Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Scala je novi Škodin avtomobil, ki bo v slovenske družine vnesel nemir, saj za svoj denar ponuja naravnost ogromno prostora.
Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nemški Opel je razmeroma hitro, po petih letih razkril corso nove, že osme generacije. Ta je po vzoru Oplov nove generacije oblikovno privlačna, polna sodobne tehnike in asistenčnih sistemov in kot prvi Opel nastopa tudi v popolnoma električni različici.
Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Doslej smo zaslone namesto ogledal in sisteme za samodejno vožnjo lahko gledali le na prototipih in konceptnih vozilih, ki so se vozila po zaprtih cestah, s prenovljenim actrosom, katerega serijska proizvodnja se je začela junija, pa vse to postaja del realnosti
(Ne)realna evforija za električnimi avtobusi (Ne)realna evforija za električnimi avtobusi Nekatera nemška mesta želijo v kratkem obdobju v svoje vozne parke vključiti tudi po 200 električnih avtobusov eCitaro; pri Mercedesu menijo, da gre za prenagle odločitve.
Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Po 13 letih se z vrha Daimlerja poslavlja karizmatični brkati mož Dieter Zetsche. Pripravili smo pregled najzanimivejšega dogajanja v koncernu v času njegovega vodenja.

Ford, ki pravila igre piše na novo

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
predstavitve vozil   dodaj
Ford dodaj
Focus dodaj
Head dodaj
 
Čas branja: 8 min
12.12.2018  23:20
Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
predstavitve vozil   dodaj
Ford dodaj
Focus dodaj
Head dodaj

Zgodovina forda focusa je dolga in pestra: dve desetletji, tri zelo uspešne generacije, več kot 50 mednarodnih priznanj in kar 16 milijonov prodanih vozil. Preizkusili smo karavanski focus z 1,5-litrskim turbomotorjem, to pa je šele prvi iz serije podrobnih zapisov o focusu.

»Hočemo, da se ljudje zaljubijo v focusa in dolgo ostanejo zaljubljeni,« pravi Amko Lee­nart, prvi človek oblikovanja pri evropskem Fordu. Da ne gre le za prazne besede, smo lahko preverili na našem preizkusu, saj smo ugotovili, da focus s svojo četrto generacijo še nadgrajuje vse, kar so kupci doslej občudovali na njem.

Prostorsko velik in sodoben

Focus je izdelan na povsem novi platformi in navduši tudi v notranjosti. Čeprav ostaja enako velik, okreten in uporaben, pa je zaradi petcentimetrskega prirastka v medosju veliko bolj prostoren.

Prostorna ter intuitivno zasnovana kabina zagotovi prijetno in sproščujoče okolje, uporabljeni so novi materiali, sodobne oblikovne rešitve pa so združene z naprednimi tehnologijami. Osrednje mesto zaseda zaslon za prikaz različnih podatkov, ki je postavljen visoko in na sredino armaturne plošče, kar pripomore k preglednosti.

Spredaj se sedi zelo udobno, zadaj več kot spodobno, prtljažnik pa s 375 (kombilimuzina) oziroma kar 608 litri (wagon) zadosti tudi razvajenim družinam in poslu.

Manj, a ne povsem brez stikal

Stikal je manj kot prej, pohvalno pa pri Fordu tako čaščeni digitalizaciji vseh vrat še niso odprli na stežaj. Ugaja grafika merilnikov, ergonomija je zelo dobra, tudi kakovost uporabljenih materialov je na najvišji ravni, na voljo je tudi projicirni (head up) prikazovalnik pred volanom s širokim naborom podatkov.

A ne glede na vse – dobrega avtomobila že dolgo ne delajo več zgolj vidni elementi.

Vozna dinamika prilagojena osebnim potrebam

Kdor se v focusa ne zaljubi na pogled ali otip, pa se zagotovo po prvih odpeljanih kilometrih. Odlična dinamičnost v vožnji je tudi v tej izdaji ena od njegovih glavnih odlik, za kar poskrbijo izvrstna komunikacija volana s cesto, primerno podvozje, ustrezni motorji in po novem nastavljivo blaženje ter trije različni vozni programi (eco, normal in sport).

S pritiskom na gumb si voznik namreč prilagodi odzivnost blaženja, volanskega mehanizma, stopalke za plin, nekaterih asistenčnih sistemov in samodejnega menjalnika. Focus se je tudi po tej plati povzpel v vrh, saj mu poleg ovinkov ugaja tudi kakšna drugačna cestna okoliščina, denimo jutranja oziroma popoldanska prometna konica, ko vsi okoli vas izgubljajo živce.

Osemstopenjski samodejni menjalnik ruši mite

Za dobro počutje na vseh poteh bo v focusu odlično poskrbel nov osemstopenjski samodejni menjalnik. Ob misli na avtomatiko ima veliko slovenskih voznikov predsodke, nekaj zaradi starega slovesa, da je tak menjalnik predrag, da veča porabo, da je kvarljiv in da je pač vožnja z ročnim menjalnikom bolj preprosta.

Ti miti v praksi gotovo ne držijo, saj se nam Fordova avtomatika s 1.930 evri doplačila ne zdi predraga, v praksi pa je toliko razvita, da po hitrosti pretikanja prehiteva ročnega, poraba pa je enaka ali celo manjša.

Mit o dolgočasni vožnji ovržeta program sport in možnost ročnega pretikanja z obvolanskimi prestavnimi ušesi, a bolj kot to je treba opozoriti, da je vož­nja s samodejnim menjalnikom udobnejša, speljevanje v klanec povsem brez napora, vožnja po mestu ter v koloni pa veliko preprostejša in manj stresna.

Založen s sodobnimi varnostno-asistenčnimi pripomočki

Na vsakodnevnih poteh so ob elementih pasivne varnosti – focus je na preizkusnem trčenju prejel pet zvezdic – vse pomembnejše tudi najnovejše tehnologije, ki krepijo aktivno varnost in s katerimi novi focus ne skopari. Ob napredni multimediji, združeni pod imenom Sync3, in dostopu do svetovnega spleta največ pozornosti gotovo pritegnejo varnostno-asistenčni sistemi.

Teh ima focus toliko, kot jih pred njim ni imel še noben ford. Medtem ko so opozorilnik za mrtvi kot, kamera za vzvratno vožnjo s 180-stopinjskim kotom, opozorilo na avtomobile pri vzvratni vožnji ter seveda zaviranje v sili s prepoznavo pešcev in kolesarjev v večini znani, pa za udobnejšo, manj stresno in predvsem varnejšo vožnjo poskrbi zbir sistemov, združenih v Ford Co-Pilot 360.

Kako delujejo

Gre za širok nabor naprednih voznih tehnologij, ki vključuje prilagodljiv tempomat s funkcijo ustavljanja in speljevanja, s katero focus prilagaja svojo hitrost glede na vozilo pred vami. Če vozilo pred vami zavira, bo sistem to zaznal in prilagodil hitrost, kadar se bo cesta sprostila, pa bo vaš focus spet pospešil.

Eden od sistemov celo prepoznava prometne znake in lahko s pomočjo tempomata prilagodi hitrost vozila, sistem za preprečevanje menjave smernega pasu pa bo medtem zagotovil, da boste ostali na svojem delu ceste. V focusu je poskrbljeno tudi za tiste voznike, ki imajo težave s parkiranjem. Ob aktivaciji sistema samo izberete stran parkiranja in način parkiranja – paralelno ali pravokotno, pritisnete na gumb in vaše delo je opravljeno.

Trivaljnik, ki lahko deluje le po dveh

Ker je srce vsakega avtomobila motor, ima tudi v novem focusu ta še kako pomembno vlogo. Novi 1,5-litrski turbobencinar s 110 kilovati ima zdaj tri valje, ob tem zna enega med umirjeno vožnjo izklopiti in delovati le po dveh. Zaradi izboljšane zvočne izolacije se ju v notranjost potniške kabine skorajda ne sliši več. Moči in navora je dovolj za dinamično vožnjo, poraba sodobnega bencinarja pa je s 7,6 litra v pričakovanih, a ne tako nizkih mejah.

Tako in drugače pogleduje razred više

Ford focus se tako v primerjavi s tekmeci trenutno lahko postavi na sam vrh razreda. Vanj je prinesel nov veter, sam pa je postal boljši v vseh pogledih. Med največjimi izzivi je zanj predvsem njegova cena, saj je zaradi uvedbe cikla meritev WLTP in okoljskega predpisa Euro 6d ter tehnične in opremske nadgradnje precej dražji.

Zelo dobro opremljen testni focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic z rednim popustom stane 25.370 evrov (z dodatno opremo celo 32 tisočakov), kar že sodi na raven razred večjih tekmecev. A kot zapisano, je takšen focus tudi po lastnostih povsem primerljiv z marsikaterim tekmecem razreda višje. Zato cenovni preskok razumemo tudi kot vsebinski, ta pa ponuja priložnost, da focus z novega položaja nagovori zahtevnejše kupce in kakšnega ukrade premijski konkurenci.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi ​Pustolovski ford focus odpira nova obzorja 30

Ford focus active bo z robustnostjo, večjim odmikom od tal in stabilnim oprijemom na spolzkem terenu v dobro voljo spravil predvsem tiste...

AVTO
Testi
Testi Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata

Ford focus vs. mondeo karavan: novi focus se na prvi pogled ne zdi ravno tekmec večjim avtomobilom, vendar pa primerjava z mondeom...

AVTO
Testi
Testi Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema? 3

Vzporedno smo zapeljali dva najnovejša forda focusa s povsem različnima motorjema in ugotovili, da so razlike med dizlom in bencinarjem...

AVTO
Novice
Novice Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 4

Focusa so na prvo mesto postavili vsi mediji v žiriji Slovenski avto leta, kar mu je prineslo nesporno zmago

AVTO
Nasveti
Nasveti Kako s pametno izbiro službenega avta prihraniti 200 evrov na mesec? 4

V času, ko novi kompaktni modeli skoraj dosegajo razred večje poslovne, se premik navzdol lahko zelo splača. Primerjali smo poslovni...

AVTO
Posel
Posel Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev

Znanih je nekaj podrobnosti o strateškem partnerstvu med ameriškim in nemškim avtomobilskim velikanom. S sodelovanjem bosta družbi...

FINANCE
Članki
Članki 10 izzivov nove politične in gospodarske realnosti - je Slovenija pripravljena?

Zdaj je še veliko bolj kot pred leti pomembno, da v podjetjih ne razumejo le svojega posla, temveč tudi širše okolje - povzemamo deset...