Avto

(Prva vožnja) Mercedes-AMG A 35 – poper, a v obvladljivih količinah

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.12.2018 14:07
Dopolnjeno: 20.12.2018 22:55
Čas branja: 4 min
(Prva vožnja) Mercedes-AMG A 35 – poper, a v obvladljivih količinah
Velike, vendar ne prevelike odprtine za dovajanje hladilnega zraka v motorni prostor, prav tako veliki in v srebrnino obarvani zavorni koluti, bolj k tlom potisnjena karoserija in na zadku dvojni izpuh potrjujejo, da to ni mercedes »kar tako«. Tisti bolj pogumni si bodo za doplačilo omislili tudi velik spojler nad zadnjimi vrati, vsem drugim bo zanesljivo zadostoval serijski bistveno skromnejših dimenzij. Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG A 35, ki se bo k nam pripeljal v začetku prihodnjega leta, je povsem na začetku cestnodirkaške ponudbe, a bo zanj kljub vsemu treba odšteti več kot 50 evrskih tisočakov.

Historiat je pester: najprej majhen enoprostorec skoraj revolucionarne zasnove, nato drzen prelom in preskok v razred kompaktnih kombilimuzin, kjer ima tako rekoč domovinsko tržno pravico prvak iz Wolfsburga. Toda mercedes A, že nekaj časa najmanjši avto trikrake zvezde (če seveda izvzamemo smarta, ki je najmanjši pod koncernsko streho), kljub temu ni zanemaril premijskega izvora.

In da bi lahko v Stuttgartu uresničili svojo nič kaj diskretno in dolgoletno željo – pritegniti precej mlajše kupce, kot jih imajo ali kot so jih imeli vse doslej –, je tudi A na zadku dobil oznako AMG.

Pred petimi leti se je začelo z A 45 AMG, zdaj oziroma v začetku prihodnjega leta pa se bo nadaljevalo z nekaj manj ostrim A 35 AMG. Ampak tole manjšo ostrino je treba jemati s precej rezerve – to je poper v nosu.

Pri konkurenčnem BMW pravijo, da je njihova najmočnejša črka M, pri Mercedes-Benzu vedo, da so tri. AMG spreminja uglajene mercedese v hitre, pogosto kar dirkaške stvaritve, ki pa v resnici nikoli ne postanejo brutalno neobvladljive, primerne zgolj za kakšen razgrajaški Nordschleife. Prav v takšni maniri se kaže oziroma je narejen A 35 AMG, ki ga bodo v Nemčiji ponujali za 47.528,60 evra, kar je edini ali prvi AMG pod magičnimi 50 evrskimi tisočaki. Pri nas bo šel čez to številko in menda ni treba prav dolgo in globoko ugibati, zakaj …

Bistvo tega kompaktnega vsakodnevnega dirkača, ki kljub trem črkam na zadku nikoli ne pozabi svojega pravega DNK, je najprej in najbolj v motorju. Tovarniški podatki ponujajo zanimivo branje: bencinski vrstni štirivaljnik s turbom na izpušne pline in z gibno prostornino 1.991 kubičnih centimetrov sproducira 225 kilovatov oziroma še vedno bolj razumljivih 306 konjskih moči pri 5.800 vrtljajih v minuti.

Navora je za več kot spodobnih 400 newtonmetrov v območju med tri tisoč in štiri tisoč vrtljaji, zraven sta še štirikolesni 4Matic (z delitvijo moči med prednjo in zadnjo osjo oziroma kolesnim parom v razmerju 50 proti 50) in sedemstopenjski samodejni menjalnik AMG speedshift DCT 7G. Po znani, vendar nenapisani nemški navadi je končna hitrost omejena na 250 kilometrov na uro, pospešek do sto kilometrov na uro je 4,7 sekunde. V teh časih je skoraj nujno zapisati vsaj še dve ali tri podrobnosti: motor ustreza standardu Euro 6d temp, izpusti ogljikovega dioksida ne presegajo 169 gramov na kilometer, poraba pa naj bi se gibala v območju med najmanj 6,1 in največ 9,5 litra. Tako je na papirju.

Na cesti pa najmanjši in najcenejši AMG – ob prej omenjeni ceni, ki za slovenski trg ta hip še ni znana, se to vendarle sliši vsaj nekoliko nenavadno – kljub vsemu ohranja svoj značaj: možno je izbirati med petimi programi vožnje (slippery, comfort, sport, sport+ in individual), ki posegajo v nastavitve motorja, menjalnika, podvozja oziroma vzmetenja in zvoka. Ampak naj bo izbira programa najbolj ostra, torej sport+, motor A 35 se vedno oglasi dokaj zadržano, skoraj tiho. Pomeni, da odpade »navijanje« agregata na mestu, početje, ki Mercedesovo avtomobilsko občinstvo zanesljivo deli na dva povsem različna pola.

Še marsikaj drugega dokazuje, da tale AMG ni oziroma noče biti grobi dirkač: voznik lahko izključi ESP in ugotovi, koliko ga je za volanom in v hlačah, toda dokler je ta vključen, tudi štirikolesni 4Matic ostaja v programu comfort, kar pomeni, da mu ni treba prenašati trdih in neudobnih sunkov cestne podlage. In ko smo že pri tem – prednja sedeža sta dirkaško školjkasta, ponujata skoraj izjemno oporo telesu, toda hkrati sta tako udobna, da je A 35 zelo spodoben tudi na dolgih poteh.

In vendar: natančen volan, izjemen menjalnik, štirikolesni pogon, ki v najbolj ostrih ali kritičnih trenutkih popravlja voznikove napake, in dovolj velika zaloga moči, ki je večina voznikov skoraj nikoli ne bo izkoristila povsem do konca, ter dovolj prazna in povrh še vijugasta cesta so prav tako nekakšno naravno okolje tega avtomobila. Poper v nosu? Nedvomno, a v obvladljivih in kljub vsemu dovolj uglajenih količinah.

Foto: Mercedes-Benz

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
AMG kot se šika, Mercedes C s tehnologijo iz formule 1
Avto
AvtoAndraž Zupančič AMG kot se šika, Mercedes C s tehnologijo iz formule 1 3

V Affalterbachu ne poznajo šale. Pravzaprav je nikoli niso, kajti to, kar so postavili na kolesa, je vedno znova navduševalo ljubitelje avtomobilov. A top pot so šli še korak dlje. Mogoče celo najdlje doslej. Avtomobil presežkov nosi ime C63 S AMG in ob njem lahko marsikdo ostane brez besed.

FINANCE
PMM
AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev 7

Nemški Mercedes-Benz je elektrifikacijo vzel zelo resno, saj je zgolj lani predstavil pet novih električnih modelov. Ti razmeroma hitro kapljajo na trg, z njimi pa tudi posebne različice, kot sta EQE 43 4Matic in EQE 534Matic+, s katerima Nemci vozijo na zmogljivostni ravni motorjev V8 in V12.

FINANCE
PMM
Električni mercedes razreda E s 654 kilometri dosega je dobil slovensko ceno
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Električni mercedes razreda E s 654 kilometri dosega je dobil slovensko ceno 7

Osnovni EQE 350+ na slovenski trg prihaja z baterijo z izboljšanim toplotnim menedžmentom, porabo le 15,9 kilovatne ure na sto kilometrov in bogatejšo serijsko opremo, zato je nekaj dražji kot v Nemčiji.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu
Avto
AvtoUroš Božin Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu

Na testu nas je razvajal karavanski mercedes C, ki bolje kot kadarkoli pokaže, kaj vse zmorejo današnji avtomobili in česa čez nekaj let ne bodo več

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih 10

Mercedes-benz razreda C se brez sramu zgleduje po največjem razredu S in dokazuje, kako zadovoljiti zahtevne uporabnike, ki avto uporabljajo tudi za posel.

FINANCE
Avto
Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S
Avto
AvtoMiloš Milač Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S 4

Nova limuzina razreda S je znova enciklopedija tehničnih inovacij, udobja, razkošja in spokojnosti, ki jo ne zmoti niti popolna digitalizacija.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)