Avto

(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice

Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.12.2018 21:05
Dopolnjeno: 10.12.2018 00:35
Čas branja: 4 min
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice
Lexus UX je trenutno najbolj vroč, mladosten in iskriv avto japonske prestižne znamke. Mali, pravzaprav kompaktni UX na 4,49 metra ponuja unikatno tehniko - varčen in isker hibrid zadnje generacije (dvolitrski štirivaljnik in elektromotor s 130 kilovati skupne moči), urejeno in prestižno, a ne prav prostorsko razkošno, kabino in prepričljive vozne lastnosti.

Dejansko je bil njegov prihod le še vprašanje časa. Lexus je prvega SUV, največjega RX, predstavil že daljnega leta 1998. Takrat je bil med prvimi. Številko manjši NX je sledil kar 16 let pozneje. Še manjši UX pa prihaja šele konec aprila prihodnje leto. Lexus z njim zamuja, brez dvoma. A tudi tu velja rek: bolje pozno kot nikoli.

Še posebej zato, ker je novi kompaktni športni terenec japonske prestižne znamke v praksi precej bolj zanimiv kot njegovo nerodno ime. Na prvih predpremiernih testnih vožnjah v kalifornijskem Los Angelesu je namreč pošteno prepričal, tudi z drugačnostjo, ki jo ima ta znamka v genih.

Recept je sicer razmeroma preprost, izvedba pa vsakič drugačna. Če gledamo neposredne tekmece najmanjšega SUV iz Lexusa: volvo XC40 stavi na kompaktnost in prostornost, mercedes-benz GLA na trendovstvo in zasnovo, ki je bližje osebnim avtom, BMW X1 je v zadnji generaciji pravi SUV, tudi po prostoru, audi prav tako. Lexus pa je izbral srednjo pot in v UX vgradil predvsem veliko sloga, odlične materiale in unikatno hibridno tehniko, ne pa tudi prostorske razkošnosti.

Kljub kar zajetni dolžini 4,49 metra se UX v medosju razteza do 2,64 metra, visok pa je le 1,54 metra. V praksi to pomeni, da ima dolg prednji previs, zato tudi precej skladno obliko – razen plastičnih obrob blatnikov ostrih potez, ki se oblikovno z blatniki ne ujamejo najbolje (enake poteze ima tudi novi rav4).

Nekaj lexusovih posebnosti – gosto posejana prednja maska in izbočene zadnje luči, razširjene po vsej širini, ga delajo posebnega, simpatičnega in najbolj mladostnega v družini.

Kabina je, prostorsko gledano, v prednjem delu brezhibna, v zadnjem je v UX približno toliko prostora za kolena in glave kot v novi toyoti corolli oziroma precej manj kot v volvu XC40 ali BMW X1. Prtljažnik je s 377 litri, tudi zaradi baterije, še bolj podhranjen.

Drugega mu v res lično izdelani kabini ne moremo očitati, saj je, denimo, armaturna plošča bolj urejena kot v večjem NX. Osrednji del sestavljajo digitalni merilniki, nad sredinsko konzolo pa je ličen in pregleden 10,25-palčni zaslon (serijski je sedempalčen), ki mu ukazujete z drsnikom, znanim iz drugih modelov. Ta potrebuje nekaj privajanja, saj prehitro skače med ikonami.

Novost pa je modul, nameščen pod naslonjalom za roke, ki je eden boljših ta hip. Z vrtljivimi gumbi, ki kar padejo pod prste, je z njim mogoče zelo lahko upravljati radijski sprejemnik.

Veliko obeta in tudi daje nov pogonski sklop, sestavljen iz dvolitrskega klasičnega štirivaljnika s 107 kilovati in elektromotorja z 80 kilovati. Skupna moč je 130 kilovatov (177 konjskih moči), kompaktni UX pa poganjajo tako živahno kot precej močnejši stroj v rav4 s 163 kilovati sistemske moči. Stroj je večino časa neslišen, ko deluje elektrika in tudi bencinski motor.

Živahno se odziva na dodajanje plina, brezstopenjski menjalnik se ob tem redkeje zaganja v višje vrtljaje in je zato manj moteč, k udobju pa veliko pripomore tudi dobra zvočna izolacija. Ob polnem plinu se UX do stotice požene v le 8,5 sekunde, ob tem pa oddaja prijeten zvok, ki je delno tudi umetno generiran.

Predvsem pa zna biti nov motor zelo varčen. Tovarna za prednje gnani UX250h obljublja porabo 4,3 litra, za štirikolesno gnani pa 4,8 litra. Ob umirjenem kotaljenju po Los Angelesu smo brez težav dosegli porabo pod petimi litri, tudi po nekaj hitreje voženih zavojih gorske ceste pa se ni povzpela prek sedmih litrov. A za konkretnejšo oceno je bila testna izkušnja prekratka.

Priganjanje v zavoje pa je prijetno početje tudi zaradi drugih lastnosti UX, denimo najnižjega težišča v razredu (od tal je UX oddaljen le 16 centimetrov), dobro nastavljenega podvozja in kar petih voznih programov (v najbogatejšem paketu F sport), ki omogočajo širok značajski razpon od udobja do dinamike, ki je vsekakor na višji ravni kot v večjem NX in se približuje nemškim tekmecem.

Če bo novi UX tudi cenovno primerno ovrednoten – pričakujemo ceno okoli 35 tisočakov za osnovnega UX 250h –, lahko japonsko znamko tudi pri nas iz ozadja pripelje v prve vrste. K nam pride šele aprila prihodnje leto, zato cene še niso znane.

Foto: Miloš Milač in Yasuhiko Sato

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Nova izdaja tokrat tudi priključne Lexusove uspešnice
Avto
AvtoMiloš Milač Nova izdaja tokrat tudi priključne Lexusove uspešnice

Novi lexus NX se predstavlja v znani, na prvi pogled krepko osveženi podobi. A novih je kar 95 odstotkov delov. Največ novosti je pod motornim pokrovom, kjer se vrtijo močnejši motorji, med njimi tudi priključni hibrid. Močno osvežena pa je tudi potniška kabina, ki ponuja enega največjih zaslonov na trgu. Ta lahko meri kar 14 palcev.

FINANCE
PMM
Čistokrvna limuzina, ki boža potnike in pije po kapljicah
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Čistokrvna limuzina, ki boža potnike in pije po kapljicah 7

Lexus ES nadaljuje v umirjeni smeri, pri modelu z letnico 2022 pa dodaja kopico varnostnih novosti, kamere namesto zunanjih ogledal in še bolj varčen hibrid z izmerjeno porabo le dobrih pet litrov. K nam pride konec tega meseca, cene pa bodo ostale na ravni predhodnika, torej od 54 tisoč evrov.

FINANCE
Avto
Najbolj uglajen poslovni SUV
Avto
AvtoMiloš Milač Najbolj uglajen poslovni SUV

Kandidat za poslovni avto leta 2022: Lexus NX

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Elektrificiran, razkošen in še bolj trendovski veliki lexus
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostAndraž Zupančič Elektrificiran, razkošen in še bolj trendovski veliki lexus 2

Oblikovalci so se držali načela »roke na volanu, oči na cesti«. Bolj preprosto upravljanje vozila pa še dopolnjuje novi 14-palčni osrednji zaslon na dotik.

FINANCE
PMM
Lexusov luksuz za perfekcioniste
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Lexusov luksuz za perfekcioniste 19

Zapeljali smo se z drugo generacijo najbolj priljubljenega lexusa – športnega terenca NX, ki je tokrat zasnovan in izdelan še bolj prefinjeno.

FINANCE
Avto
Tako so se z novim DMV pocenili lexusi
Avto
AvtoUroš Božin Tako so se z novim DMV pocenili lexusi 1

Prihranki segajo do 37 tisoč evrov. Modeli z majhnimi varčnimi hibridnimi pogoni pa so se podražili.