Veliki scrambler za neukročene veterane Veliki scrambler za neukročene veterane Vožnja z rumenim scramblerjem 1100 je lahko tako zenovska, da v spominih nanjo meditiraš skozi zimo, še pred začetkom nove sezone pa z veseljem cesti ukradeš kakšen sončen dan.
Najcenejši, najbolj zanesljivi, kleni in razburljivi Najcenejši, najbolj zanesljivi, kleni in razburljivi Koncentrat, zaradi praznikov, dvotedenskega dogajanja prinaša pregled najcenejših 4x4 avtov v Sloveniji, električnih avtov glede na doseg baterije, opise kopice športnih terencev, pregled poslovanja Volva, Renaulta in Nissana, vrline osveženega volkswagna passata in prvo pomladno lastovko na dveh kolesih - ducati scrambler 1100.
Koliko kilometrov lahko prevozijo današnji električni avtomobili? Koliko kilometrov lahko prevozijo današnji električni avtomobili? Preverili smo, kateri električni avtomobili vas bodo zapeljali najdlje. Razporedili smo jih po dosegu, izmerjenem po novem merilnem ciklu WLTP. Ta prinaša realnejšo sliko od starega NEDC. Pogledali pa smo tudi, kako doseg merijo Američani.
Leta 2020 vsi novi avtomobili s sistemom za samodejno zaviranje Leta 2020 vsi novi avtomobili s sistemom za samodejno zaviranje Štirideset držav, vključno z Japonsko in EU, je potrdilo osnutek p(Združenih narodov#Organizacija združenih narodov) (ZN), ki leta 2020 predvideva obvezno vgradnjo sistema za samodejno zaviranje v osebne in lahke dostavne avtomobile.
Prava formula za preudarne kupce Prava formula za preudarne kupce Dacia duster je v drugo zadržal vse pozitivne lastnosti predhodnika, odličen štirikolesni pogon in ugodno ceno, prinesel pa kopico izboljšav ter v različici 1.5 dCi 110 Prestige tudi opremo, ki je pri romunu ne bi pričakoval.

Ford, ki pravila igre piše na novo

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
predstavitve vozil   dodaj
Ford dodaj
Focus dodaj
Head dodaj
 
Čas branja: 8 min
12.12.2018  23:20
Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
predstavitve vozil   dodaj
Ford dodaj
Focus dodaj
Head dodaj

Zgodovina forda focusa je dolga in pestra: dve desetletji, tri zelo uspešne generacije, več kot 50 mednarodnih priznanj in kar 16 milijonov prodanih vozil. Preizkusili smo karavanski focus z 1,5-litrskim turbomotorjem, to pa je šele prvi iz serije podrobnih zapisov o focusu.

»Hočemo, da se ljudje zaljubijo v focusa in dolgo ostanejo zaljubljeni,« pravi Amko Lee­nart, prvi človek oblikovanja pri evropskem Fordu. Da ne gre le za prazne besede, smo lahko preverili na našem preizkusu, saj smo ugotovili, da focus s svojo četrto generacijo še nadgrajuje vse, kar so kupci doslej občudovali na njem.

Prostorsko velik in sodoben

Focus je izdelan na povsem novi platformi in navduši tudi v notranjosti. Čeprav ostaja enako velik, okreten in uporaben, pa je zaradi petcentimetrskega prirastka v medosju veliko bolj prostoren.

Prostorna ter intuitivno zasnovana kabina zagotovi prijetno in sproščujoče okolje, uporabljeni so novi materiali, sodobne oblikovne rešitve pa so združene z naprednimi tehnologijami. Osrednje mesto zaseda zaslon za prikaz različnih podatkov, ki je postavljen visoko in na sredino armaturne plošče, kar pripomore k preglednosti.

Spredaj se sedi zelo udobno, zadaj več kot spodobno, prtljažnik pa s 375 (kombilimuzina) oziroma kar 608 litri (wagon) zadosti tudi razvajenim družinam in poslu.

Manj, a ne povsem brez stikal

Stikal je manj kot prej, pohvalno pa pri Fordu tako čaščeni digitalizaciji vseh vrat še niso odprli na stežaj. Ugaja grafika merilnikov, ergonomija je zelo dobra, tudi kakovost uporabljenih materialov je na najvišji ravni, na voljo je tudi projicirni (head up) prikazovalnik pred volanom s širokim naborom podatkov.

A ne glede na vse – dobrega avtomobila že dolgo ne delajo več zgolj vidni elementi.

Vozna dinamika prilagojena osebnim potrebam

Kdor se v focusa ne zaljubi na pogled ali otip, pa se zagotovo po prvih odpeljanih kilometrih. Odlična dinamičnost v vožnji je tudi v tej izdaji ena od njegovih glavnih odlik, za kar poskrbijo izvrstna komunikacija volana s cesto, primerno podvozje, ustrezni motorji in po novem nastavljivo blaženje ter trije različni vozni programi (eco, normal in sport).

S pritiskom na gumb si voznik namreč prilagodi odzivnost blaženja, volanskega mehanizma, stopalke za plin, nekaterih asistenčnih sistemov in samodejnega menjalnika. Focus se je tudi po tej plati povzpel v vrh, saj mu poleg ovinkov ugaja tudi kakšna drugačna cestna okoliščina, denimo jutranja oziroma popoldanska prometna konica, ko vsi okoli vas izgubljajo živce.

Osemstopenjski samodejni menjalnik ruši mite

Za dobro počutje na vseh poteh bo v focusu odlično poskrbel nov osemstopenjski samodejni menjalnik. Ob misli na avtomatiko ima veliko slovenskih voznikov predsodke, nekaj zaradi starega slovesa, da je tak menjalnik predrag, da veča porabo, da je kvarljiv in da je pač vožnja z ročnim menjalnikom bolj preprosta.

Ti miti v praksi gotovo ne držijo, saj se nam Fordova avtomatika s 1.930 evri doplačila ne zdi predraga, v praksi pa je toliko razvita, da po hitrosti pretikanja prehiteva ročnega, poraba pa je enaka ali celo manjša.

Mit o dolgočasni vožnji ovržeta program sport in možnost ročnega pretikanja z obvolanskimi prestavnimi ušesi, a bolj kot to je treba opozoriti, da je vož­nja s samodejnim menjalnikom udobnejša, speljevanje v klanec povsem brez napora, vožnja po mestu ter v koloni pa veliko preprostejša in manj stresna.

Založen s sodobnimi varnostno-asistenčnimi pripomočki

Na vsakodnevnih poteh so ob elementih pasivne varnosti – focus je na preizkusnem trčenju prejel pet zvezdic – vse pomembnejše tudi najnovejše tehnologije, ki krepijo aktivno varnost in s katerimi novi focus ne skopari. Ob napredni multimediji, združeni pod imenom Sync3, in dostopu do svetovnega spleta največ pozornosti gotovo pritegnejo varnostno-asistenčni sistemi.

Teh ima focus toliko, kot jih pred njim ni imel še noben ford. Medtem ko so opozorilnik za mrtvi kot, kamera za vzvratno vožnjo s 180-stopinjskim kotom, opozorilo na avtomobile pri vzvratni vožnji ter seveda zaviranje v sili s prepoznavo pešcev in kolesarjev v večini znani, pa za udobnejšo, manj stresno in predvsem varnejšo vožnjo poskrbi zbir sistemov, združenih v Ford Co-Pilot 360.

Kako delujejo

Gre za širok nabor naprednih voznih tehnologij, ki vključuje prilagodljiv tempomat s funkcijo ustavljanja in speljevanja, s katero focus prilagaja svojo hitrost glede na vozilo pred vami. Če vozilo pred vami zavira, bo sistem to zaznal in prilagodil hitrost, kadar se bo cesta sprostila, pa bo vaš focus spet pospešil.

Eden od sistemov celo prepoznava prometne znake in lahko s pomočjo tempomata prilagodi hitrost vozila, sistem za preprečevanje menjave smernega pasu pa bo medtem zagotovil, da boste ostali na svojem delu ceste. V focusu je poskrbljeno tudi za tiste voznike, ki imajo težave s parkiranjem. Ob aktivaciji sistema samo izberete stran parkiranja in način parkiranja – paralelno ali pravokotno, pritisnete na gumb in vaše delo je opravljeno.

Trivaljnik, ki lahko deluje le po dveh

Ker je srce vsakega avtomobila motor, ima tudi v novem focusu ta še kako pomembno vlogo. Novi 1,5-litrski turbobencinar s 110 kilovati ima zdaj tri valje, ob tem zna enega med umirjeno vožnjo izklopiti in delovati le po dveh. Zaradi izboljšane zvočne izolacije se ju v notranjost potniške kabine skorajda ne sliši več. Moči in navora je dovolj za dinamično vožnjo, poraba sodobnega bencinarja pa je s 7,6 litra v pričakovanih, a ne tako nizkih mejah.

Tako in drugače pogleduje razred više

Ford focus se tako v primerjavi s tekmeci trenutno lahko postavi na sam vrh razreda. Vanj je prinesel nov veter, sam pa je postal boljši v vseh pogledih. Med največjimi izzivi je zanj predvsem njegova cena, saj je zaradi uvedbe cikla meritev WLTP in okoljskega predpisa Euro 6d ter tehnične in opremske nadgradnje precej dražji.

Zelo dobro opremljen testni focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic z rednim popustom stane 25.370 evrov (z dodatno opremo celo 32 tisočakov), kar že sodi na raven razred večjih tekmecev. A kot zapisano, je takšen focus tudi po lastnostih povsem primerljiv z marsikaterim tekmecem razreda višje. Zato cenovni preskok razumemo tudi kot vsebinski, ta pa ponuja priložnost, da focus z novega položaja nagovori zahtevnejše kupce in kakšnega ukrade premijski konkurenci.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi ​Pustolovski ford focus odpira nova obzorja 29

Ford focus active bo z robustnostjo, večjim odmikom od tal in stabilnim oprijemom na spolzkem terenu v dobro voljo spravil predvsem tiste...

AVTO
Testi
Testi Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema? 3

Vzporedno smo zapeljali dva najnovejša forda focusa s povsem različnima motorjema in ugotovili, da so razlike med dizlom in bencinarjem...

AVTO
Testi
Testi Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata

Ford focus vs. mondeo karavan: novi focus se na prvi pogled ne zdi ravno tekmec večjim avtomobilom, vendar pa primerjava z mondeom...

AVTO
Novice
Novice Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 4

Focusa so na prvo mesto postavili vsi mediji v žiriji Slovenski avto leta, kar mu je prineslo nesporno zmago

AVTO
Posel
Posel Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev

Znanih je nekaj podrobnosti o strateškem partnerstvu med ameriškim in nemškim avtomobilskim velikanom. S sodelovanjem bosta družbi...

FINANCE
Članki
Članki Kam gre šengen? Avstrija in Nemčija podaljšujeta nadzor - kaj lahko storijo evroposlanci? 16

Evroposlanci se bodo v ponedeljek zbrali na zasedanju v Strasbourgu, kjer bodo razpravljali tudi o šengnu - o posodobitvi šengenskega...

FINANCE
Članki
Članki Vse, kar ste želeli vedeti o evropskih volitvah, pa niste imeli koga vprašati

Maja bomo evropski državljani spet volili poslance v evropski parlament; dokončnih odločitev o slovenskih kandidaturah še ni, smo pa...