Avto

Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata

Ford focus vs. mondeo karavan: novi focus se na prvi pogled ne zdi ravno tekmec večjim avtomobilom, vendar pa primerjava z mondeom pokaže, da Fordov novinec v srednjem razredu ni le podobno prostoren, ampak opremsko bogatejši in tehnično naprednejši

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.12.2018 08:32
Dopolnjeno: 24.12.2018 08:36
Čas branja: 8 min
Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata
Novi ford focus (desno) proti fordu mondeu karavanu. Mersko ju loči cel avtomobilski razred, v praksi pa le 20 centimetrov dolžine in skoraj 200 kilogramov suhe mase. Foto: Matej Kačič

Številni kupci avtomobil še danes kupujejo z metrom, pri tem pa jih vodi preprosta logika: večji je avto, več vsega ponuja. A pri tem ne gre le za prostornost, v zavesti uporabnikov je še vedno precej zakoreninjena misel, da ima večji avto gotovo bogatejšo opremo in več izbire, na področju varnosti pa občutno prednost pred manjšim. V praksi je drugače, stereotipe pa kar v lastni družini ruši tudi novi ford focus.

Pri Fordu z novim focusom ne skrivajo želja, da bi postal številka ena v razredu, obenem pa bi – predvsem kot karavan oziroma wagon – s prostornostjo, opremo in tehničnimi posladki premamil še kakšnega očeta ali obrtnika, ki pogleduje po modelih razred više.

Prav zato smo iz oči v oči soočili družinska karavana, 466,8 centimetra dolgega focusa in 486,7 centimetra dolgega mondea, ki je obenem za dva centimetra višji in za 2,7 centimetra širši od focusa. Merski prirastek, sploh tisti v dolžino, na prvi pogled ne pušča dvomov: mondeo mora biti prostornejši od manjšega focusa, ki pa ima zato prednost v urbanih središčih in na tesnih parkiriščih.

Focus: večji in uporabnejši prtljažnik

Za prtljažnimi vrati, ki se pri focusu samodejno odpirajo ob zamahu noge pod zadnji odbijač, pri obeh odkrijemo veliko luknjo, kjer vsaj na pogled velikih razlik ni opaziti. V focusu ima prtljažnik tudi prilagodljivo dno, ki z dvigom omogoči skriti prtljažni prostor, spuščeno dno pa poveča prostornino prtljažnika. In tukaj že prvo presenečenje! Karavanski focus ne ponuja samo dobro izkoriščen prtljaž­ni prostor, ampak že v osnovi več litrov.

Pri mondeu osnovna prostornina namreč znaša 525 litrov, s podrto zadnjo klopjo pa 1.630. Pri karavanskem focusu gre v prtljažnik 608 litrov, če ga ob pritrjeni varovalni mreži naložimo do stropa, celo 725 litrov, ob zloženih zadnjih sedežih pa vase sprejme za 1.620 litrov prtljage. Dovolj ne le za družinske pustolovščine, ampak tudi za razne obrtnike.

Pri tem je pohvalno, da je oblika prtljažnika v obeh primerih uporabno zastavljena in je ne zmotijo razne izbokline in vdolbine v bokih, stopnica v dnu prtljažnika ali druge oblikovne nepravilnosti, ki lahko otežujejo preprosto nalaganje večjih predmetov. Podrti sedeži naj bi pri obeh tvorili ravno dno, a je pri obeh mogoče opaziti nekaj naklona – če v avtu ne vidite ravno zasilne spalnice, potem rahel naklon gotovo ne bo nepremostljiva ovira.

Mondeo: le centimeter več prostora za kolena

Za novo pozitivno presenečenje focus poskrbi s prostornostjo na prednjih in predvsem zadnjih sedežih, kjer je v praksi prostora za kolena le za slab centimeter manj kot pri konkretno večjem mondeu. Novi focus ima ob približno enakih merah kot prej namreč kar za pet centimetrov daljšo medosno razdaljo, ki znaša 2,71 metra. Focus karavan se tako ne izkaže le kot družinsko vozilo za dva odrasla in dva otroka, prostora zadaj je dovolj tudi za odrasle potnike.

Na zadnje sedeže tako lahko brez sramu posedete svoje poslovne partnerje, ko jih peljete na kosilo, pri čemer pa v focusu za dodatno mero samozavesti poskrbijo tudi bogata oprema in napredni varnostno-asistenčni sistemi. Na tem področju focus krepko presega večjega in že nekoliko ostarelega brata.

Focus: neulovljiv pri opremi ...

Ford je novega focusa zasnoval z namenom, da naredi poti preprostejše, varnejše in prijetnejše. V tem pogledu med sebi enakimi skorajda nima konkurence, v težave pa z bogato opremo ne spravlja le mondea, ampak tudi njegove tekmece v višjem srednjem razredu. Prilagodljivi LED-žarometi, radarski tempomat s sistemom za prepoznavanje prometnih znakov, aktivna pomoč pri parkiranju, projekcijski zaslon, širokokotna kamera na zadku, električno nastavljivi in ogrevani sedeži, ogrevana volan in prednje steklo, zabavno-informacijski sistem Sync 3 z navigacijo ter odlagalna površina za brezžično polnjenje je le nekaj stvari, ki vožnjo naredijo manj utrujajočo in prijetnejšo.

... in varnostno-asistenčnih sistemih

Velik korak naprej je focus naredil tudi na področju varnosti. Tako sistem za preprečevanje naleta z zaznavanjem pešcev in kolesarjev tudi v temi budno spremlja okolico in v skrajnem primeru samodejno zavre vozilo, sistem za preprečevanje menjave voznega pasu pomaga ohranjati vozilo na voznem pasu, opozorilo na prečni promet pa motri okolico levo in desno od vozila pri vzvratni vožnji s parkirnega mesta pravokotno na vozišče. Večino sistemov smo v mondeu pogrešali, saj ne vplivajo močno pozitivno le na počutje voznika in potnikov, ampak tudi njihovo varnost.

Temeljitost ima svojo ceno, a ta ni pretirana

Primerjava focusa in mondea bi bila še pred letom dni kot primerjava hrušk in jabolk, danes pa sploh ni tako nesmiselna. Prej smo opisali napredek focusa, s katerim je ta v marsičem dosegel in presegel večjega brata. To pa pomeni tudi, da ga je skoraj dosegel tudi cenovno, kar je logično glede na dodano vrednost, ki jo ponuja. Cenovna primerjava focusa in mondea karavana je sicer razmeroma zahtevna, a smo jo z nekaj približki vseeno sestavili. Pri obeh vozili smo vzeli ceno iz zaloge; ta je precej bliže realni ceni, ki jo plača kupec, kot pa cenik.

To še posebno velja za mondea, pri katerem popusti, če vzamete hišni lizing, celo presegajo 11 tisoč evrov! Za primerjavo smo tako vzeli mondea karavana z dvolitrskim turbodizelskim motorjem s 110 kilovati in opremo titanium. Redna cena avtomobila z nekaj dodatne opreme – navigacija in sistem Sync 3, 17-palčna aluminijasta kolesa, parkirni senzorji, zimski paket in kovinska barva – je 35.890 evrov, akcijska pa le 24.705 evrov.

Velik popust pri mondeu, focus vseeno cenejši

Zdelo se nam je, da se bo focus težko kosal s takšno ponudbo, a smo se ušteli. Novi focus ima manjši popust, le 1.500 evrov na avto iz zaloge, a obenem precej realnejše cene na ceniku. Focus z 1,5-litrskim turbodizlom z 88 kilovati in opremo titanium stane 23.200 evrov. Obenem lahko ob financiranju (finančnem lizingu) izkoristite še poseben način plačila, 50 odstotkov cene avta plačate takoj, drugo polovico pa čez dve leti, vmes pa obresti ne tečejo. Ford focus je ob tem, predvsem varnostno, bolje opremljen kot mondeo.

Resda ga poganja šibkejši motor, a menimo, da v focusu ni potrebe po dvolitrskem dizlu. Z maso 1.413 kilogramov je za 184 kilogramov lažji od mondea, zato so zmogljivosti le za odtenek slabše (pospešek do stotice je pri focusu 0,9 sekunde slabši), poraba focusa 1.5 EcoBlue pa je uradno kar 1,9 litra (3,7 litra) manjša kot pri težjem mondeu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Focus z zakritimi gubami pametnejši in povezan
Avto
AvtoUroš Božin Focus z zakritimi gubami pametnejši in povezan

Prenovljeni focus bo v prodajne salone zapeljal v začetku prihodnjega leta

FINANCE
Okolje & energija
Društvo Focus: do leta 2030 bodo skupne izgube TEŠ 870 milijonov evrov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Društvo Focus: do leta 2030 bodo skupne izgube TEŠ 870 milijonov evrov 9

»Ocena izgube daje jasen signal, da je nujno potrebno pripraviti dodatni scenarij za obvladovanje tveganja pri opuščanju premoga, če pride do nenapovedanega predčasnega zaprtja TEŠ,« pravi Tomislav Tkalec iz društva za sonaraven razvoj Focus.

FINANCE
Avto
Ko osredotočenost na porabo preraste v obsesijo
Avto
AvtoUroš Božin Ko osredotočenost na porabo preraste v obsesijo 8

V karavanskem focusu active smo preizkusili litrski motor z blagim hibridom. Kako je manjši motor nadomestil večjega? Kakšna je razlika v porabi? S katerimi sistemi zmanjšuje porabo?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Okolje & energija
Kje v Ljubljani je zrak najbolj onesnažen
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kje v Ljubljani je zrak najbolj onesnažen 1

Organizaciji Focus in Inštitut za zdravje in okolje sta februarja opravili meritve koncentracij dušikovega dioksida v zraku v Ljubljani. Plin je zdravju zelo škodljiv, izvira predvsem iz dizelskih vozil, v Ljubljani pa je na več mestih prisoten v previsokih koncentracijah.

FINANCE
Okolje & energija
Tako nevladniki dokazujejo, da bo treba premog opustiti pred letom 2035
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Tako nevladniki dokazujejo, da bo treba premog opustiti pred letom 2035 13

Leta 2035 bodo v TEŠ izkoristili celotno količino toplogrednih plinov, ki jih lahko izpustijo v zrak, če bo EU potrdila 55-odstotno znižanje izpustov do leta 2030, ugotavljajo v Focusu, Umanoteri in Greenpeaceu na osnovi podatkov iz dokumentov o opuščanju premoga v TEŠ.

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
PMM
Nove smernice o škodljivosti onesnaženja: kakšen zrak dihamo v zeleni Ljubljani?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija Nove smernice o škodljivosti onesnaženja: kakšen zrak dihamo v zeleni Ljubljani? 3

V Ljubljani ni lokacije, kjer izpusti duškovega dioksida ne bi presegali meje, ki lahko po novih smernicah Svetovne zdravstvene organizacije škoduje zdravju, kažejo meritve Focusa in Inštituta za zdravje in okolje