(Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam (Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam Obline so zamenjale oglate poteze, trebuh se je (podatki za ameriško različico) dvignil s 16 na skoraj 21 centimetrov, RAV4 pa je znova postal pravi SUV. V osnovi takšen kot pred 24 leti, a večji, prostornejši in hibriden. Po prvih vožnjah se zdi, da bo ponudil dobro kupčijo.
Novomeščan je v Bahrajn odpeljal slovensko kolesarsko elito in jim pripeljal še prestižni McLaren Novomeščan je v Bahrajn odpeljal slovensko kolesarsko elito in jim pripeljal še prestižni McLaren Bo Novo mesto odgriznilo del pogače v sodelovanju kolesarske ekipe Bahrain Merida in britanskega avtomobilista?
Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Leo Gabriels je 75-letni Nizozemec, ki je že daljnega leta 1962 zapustil domače ognjišče, odšel s trebuhom za kruhom čez Atlantik in na koncu pristal v Kaliforniji, kjer že 40 let vodi Volvovo delavnico.
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija

Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 5 min
11.12.2018  01:05  Dopolnjeno: 11.12.2018 01:29
Leo Gabriels je 75-letni Nizozemec, ki je že daljnega leta 1962 zapustil domače ognjišče, odšel s trebuhom za kruhom čez Atlantik in na koncu pristal v Kaliforniji, kjer že 40 let vodi Volvovo delavnico.
Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let

Obveščaj me o novih člankih:  

Zgodbe, takšne in drugačne, pridejo nenačrtovano, kar pojavijo se pred tabo in le upaš lahko, da jih opaziš. Tisti dan, pred približno mesecem dni v Kaliforniji, sem ujel eno zanimivo.

S kolegom Zvonimirjem Jurčičem s hrvaškega Jutarnjega lista sva se ravno vračala s kosila v Ojai, dolini v notranjosti Kalifornije, proti Santa Monici, v bazni tabor Volvove svetovne predstavitve novega modela S60.

Potepava se po slikoviti dolini, polni nasadov limon in vinske trte. Opazujeva izvoze, kjer bi lahko naredila še kakšno dobro fotografijo novega volva S60. Saj je bilo cel kup tovarniških, z lokacije predstavitve, a kaj, ko si okužen z avtorskim delom. Amerika je tu težaška, takoj ko zapelješ z glavne ceste, se zaletiš v napis – zasebno zemljišče, ki ga ponavadi pospremi še opozorilo, kaj se ti lahko zgodi, če ga ne upoštevaš. Tudi streljanje ti obljubijo.

Nato ob cesti vidiva staro, precej zanemarjeno delavnico, pred njo pa kopico volvov mojega in tudi starejšega letnika. Hitro zaviranje in že sva parkirana poleg pradedka novega S60 – volva 164E zlatorjave barve, precej dobro ohranjenega. Klik, klik, zapoje fotoaparat, pa imava drugačne posnetke, sodobnost sva povezala s preteklostjo, tega Volvo nima – le brezhibne posnetke S60 na pacifiški obali.

»Hellou,« se oglasi prediren glas iz ozadja delavnice. »Saj lahko, kajne, na Volvovi predstavitvi sva …« se odzoveva s kančkom strahu v glasu. »Pridita, fanta, povejta, od kod sta,« vidno zadovoljen nadaljuje ostareli mehanik, hip zatem se je izkazalo, da je lastnik delavnice. In že pademo v debato.

Ime mu je Leo Gabriels. Je 75-letni Nizozemec, ki je že daljnega leta 1962 zapustil domače ognjišče, odšel s trebuhom za kruhom čez Atlantik in pristal v Kanadi. Ob pripovedovanju kriči, da se nama zdi, da vpije na naju. A mimika ga izda, da je vesel evropskega obiska in da je najbrž malo naglušen, zato ostaja na visoki frekvenci.

»In Leo, kaj se je dogajalo z vami v tem času, kako ste pristali v osrednji Kaliforniji?« ga pobarava. »Uf, dolga zgodba, imata čas?« Prikimava.

»Na Nizozemskem sem že kot 19-letni mulec delal kot mehanik v delavnici volvov. Ker ji je šlo precej slabo, sem iskal novo zaposlitev, in zdelo se mi je fino poskusiti na tujem. Na Nizozemsko me ni vezalo nič več, zato sem zavezal culo in se odpravil v Kanado,« glasno pripoveduje Gabriels. Leta 1962 je pristal v Kanadi in tam nekaj let delal kot mehanik. »A ta preklemanska Kanada, ves čas me je zeblo. Nato opazim oglas Volkswagnove tovarne v Mehiki, v Pueblu se je odprla leta 1967, iskali so proizvodne delavce za novo tovarno, sem že pakiral …«

A Gabriels v Mehiki ni ostal prav dolgo. Ker si ni uredil vizuma, bi jo moral po šestih mesecih zapustiti. Vztrajal je še dodatne tri mesece, nato pa moral zapustiti državo in seveda novo službo. Podnebje mu je ustrezalo, zato jo je mahnil nazaj v ZDA, v najbližjo državo Mehiki, v Kalifornijo. Tam je delal v različnih delavnicah, a ni našel obstoja. Dokler ni leta 1978 našel zapuščene delavnice v dolini Ojai v osrednji Kaliforniji, severovzhodno od Los Angelesa. Najel jo je za 250 dolarjev na mesec in se zakopal v delo. Ob tem se je spomnil svoje ljubezni z Nizozemske, znamke Volvo, s katero je imel največ izkušenj, zato je postal specializiran mehanik za volve.

»Dobro mi je šlo, strank ni manjkalo, pa še zadovoljne so bile z mojim delom. Ob tem sem se poročil z Američanko in zaživel mirno življenje,« se spominja Gabriels. »A kaj, spet je šlo vse k hudiču. Žena me je po nekaj letih zapustila in pobrala vse moje premoženje, ostala mi je le delavnica in še dobro, da nisva imela otrok,« nadaljuje Gabriels, ki se je v tem času zakopal v delo in uspel zaslužiti dovolj za udobno življenje.

V naslednjih letih se je ukvarjal predvsem z delavnico. Spet se je poročil, tokrat s Filipinko, konec devetdesetih pa je postal sam svoj gospod, saj mu je uspelo odkupiti delavnico.

»In zakaj volvo, se veliko kvarijo, da je posel tako dober?« ga dregnem. »Ne nikakor ne, ti avtomobili delajo večno, če jih redno servisiraš.« In kateri so boljši, novi ali stari? Stari, seveda, se priduša, so nekaj posebnega, imajo izrazito dušo, skoraj zakriči Gabriels in pokaže na starega 164E. »Tale še vedno dela odlično, le nekaj dela sem moral vložiti vanj. Ustreza mu tudi podnebje. Poleg tega volvo dobro drži ceno, model 240 je še danes vreden deset tisoč dolarjev, to je nekajkrat več kot kakšen američan podobnega letnika, doda Gabriels in se poznavalsko zatopi pod pokrov novega S60 T8 polestar engineered, ki sva ga s kolegom preizkušala v Kaliforniji.

»Tudi novi volvi niso slabi. Denimo tale vaš priključni hibrid je prilagojen za delovanje v polarnem mrazu Aljaske ali vročini Mehike, saj ima grelnik in še hladilnik baterije, ki ga vklopite prek aplikacije na daljavo. Ta poskrbita za idealno temperaturo baterije med 20 in 25 stopinjami Celzija. Tako baterija ves čas deluje optimalno, gretje oziroma hlajenje podaljšuje tudi njeno življenjsko dobo. Volvo ni varčeval pri starih modelih, tudi pri novih ne,« poznavalsko pojasni Gabriels, ki se v jeseni življenja še vedno izobražuje, zato lahko na servis sprejme tudi volve novejših letnikov.

In kaj vozi? »Jaz imam starega 240, žena pa S80 prejšnje generacije, oba sta super. Le z delavci imam težave, meni že malo pojenjajo moči,« nadaljuje. »Prekleti Trump nas je potunkal. Kalifornija ima rekordno nizko brezposelnost, kar pomeni, da delavcev ni mogoče dobiti. Mehičani so pridni in poceni ter zelo sposobni mehaniki, dobijo okoli osem dolarjev na uro, a jih ne smem zaposliti. Američani pa so dragi in nič ne znajo, za 15 dolarjev na uro le lenarijo,« jezno zarobanti. »Tale je sin moje zdajšnje žene, ni slab, a se mora še marsikaj naučiti, pokaže na 18-letnega Mehičana in mu nameni topel pogled.

Foto: Miloš Milač



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Opel z merami luksuznega in ceno službenega razreda

Opel insignia sports tourer z merami, udobjem in prostorom. Ne nazadnje tudi z ugodno ceno sporoča, da poslovni karavani še zdaleč niso...

FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine (Kako Miloš gradi hišo, 3. del) Imam pravnomočno gradbeno dovoljenje, kaj sledi zdaj? 26

Kaj vse me še čaka, koliko me bo stalo, preden delovni stroji izkopljejo jamo za temeljno ploščo in izvajalec nanjo postavi leseno...

AVTO
Novice
Novice Prvi učinki brexita, dva obraza toyote yaris in krompirjeva šola

Kljub šolskim počitnicam, praznikom in dopustu, je bila ekipa avto.finance.si v zadnjem tednu zelo aktivna. Odprtje tovarne Jaguar Land...

AVTO
Novosti
Novosti V Slovenijo je zapeljala prva električna Škoda 4

»Tudi Škodina prihodnost bo električna,« je glavno sporočilo prvega moža slovenske Škode, Petra Podlipnyja, ki je danes v škodinem...

AVTO
Novice
Novice EuroNCAP: pet zvezdic za prvi preizkušen avto na gorivne celice

Na zadnjih preizkusih EuroNCAP so si pet zvezdic za varnost prislužili hyundai nexo, mazda6, mercedes-benz A in lexus ES, štiri zvezdice...

AVTO
Novice
Novice Šesterica prestižnih športnih terencev na Prima preizkušnji 5

Tokrat na Prima testu športni terenci D razreda in premijske uvrstitve: alfa romeo stelvio, audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Lexus NX...

AVTO
Novosti
Novosti Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence 4

Novi ford focus na slovenski trg prinaša pošten prepih v kompaktnem razredu. Celostno zelo dober avto pa ima precej višje cene kot prej....

AVTO
Novice
Novice Zaslužki in izgube znamk, prepih nad glavami in v naših žepih ter popravila pod kozolcem

Vroče poletno pismo s kopico novosti, nasvetov, ocen novih avtomobilov in poslovnih novic iz avtoindustrije