Avto

V Slovenijo je zapeljala prva električna Škoda

»Tudi Škodina prihodnost bo električna,« je glavno sporočilo prvega moža slovenske Škode, Petra Podlipnyja, ki je danes v škodinem salonu na Verovškovi v Ljubljani predstavil novo škodo vision E.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.12.2018 14:37
Čas branja: 4 min
V Slovenijo je zapeljala prva električna Škoda
Vision E je v tem hipu še koncept, razkriva pa veliko zanimivih rešitev, ki popolnoma sodijo v filozofijo te znamke. Predvsem prinaša inovativno zasnovo in popolnoma električen pogon, na trgu pa bo leta 2020.

Vision E je še koncept, in to sila privlačen in obenem poln Škodinih uporabnih domislic. A je hkrati tudi osnova za serijski avto, ki bo na ceste zapeljal že leta 2020. Vision E je Škodina ekipa za nekaj dni pripeljala v Slovenijo, ga predstavila novinarjem in drugim gostom. Z lokalnim razkritjem koncepta, ki je sicer star že leto in pol, pa je želela opozoriti, da tudi Češka znamka intenzivno razmišlja o elektromobilnosti. Doslej je bila ta tema, vsaj komunikacijsko, rezervirana predvsem za znamki Volkswagen in Audi iz iste skupine. Jasno, a malo manj glasno pa je, da bo novih tehnologij deležna tudi Škoda.

Podlipny sicer verjame, da elektromobilnost ne bo tako hitro prevzela Slovence, zdaj vajene bencina in predvsem dizla. Vseeno se tudi znamka Škoda pripravlja na novo dobo, med drugim s postopno postavitvijo elektropolnilnic pri trgovcih in izobraževanjem osebja, ki bo prihodnjim kupcem tako lažje predstavilo in približalo novo tehnologijo.

Vision E ne bo prva serijska električna škoda v Sloveniji. Konec prihodnjega leta ji bo ta naziv prevzel majhen mestni avto citigo, ki bo tehnično podoben volkswagnu e-upu! Sledil bo vision E, ali bo imel tudi takšno ime, še ni jasno. Elektriko, a le kot dodatek (priključni hibrid) bodo dobili še modeli octavia, superb in kodiaq. Do leta 2025 pa Škoda načrtuje pet popolnoma električnih vozil.

Vision E je v tem hipu še koncept, razkriva pa veliko zanimivih rešitev, ki popolnoma sodijo v filozofijo te znamke. Prepoznavna, čeprav precej bolj drzna je oblikovno. Mersko se z dolžino 4,7 metra, širino 1,93 metra in višino 1,6 metra postavlja ob bok aktualni octavii. Nova zasnova z baterijami v dnu karoserije in kar 2,85 metra dolga medosna razdalja ustvarjata zelo prostorno potniško kabino, sedeži se med odpiranjem vrat za 20 stopinj zasukajo proti potnikom, da ti nanje lažje sedejo. Enako se zgodi ob izstopanju. Dostopen prtljažnik v osnovi meri 560 litrov, pri konceptu je skrbno in razkošno obdelan.

Kabina je prečiščena in sodobna. Osvetljujejo jo LED-sijalke, na karoseriji pa se Škodina tradicija sveti v dodatkih iz češkega kristala. Vision E je pravi zagovornik nove dobe s kar petimi informacijskimi zasloni, največji ima 12 palcem po diagonali in je nameščen sredinsko v prednjem delu. Drugi štirje pa so namenjeni posameznim potnikom, prednja dva sta vgrajena v armaturno ploščo, zadnja pa v hrbtišče prednjih zglavnikov.

Še nekaj uporabnih rešitev, značilnih za znamko. Vratca, ki odpirajo vtičnico za polnjenje, skrivajo tudi strgalo za led. Vsaka stranska vrata imajo vgrajen modul za brezžično polnjenje telefona, podatki in nastavitve telefona pa se samodejno prenesejo na zaslon pred posameznim potnikom.

Tehnično bo vision ponudil obe skrajnosti. Osnovno različico in le prednji pogon, 107 kilovatov moči električnega motorja in skromnejšo 50-kilovatno baterijo, ki bo ponudila 400 kilometrov dosega po standardu NEDC, torej okoli 320 po WLTP. Na vrhu pa štirikolesno gnan vision E z 225 kilovati (306 konjskimi močmi), 80-kilovatno baterijo in 600 oziroma okoli 480 kilometrov (WLTP) dosega s polno baterijo.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
Avto
Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti 5

Volkswagen je lani prodal 422 tisoč električnih avtov in priključnih hibridov, v zahodni Evropi so ti pomenili kar 11 odstotkov prodaje, v Sloveniji pa je z električnimi presegel 50-odstotni delež

FINANCE
PMM
Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni 2

Nemški Vokswagen je lani izpuste ogljikovega dioksida zmanjšal za 20 odstotkov, na le 99,8 grama; s pomočjo legalnih trikov je cilj 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer zgrešil le za pol grama

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Električna brata z 280 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električna brata z 280 kilometri dosega 12

Predstavitve električnih vozil se nadaljujejo – Citroën in Peugeot sta razkrila e-berlinga in e-rifterja, ki se ponašata z do 280 kilometri dosega, 1.050 litri prtljažnega prostora, dvema dolžinama in do sedmimi sedeži.

FINANCE
PMM
(video) VW razvija robota, ki bo sam polnil e-avte
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar (video) VW razvija robota, ki bo sam polnil e-avte 5

Koncept povsem avtonomnega robota za polnjenje električnih vozil je namenjen polnjenju v garažnih hišah in drugih parkiriščih z omejenim dostopom.

FINANCE
Avto
Škoda octavia si je pripeljala že drugo zmago na slovenskih izborih
Avto
AvtoMiloš Milač Škoda octavia si je pripeljala že drugo zmago na slovenskih izborih

Škoda octavia je slovenski avto leta 2021, premagala je volkswagna golfa, peugeota 2008, hyundaia tucsona in renaulta capturja.