Novo, že peto generacijo rav4 smo spoznavali na prvih vožnjah v Los Angelesu, saj uspešni SUV japonske znamke tekmuje v izboru za svetovni avto leta. Da je pomemben za Toyoto, ni dvoma, saj je lani našel prek 400 tisoč kupcev v svetu. Visoke številke pa dosega tudi v Evropi.
Nazaj h koreninam in dlje od tal
Kljub uspehu pa Toyota ni nadaljevala mehčanja SUV, ki je od prve generacije vsakič znova izgubil nekaj robustnosti, ker so pač tako velevali trendi. Novi rav4 je ponosen SUV z oglato in visoko nasajeno karoserijo, nesramežljivo masko in velikimi lučmi ter poštenim, 20,5-centimetrskim odmikom od tal, medtem ko je bil prejšnji oddaljen le 16 centimetrov. Le oglate plastične obrobe blatnikov, prav nerodno vtisnjene v pločevino, tako kot pri lexusu UX, oblikovalcem ne morejo biti v ponos.
Večji, bolj oglat in zelo prostoren
Novi rav4 je tudi nekaj večji, z dolžino 4,6 metra in medosjem 2,69 metra stopa na meje srednjega razreda, oglate oblike pa notranjo prostornost le še izboljšajo. Kabina namreč res ponudi prostornost in zračnost iz razreda višje, sedeži so čvrstejši in imajo daljšo sedalno površino, vozniško okolje s sedem- ali osempalčnim zaslonom v boljših paketih opreme (ta zaradi debelega okvira deluje še večji, kot dejansko je) pa je kakovostno in prijetno robustno, tako kot se za SUV spodobi.
Še pogled v prtljažnik, ki se s 580 litri uvršča med večje, predvsem pa med bolje oblikovane in najlažje dostopne v razredu. V tem pogledu je Toyotin SUV po občutku vsaj za razred večji od prestižnega brata lexusa UX. Obenem pa tudi za razred manj prefinjen, a nikakor ne cenen.
Močnejši hibrid iz lexusov
Rav4 je v prejšnji generaciji prvič dobil hibridni pogon, ki so ga kupci dobro sprejeli, zato je takšen tudi v novem. Že znani 2,5-litrski bencinski štirivaljnik, ki teče po varčnem Atkinsonovem ciklu, je tako močan kot v lexusih IS in ES. V osnovi zmore 130 kilovatov, v pomoč pa sta mu še elektromotor z 88 kilovati. Pri štirikolesnem pogonu pa še dodaten elektromotor s 50 kilovati, ki skrbi za pogon zadnjih koles.
Boljši menjalnik, dobro podvozje
Sistemska moč je 160 kilovatov (218 konjskih moči) pri prednje oziroma 163 kilovatov (222 konjskih moči) pri štirikolesno gnanem, kar še posebej zaradi bolj uglajenega brezstopenjskega menjalnika poskrbi za uglajeno vožnjo, obilo moči pri neslišnih startih in tudi dovolj močno pospeševanje (8,4 oziroma 8,1 sekunde do stotice), da se ravu4 ne bo treba skrivati pred dizelskimi tekmeci, s katerimi se bo soočil na našem trgu.
Rav4 ima tudi tri vozne programe, a na odzivnost motorja vidneje ne vplivajo. Vozne lastnosti in udobje pa so na solidni ravni, od komunikativnega volana, dobro nastavljenega podvozja do solidne zatesnjenosti, ki je na nekaj nižji ravni kot pri lexusu UX.
Pričakovana poraba in ugibanje o ceni
Poraba na razmeroma kratki vožnji je nihala med petimi in osmimi litri. Cene za rav4, ki bo februarja zapeljal na naš trg, pa še niso znane. Nekje med 30 in 35 tisočaki za prednje ali štirikolesno gnano različico bi bila prava vrednost zanj.
Foto: Miloš Milač