Italijani so veliki mojstri oblikovanja, sploh avtomobilov. Naj gre za športne terence, limuzine, karavane, superšportnike ali pa kombilimuzine, njihov avtomobil bo gotovo pritegnil poglede - tudi že zdavnaj odcvetela Alfina giulietta bi na modni pisti za svoje obline še danes dobila tako visoke ocene za slog, o katerih lahko marsikatera konkurenca v golfovem razredu le sanja.
A na kar so kazale prve fotografije, se je ob prvem stiku v Los Angelesu in pred dnevi v Pragi le še potrdilo - Mazda je z novo 3 oziroma trojko ustvarila avtomobil, ki te s svojo pojavo zlahka osupne, “nakuri” in malodane začara. Za razliko od Italijanov pa Japonci niso ostali le pri umetniškem vtisu…
In ta je v primeru nove Mazdine trojke res visok. To se je videlo že v mestu angelov, kjer je bila ob novem Porscheju 911 in Audiju e-tron GT največja gneča prav ob rdeči petvratni Mazdi 3.
V miru sem se do nje prebil šele po nekaj urah in čeprav je že njena predhodnica na račun oblike požela nič koliko pohval, ob novi težko ostaneš ravnodušen. Da ni šlo zgolj za trenutno vzhičenost je potrdila tudi evropska premiera v Pragi.
Razkritje petvratne kombilimuzine tako niso pospremili le kupi fotoaparatov in mobilnikov, ampak tudi vzkliki navdušenja, ovacije in spontan aplavz stoglave množice evropskih novinarjev. “S četrto generacijo Mazdo3 začenjamo novo poglavje v naši zgodovini. Njen cilj je navdušiti in zadovoljiti kupce po vsem svetu, zato smo že pri razvoju avtomobila govorili o predmetu univerzalne, vsesplošne poželjivosti,” je ob dvigovanju zaves povedal David McGonigle, regijski direktor Mazde.
Da bi to dosegli, so se pri Mazdi zavedali, da mora biti avto deležen dramatičnih izboljšav na vseh področjih: oblikovnem, pri voznih lastnostih in občutku med vožnjo v kabini, okoljski prijaznosti in kakovosti nasploh.
Oblikovalci so delo brez dvoma opravili za čisto desetko pa čeprav gre za nadaljevanje zgodbe predhodnice. Mazda3 tako ostaja med najatraktivnejšimi predstavniki v razredu, dodali pa so ji ravno pravo mero športnosti in agresivnosti - zadaj spominja na čisto pravi kupe.
Kot do zdaj bosta na voljo dve različici, pri čemer je kombilimuzina zanimivo v dolžino izgubila centimeter in zdaj meri 4,46 metra. Drugače je s štirivratno limuzina, ki je v dolžino zrasla za osem centimetrov (zdaj 4,66 metra), Japonci pa so tako želeli poudariti različna značaja nam je pojasnil programski direktor nove Mazde3 Kota Beppu.
Privlačen in atraktiven videz pa je že na pogled terjal davek pri prostornosti na zadnji klopi. To se je potrdilo tudi pri podrobnejšem ogledu, kjer je sicer dovolj prostora za noge, a se bodo višji od 180 centimetrov z glavo gotovo znašli v stropu. Mazdini predstavniki si s tem niso pretirano belili glave, saj v tipično družinski vlogi vidijo model CX-3.
Na zagate na zadnji klopi sem pozabil, ko sem se poglobil v notranjost. Materiali so namreč vrhunski, projekcijski zaslon podatke zdaj prikazuje neposredno na zaslon, potnika spredaj pa bosta uživala v udobnih sedežih. Na sredini armaturne plošče je večji, 8,8-palčni zaslon, pri oblikovanju nasploh pa je razvojnike gnala misel »manj je več«. Stikala in zračniki so tako integrirani oziroma skriti v dolgi vodoravni liniji, ki se vleče po armaturni plošči od volanskega obroča do sovoznikovih vrat, osrednji zaslon pa še naprej upravljamo s pomočjo večjega vrtljivega gumba.
Mazda3 bo ob tem zelo bogato založena z varnostnimi in udobnostnimi pripomočki. Poleg že znanih, klasičnih, bo na voljo napredni pomočnik za samodejno vožnjo v koloni, veliko pozornosti so namenili tudi stanju osebe za volanom. Inženirji so tako razvili sistem nadzora voznika, ki med vožnjo podrobno spremlja njegovo stanje (pomežiki z očesi, odprtost vek, pod kakšnim kotom so usta in obraz,… ) ter določi stopnjo utrujenosti in prisebnosti. Če je položaj potencialno nevaren, sistem sproži opozorilo ter v skrajnem primeru ustavi vozilo.
Kaj sploh še ostane dizlom?
Skrb za zniževanje škodljivih izpustov je visoko na listi Mazdinih prioritet v Evropi, zato nova trojka poleg atraktivne oblike in skrbi za voznikovo dobro počutje prinaša tudi novo generacijo dvolitrskega bencinskega motorja s tehnologijo Skyactive-X. Gre za pomembno, celo revolucionarno novost, saj bencinski motor s 133 kilovati (181 konji) moči obljublja združitev vseh pozitivnih lastnosti dizla in bencina - rezultat je bencinski motor s porabo dizelskega, vključno s pospeški in z navorom v širokem območju vrtljajev, na voljo bo od maja.
Mazda3 bo na začetku na voljo z dvolitrskim bencinskim motorjem z 90 kW (122 KM) in 1,8-litrskim dizelskim s 85 kW (116 KM), na voljo bosta ročni in samodejni menjalnik, prvič pa bo v ponudbi tudi štirikolesni pogon.
Pri Mazdi ob evropski premieri trojke niso skrivali dejstva, da želijo z njo narediti korak bližje premijskim vozilom. Cene za novinko bodo tudi zato nekoliko višje od aktualnih (z enakovrednim motorjem od 17.590 evrov), vendar tudi na račun bogate serijske opreme. Za samodejno zaviranje v sili s prepoznavo pešcev, radarski tepomat, projekcijski »head-up« zaslon, 360-stopinjsko kamero, prepoznavanje prometnih znakov in še kaj tako ne bo potrebno doplačati. Bogat nabor opreme ob atraktivni obliki in revolucionarnem motorju jasno kaže na vizijo Mazde, da želijo z novo trojko predvsem stopiti nad večino “ljudske” konkurence ter privabiti in zadovoljiti bolj zahtevne kupce.