Vision E je še koncept, in to sila privlačen in obenem poln Škodinih uporabnih domislic. A je hkrati tudi osnova za serijski avto, ki bo na ceste zapeljal že leta 2020. Vision E je Škodina ekipa za nekaj dni pripeljala v Slovenijo, ga predstavila novinarjem in drugim gostom. Z lokalnim razkritjem koncepta, ki je sicer star že leto in pol, pa je želela opozoriti, da tudi Češka znamka intenzivno razmišlja o elektromobilnosti. Doslej je bila ta tema, vsaj komunikacijsko, rezervirana predvsem za znamki Volkswagen in Audi iz iste skupine. Jasno, a malo manj glasno pa je, da bo novih tehnologij deležna tudi Škoda.
Podlipny sicer verjame, da elektromobilnost ne bo tako hitro prevzela Slovence, zdaj vajene bencina in predvsem dizla. Vseeno se tudi znamka Škoda pripravlja na novo dobo, med drugim s postopno postavitvijo elektropolnilnic pri trgovcih in izobraževanjem osebja, ki bo prihodnjim kupcem tako lažje predstavilo in približalo novo tehnologijo.
Vision E ne bo prva serijska električna škoda v Sloveniji. Konec prihodnjega leta ji bo ta naziv prevzel majhen mestni avto citigo, ki bo tehnično podoben volkswagnu e-upu! Sledil bo vision E, ali bo imel tudi takšno ime, še ni jasno. Elektriko, a le kot dodatek (priključni hibrid) bodo dobili še modeli octavia, superb in kodiaq. Do leta 2025 pa Škoda načrtuje pet popolnoma električnih vozil.
Vision E je v tem hipu še koncept, razkriva pa veliko zanimivih rešitev, ki popolnoma sodijo v filozofijo te znamke. Prepoznavna, čeprav precej bolj drzna je oblikovno. Mersko se z dolžino 4,7 metra, širino 1,93 metra in višino 1,6 metra postavlja ob bok aktualni octavii. Nova zasnova z baterijami v dnu karoserije in kar 2,85 metra dolga medosna razdalja ustvarjata zelo prostorno potniško kabino, sedeži se med odpiranjem vrat za 20 stopinj zasukajo proti potnikom, da ti nanje lažje sedejo. Enako se zgodi ob izstopanju. Dostopen prtljažnik v osnovi meri 560 litrov, pri konceptu je skrbno in razkošno obdelan.
Kabina je prečiščena in sodobna. Osvetljujejo jo LED-sijalke, na karoseriji pa se Škodina tradicija sveti v dodatkih iz češkega kristala. Vision E je pravi zagovornik nove dobe s kar petimi informacijskimi zasloni, največji ima 12 palcem po diagonali in je nameščen sredinsko v prednjem delu. Drugi štirje pa so namenjeni posameznim potnikom, prednja dva sta vgrajena v armaturno ploščo, zadnja pa v hrbtišče prednjih zglavnikov.
Še nekaj uporabnih rešitev, značilnih za znamko. Vratca, ki odpirajo vtičnico za polnjenje, skrivajo tudi strgalo za led. Vsaka stranska vrata imajo vgrajen modul za brezžično polnjenje telefona, podatki in nastavitve telefona pa se samodejno prenesejo na zaslon pred posameznim potnikom.
Tehnično bo vision ponudil obe skrajnosti. Osnovno različico in le prednji pogon, 107 kilovatov moči električnega motorja in skromnejšo 50-kilovatno baterijo, ki bo ponudila 400 kilometrov dosega po standardu NEDC, torej okoli 320 po WLTP. Na vrhu pa štirikolesno gnan vision E z 225 kilovati (306 konjskimi močmi), 80-kilovatno baterijo in 600 oziroma okoli 480 kilometrov (WLTP) dosega s polno baterijo.
Foto: Miloš Milač