voljo le z najmočnejšim dizlom.
Cherokee s prijetnejšim “obrazom” in več opreme
Prva generacija "indijanca" je na ceste zapeljala leta 1974 in hitro se jo je oprijel vzdevek Jeep in pol. Leta 2013 so kupcem ponudili že peto generacijo, tokratna prenova pa prinaša predvsem bolj moderno zunanjo podobo, osveženo notranjost, izboljšano multimedijo, nekaj novosti pri motorjih in izboljšane terenske zmogljivosti.
Žarometi so tako enodelni in ne več dvodelni, svetijo pa lahko tudi v polni LED-tehniki. Motorna maska se še naprej bohoti z značilnimi sedmimi režami, pokrov motorja je bolj položen, na zadku pa so posodobljena svetila, nova pa sta odbijač in prtljažna vrata, ki se jih lahko odpre z brco pod odbijačem. Za vrati je po novem 70 dodatnih litrov, skupaj 570.
Minimalnih popravkov je bila deležna kabina, kjer je na voljo 7- oziroma 8,4-palčni zaslon sistema Uconnect, ki ga je moč povezati s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto. Volanski obroč je po novem ogrevan, prav tako sedeža v drugi vrsti, inženirji pa so med mnogimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi dodobra posodobili tri: radarski tempomat, sistem, ki preprečuje nalete in sistem nenamerne menjave voznega pasu.
Novosti so tudi pod motornim pokrovom, kjer jedro ponudbe pomen 2,2-litrski štirivaljni turbodizelski motor s 150 ali 195 konji. Sredi leta bo v ponudbi še nov 2,0-litrski štirivaljni turbobencinec s kar 270 konji, a le v najbolj terenski različici trailhawk. Močnejša motorja bo moč kombinirati tudi s posodobljenim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki mu bo moč prvič ukazovati prek obvolanskih ročic.
Cherokee je resda na voljo tudi z le prednjim pogonom, a se mu gotovo bolje poda eden izmed kar treh različic štirikolesnega - active drive I, active drive II ter active drive lock, ki ponuja zaporo zadnjega diferenciala. Bogata je tudi izbira pri paketih opreme, saj jih je na voljo pet (sport, longitude, limited, overland in trailhawk), najbolj priljubljen pa bo paket limited za redno ceno 47.990 evrov, medtem ko osnovni model s popustom stane 35.990 evrov.
Wrangler za največje frajerje
Čeprav je Jeepov DNK močno prisoten tako v renegadu, kot v cherokeeju, seveda pa tudi v compassu in grand cherokeeju, je ultimativni model gotovo wrangler. Osnova za njegov nastanek je namreč legendarni willys, ki je leta 1941 zmagal na razpisu za proizvodnjo novega vojaškega vozila, po njem pa se pravzaprav imenujejo vsi “džipi”.
Wrangler, ki je na to ime prvič slišal leta 1987, in willys sta si še danes v mnogočem podobna. Tudi v četrti generaciji je njegova oblika prepoznavna že na kilometer, kljub temu pa gre za najbolj moderen in prefinjen wrangler v zgodovini. Jasno, zadržal je škatlasto podobo, v duhu modernih časov pa pridobil LED-svetila, ima še novo motorno masko in pokrov motorja, nekoliko drugačni so blatniki, streha pa omogoča še več raznih kombinacij.
Wrangler je edini SUV na trgu, ki ponuja pristno ’open-air izkušnjo’. Lastnik lahko z nekaj potezami kar sam odstrani streho, vrata ter vetrobransko steklo ter uživa z vetrom v laseh. Če ga vmes ujame dež, zapelje v potok, ali pa wranglerja znotraj preveč umaže, lahko notranjost očisti kar s tekočo vodo.
Precej bolj moderna je tudi notranjost, kjer ob zajetnih prestavnih ročicah za prestave in delovanje pogona najdemo novo armaturno ploščo, sredinski del ter multimedijo.
Tudi pred očmi voznika je novost - 3,5- ali 7-palčni TFT-zaslon, na sredini pa stoji 7- ali 8,4-palčni zaslon sistema Uconnect četrte generacije. Ker se wranglerju poleg blatnih srag in manjših prask ne podajo vdrtine, so na voljo. parkirna tipala in kamera za vzvratno vožnjo. Volanski obroč je lahko tudi ogrevan, enako prednja sedeža, terenska ikona pa zdaj zaznava tudi vozila v mrtvem kotu, kmalu pa bo na voljo še radarski tempomat.
Wrangler je domačim kupcem na voljo z dvema novima motorjema, in sicer 2,2-litrskim štirivaljnim turbodizlom z 200 konji ter novim 2,0-litrskim štirivaljnim turbobencinarjem z 8-stopenjskim menjalnikom in 272 konji - oba sta na voljo v Alfi stelvio in giulia. Obe motorni različici so za terenske potrebe nekoliko prilagodili, tako da lahko delujeta tudi v bolj zahtevnih razmerah.
Da je Jeep wrangler kleni terenec priča tudi dejstvo, da en redkih stoji na šasiji, na voljo pa je z dvema naprednima različicama štirikolesnega pogona – command-track ter rock-trac.
Ob tem lahko brede po vodi do globine 76 cm, višina od tal znaša 27,7 cm, vhodni in izstopni kot pa znašata 44 oziroma 37 stopinj.
Kot do zdaj si lahko wranglerja omislite v dvovratni (4,33 metra dolžine, 246 cm medosna) ali štirivratni različici (4,88 metra dolžine, 300 cm medosna), na voljo pa so trije paketi opreme: sport, sahara in najbolj robustni rubicon. Z raznimi dodatki Mopar si lahko wranglerja ukrojite po lastnem okusu, vendar pa v tem primeru cena ne bo znašala le 54.730 evrov. Na vrhu ponudbe je sicer rubicon za ceno 66.990 evrov brez popustov.