Avto

Lamborghini huracan LP 580-2: z zeleno pošastjo po hladnih slovenskih cestah

Izkušnja s 300 tisočakov vrednim podivjanim bikom s 580 konjiči je intenzivna, pristna in nepozabna.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.12.2018 20:36
Dopolnjeno: 27.12.2018 20:41
Čas branja: 6 min
Lamborghini huracan LP 580-2: z zeleno pošastjo po hladnih slovenskih cestah
Oblika in barva, ki nikogar ne pustita ravnodušnega. Lambo jemlje sapo, ustavlja promet in začara tudi voznika, ne le mimoidoče.

Brutalen in pravi superšportnik, a vseeno dovolj civiliziran, da lahko v pametnih rokah tudi v zimskih razmerah pričara užitek. Nakup je večini nedosegljiv, kratkoročen najem pri autobroker.si pa dosegljiv, le potrebno je pozabiti na astronomsko drago trajno lastništvo in si stroj privoščiti le za najem.

Huracan je mmedium">itološko divji in neobvladljiv, skrajno pozerski in cestno dirkaški lamborghini, ki je vsaj v teoriji iz takšnega testa, da ga je treba okušati previdno, po žličkah in v najbolj idealnih razmerah.

medium">A ker izkušnje s superšportnikom ne gre doživljati na vsakodnevni vožnji med domom in službo, ker urica ali dve prostega časa ne dasta pravega veselja, se je huracan na našem preizkusu znašel takrat, ko je časa največ, med božičnimi prazniki. Razmere zanj pa so v teoriji daleč najslabše. Še posebej, če je huracan gnan le prek zadnjih koles, kot je bil naš preizkusni v lasti ljubljanskega Autobrokerja.

A doživetje je bilo zaradi precej dobrih vremenskih okoliščin za ta letni čas daleč od negativnega. Nasprotno, izkušnja z malim lambom – strupeno zelenim huracanom – je tako intenzivna, da bo vzela sapo tudi voznikom, vajenim športnih avtomobilov, še zlasti bolj civiliziranih nemških z oznako M3, 911, AMG GT in drugih, tudi astona martina in mclarna, na katera imam še precej svež spomin.

Jemlje sapo, ustavlja promet

Huracan je pravi lambo, odet v strupeno zeleno barvo, v tem primeru prelepljeno prek črne karoserijske. Je avto, ki okolici krade pozornost kot magnet. Sapo vzame vsakomur, kjerkoli se pojavi. Pred trgovskimi centri, na semaforju, med vož­njo … Ima neverjetno sposobnost, da ustavi promet, dokler ga troblje znova ne zaženejo v tek. In ima neverjetno sposobnost, da tudi nepoznavalcev ne pusti v zmoti. V času pred božičem in po njem me nihče ni vprašal, kateri avto je to, le kateri model lamba je.

In izkušnja, ko se iz zunanjega sveta preseliš v kraljestvo italijanskega superšportnika?

V kabino se skoraj plaziš

Najprej te čaka plezanje pod le 1,16 metra visoko streho. Zadnjico na sedež, nato noter potegneš še noge in se čudiš, kako veliko prostora je v le 4,46 metra dolgem superšportniku. Za kokpitom skoraj ležiš, a je vseeno vse pri roki. Ergonomija je sicer drugačna, zahteva nekaj privajanja, a na koncu pride navdušenje. Gumb za zagon motorja je tak kot pri vojaških lovcih, podobna so tudi stikala z videzom kroma.

Volan je majhen, odebeljen in čvrst, šolski. Za njim sodoben virtualni kokpit, zapuščina lastnika Audija. Sedeža nista dirkaško oprijemljiva, sta udobna in z dolgim sedalnim delom. Ker kolena upreš v vrata in široko sredinsko konzolo, si v sedlu lamba vseeno nepremičen.

Motor je ikona, pravi "drama queen"

Eno od stikal na sredinski konzoli vzmetenje dvigne za nekaj centimetrov in poskrbi, da prednji del na drsa po ležečih policajih. Pritisk na gumb za zagon motorja zbudi 5,2-litrski V10 s 580 konji, nameščen tik za prednjima sedežema. Že znani stroj je v huracanu izdatno izpopolnjen, 540 newtonmetrov doseže pri visokih 6.500 vrtljajih, a je 75 odstotkov te vrednosti na voljo že pri tisoč vrtljajih.

Motor je še vedno pravi, takšen, ki ustvarja dramo z vsakim dodatnim vrtljajem in prevoženim kilometrom. Motor, povezan z bliskovitim dvosklopč­nim samodejnim menjalnikom, zmore od tihega grmenja v mestnem prometu do pridušenega grmenja pri treh tisočakih na podeželski cesti do kovinskega ropota in tuljenja na odprti cesti, ko se kazalec merilnika vrtljajev vzpenja v višave.

Ko misliš, da je konec, lambo poskrbi za nepozabno arijo

Pri štirih tisočakih zvok prvič slišno otrdi, voznik pa dobi dodatno brco v hrbet. Ko pri šestih tisočakih misliš, da je že vsega konec, lambo ugrizne še enkrat in še močneje. S silovitostjo in brutalnostjo podivjane živali se požene proti devetim tisočakom, nalepi na sedež, da ti vzame sapo, zimske 21-palčne pnevmatike pa se začuda dobro bojujejo s podlago v teh hladnih dneh, saj elektronika skrbno in učinkovito nadzira pogoste zdrse. V teh dneh je seveda potrebna dodatna previdnost, nežnost na stopalki plina in predvidevanje pri zaviranju, saj se keramične zavore izkažejo šele, ko so ogrete.

Divji in civiliziran obenem

Številk nismo preverjali, a jim verjamemo. Lambo v ideal­nih razmerah do stotice skoči v 3,4 sekunde in zmore drveti s 320 kilometri na uro. A drama, ki jo ustvarja že pri precej nižjih vrednostih, je tisto, kar italijanskega športnika loči od bolj civiliziranih nemcev.

Obenem pa ima natanko toliko nemške krvi (Audijevo lastništvo), da je tudi v hladni zimi obvladljiv in tudi dovolj civiliziran, ko gre za prestrezanje lukenj na cesti, s katerimi se bojuje vzmetenje z res kratkimi hodi, upravljanje stikal v kabini, sodobno navigacijo in kamero v zadku, ki rešuje kritično nepreglednost nazaj. Pretirana civiliziranost pa bi mu seveda vzela značaj, ki italijansko ikono usodno ločuje od za odtenek ali dva bolj civiliziranih tekmecev.

Nakup je predrag, najem dosegljiv

Nakup in lastništvo takšnega avtomobila sta seveda skoraj nepojmljiva. Do izkušnje z njim, tudi večkratne, pa je mogoče priti na druge načine. Denimo z najemom pri autobroker.si, ki za tisočaka ponuja doživetje, ki ga bodo ljubitelji športnih avtov, vsi tisti sanjači, ki so si z diablom, murcielagom in drugimi v mladosti lepili stene, najbrž cenili bolj kot karkoli drugega.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S
Avto
AvtoMiloš Milač Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S 4

Nova limuzina razreda S je znova enciklopedija tehničnih inovacij, udobja, razkošja in spokojnosti, ki jo ne zmoti niti popolna digitalizacija.

FINANCE
PMM
AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev 7

Nemški Mercedes-Benz je elektrifikacijo vzel zelo resno, saj je zgolj lani predstavil pet novih električnih modelov. Ti razmeroma hitro kapljajo na trg, z njimi pa tudi posebne različice, kot sta EQE 43 4Matic in EQE 534Matic+, s katerima Nemci vozijo na zmogljivostni ravni motorjev V8 in V12.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih 10

Mercedes-benz razreda C se brez sramu zgleduje po največjem razredu S in dokazuje, kako zadovoljiti zahtevne uporabnike, ki avto uporabljajo tudi za posel.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Novi davek je krepko pocenil luksuzne avte, a cene so še vedno višje kot v Nemčiji
Avto
AvtoUroš Božin Novi davek je krepko pocenil luksuzne avte, a cene so še vedno višje kot v Nemčiji 6

Analiza cen luksuznih avtov po novem DMV sporoča, da trgovci prihrankov niso v celoti prenesli na kupce in, da novi davek morda ne bo v celoti zajezil nakupa in registracij v tujini.

FINANCE
Avto
Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen
Avto
AvtoUroš Božin Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen 19

V Mercedesovi limuzini razreda C je več prostora, več naprednih tehnologij, več elektrike, več luksuza, zmanjkuje pa prostora za romantiko

FINANCE
Avto
Mačka na razbeljeni okoljski avtocesti
Avto
AvtoMiloš Milač Mačka na razbeljeni okoljski avtocesti 5

Zvok, ki poboža in tudi pretrese čutila, podivjan V8 turbo s 550 konji in angleška prefinjenost pri karoseriji ter še posebej v kabini; to je F-pace SVR P550 za dobrih 107 tisoč evrov