Francoski Citroën se je v zadnjih letih vrnil na stara pota, obudil je vrednote preteklosti, med katere sodijo udobje, prostor, tudi posebno podvozje – v primeru novega C5 aircross ima to progresivne hidravlične omejevalnike kot pri C4 cactusu. A trendi v avtomobilski industriji so vseeno poskrbeli za zasuk.
Znamka, ki je v preteklosti slovela tudi po prestižnih limuzinah (pardon, kombilimuzinah), danes na samem vrhu ponuja razmeroma majhen oziroma kompaktni športni terenec C5 aircross. Ta je pomemben tudi za naš trg, saj bo letos prepričal okoli 500 kupcev. Slovenskemu Citroënu pa bo poleg številk opazno dvignil prihodke, saj bo večji od dveh aircrossov kupce lovil v nekaj višjem cenovnem razredu med 21 in 31 tisoč evrov.
Oznaka majhen za C5 aircross je sicer relativna. Novinec je dolg 4,5 metra, kar je precej manj od velikih Citroënov preteklosti – C5, C7, XM … A dolžina je pri SUV manj pomembna, saj jo ti nadomeščajo z višino (pri C5 aircross je ta konkretnih 1,67 metra) in tako dosežejo podobne prostorske razmere kot pri razred večjih, a klasično zasnovanih avtomobilih. Prestižni Citroëni pa se bodo v prihodnje selili k sestrski znamki DS.
Novi C5 aircross vstopa v razred, kjer je sestrska znamka Peugeot že dodobra uveljavljena z modeloma 3008 in nekaj večjim 5008. Predhodnik C4 aircross je pač pustil manjši odtis na trgu. Razred kompaktnih SUV je tudi pri nas zelo zanimiv, od leta 2013 se je prodaja športnih terencev tega razreda podvojila, zrasla je s 5.534 na lanskih 10.108 vozil (merjeno le do konca novembra).
Podrobneje o novem C5 aircrossu
Novi C5 aircross je bil evropskemu trgu sicer predstavljen že maja lani, pred tem je zapeljal na kitajski trg. Pri nas je bil predstavljen pred novim letom, med kupce pa bo dejansko zapeljal prihodnji mesec. Slovenski Citroën oziroma distributer C Automobil Import v last švicarskega trgovca Auto Frey ima z njim velike načrte. Z njim želi doseči 4,5-odstotni delež na celotnem trgu ter 5,3-odstotnega na trgu fizičnih oseb, ki izključuje prodajo podjetjem in tudi izvoz, ki pri nas pomeni okoli tretjino vseh registracij novih vozil.
C5 aircross je zasnovan na skupni osnovi skupine PSA EMP2, ki je skupna tudi peugeotoma 3008 in 5008 ter oplu grandlandu X. Nadgrajuje pa jo z lastno osebnostjo – predvsem tipično obliko sodobnih citroënov in vrednotami znamke (tako obljublja Citroën), med katere sodijo udobje, dobri materiali in svetla notranjost, ki jo omogočajo velike steklene površine. Poleg omenjenih pa še prostornost, enostavna uporaba, zvočna izolacija in kakovost zraka.
Cene novinca segajo od 23.500 za osnovni bencinski C5 aircross live PureTech 130 (1,2-litrski trivaljni turbo s 96 kilovati) do 35.150 evrov za C5 aircross shine BlueHDI 180 z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Poleg osnovnega bencinarja je na voljo še 1,6-litrski štirivaljni turbo s 132 kilovati in ceno najmanj 27.800 evrov. Ta je serijsko opremljen z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Dizelski BlueHDI 130 (1,5-litrski s 96 kilovati) stane 25.500 evrov, dva tisočaka več kot bencinar. Tudi pri dizelskem motorju je na voljo močnejša različica s 132 kilovati, ta ima dva litra prostornine.
Akcijske cene so seveda nižje kot tiste na ceniku, tako osnovni C5 aircross stane 21.500 evrov, najdražji shine BlueHDI180 pa 31 tisoč evrov. Za najmočnejšega bencinarja shine PureTech 180 s ceno 33.150 po ceniku boste dejansko odšteli 29.800 evrov.
Prihodnje leto bo C5 aircross na voljo še s šibkejšim od dveh priključnih hibridov s sistemsko močjo 165 kilovatov – o njem smo podrobneje pisali pri predstavitvi priključnih peugeotov ter popolnoma električno različico. Leta 2025 pa bo ponudba citroënov popolnoma elektrificirana, kar vključuje tudi priključne hibride.
Foto: Miloš Milač