Že nekaj časa trikrake zvezde ne nosijo le velikanske limuzine in terenci. Prav kompaktni člani Mercedesove družine so zadnja leta glavni gonilniki prodaje. Med najmanjšimi limuzinami bodo od zdaj kupci lahko izbirali kar med dvema: limuzinsko različico razreda A, ki je bila razkrita lani, in novo generacijo razreda CLA – najmanjšega štirivratnega kupeja. Ta je v prvi generaciji skupaj s karavansko različico prepričal kar 750 tisoč kupcev. V salone pripelje tudi 70 odstotkov novih, predvsem mlajših strank.
Prefinjen in pameten
Novi CLA je v primerjavi s predhodnikom daljši in širši za okoli pet centimetrov (469 in 183 centimetrov), za tri centimetre pa je daljša medosna razdalja (273 centimetrov). V njegovo »telo« so oblikovalci pod vodstvom Gordona Wagnerja in Roberta Lešnika vključili obline in rešitve večjega in dražjega brata CLS, ki je začel norijo za štirivratnimi kupeji, ter športnega AMG GT-4 door kupeja. Obrazne linije so bile deležne manjših sprememb, več časa so oblikovalci namenili zadku, ki je še nežnejših linij, in stranskemu profilu, na katerem je manj prehodov in robov.
Tablico so s prtljažnih vrat premaknili nižje na odbijač. Na kolesnem loku najdemo spojler v obliki plavuti, ki preusmerja zrak okoli koles. Velikost platišč sega od 16 do 19 palcev. Serijsko se za hladilnikom skrivajo aktivne lopute, ki uravnavajo pretok zraka skozi motor.
Notranjost je enaka kot v razredu A, zaradi večjih zunanjih mer pa je v primerjavi s predhodnikom več prostora za ramena, glavo in komolce. Kdor misli, da je edini adut CLA oblika, se je uštel, saj so ga v Stuttgartu oborožili z izboljšanim upravljalnim multimedijskim sistemom MBUX ter najnovejšimi asistenčnimi sistemi iz razreda S. Prav s tem namenom so ga razkrili na mednarodnem sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu.
Hey Mercedes: primerjaj …
MBUX omogoča upravljanje prek drsnikov na dotik na volanu, na sredinski konzoli in zaslonu nad njo ter z glasovnim ukazom »Hey Mercedes«. Izboljšani MBUX bolje prepoznava običajni govor in v določenih domenah razume bolj zapletena vprašanja. V angleščini zna primerjati ceno delnic podjetij, računati in odgovarjati na splošna vprašanja. Pomočnik zaznava gibanje potnikov in po potrebi samodejno osvetljuje dele notranjosti.
V novem CLA bo na voljo tudi velnes na štirih kolesih, ki ga v Stuttgartu imenujejo Energizing Comfort Control. Ta za popolno razpoloženje in udobje kombinira delovanje klimatske naprave, prezračevanje, gretje in masažo sedežev, ambientalno osvetlitev in glasbo. Če boste pametno uro povezali z avtom, bo pomočnik glede na raven stresa, prespanost in srčni utrip izbral za vas najprimernejši program velnesa.
Na trg prihaja maja
Za začetek so v Las Vegasu pokazali CLA 250 z dvolitrskim motorjem s 165 kilovati, ki na slovenskem trgu ne bo med najbolj priljubljenimi. Pričakujemo lahko motorno paleto, ki je na voljo tudi v novem razredu A. Prodaja štirivratnega kupeja se bo v Evropi začela maja. Takrat bo v ponudbi na voljo več dizelskih in bencinskih motorjev v kombinaciji z ročnim ali samodejnim dvosklopčnim menjalnikom ter štirikolesnim pogonom 4matic. Pozneje bo ponudbo razširil še karavanski shooting brake.