(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

So pri Hondi razvili pravo alternativo dizlu?

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
avtomobilska...   dodaj
Honda dodaj
Uroš Božin dodaj
 
Čas branja: 7 min
04.12.2018  22:15
Hibridni CR-V skriva kopico zanimivih rešitev in obljublja z dizli primerljivo porabo. Po Andaluziji smo preizkusili, ali je Japoncem s hibridom uspelo ponuditi lastnosti – ugodna poraba, navor, majhni izpusti (CO2) – ki so v dizlih osvojile evropske in slovenske kupce ter zakonodajalce.
So pri Hondi razvili pravo alternativo dizlu?
Honda v Evropi prvič ponuja hibridni pogon v športnem terencu.
Foto: Uroš Božin

Obveščaj me o novih člankih:  

Honda ima z izdelavo hibridov bogate izkušnje. Prvi hibrid so na trg poslali že leta 1999 z modelom insight, od takrat pa so jih po svetu skupaj prodali več kot 2,4 milijona. V Evropi se zanje kupci niso zmenili, saj so bili zaslepljeni z dizelskimi motorji, medtem so se drugod po svetu hibridi uveljavljali kot ekološka vozila. Z dizelskim škandalom in prepovedmi vstopa v mestna središča pa so se temelji dizelske trdnjave zatresli, s tem pa tudi zaupanje. V trenutku nemoči in negotovosti je priložnost zagrabila Honda, ki se s hibridom vrača v Evropo, tokrat v novem CR-V.

Nova generacija CR-V se je na začudenje marsikoga odrekla dizlu. Japonci zdaj v ogenj pošiljajo hibrida, s katerim želijo prepričati kupce, ki so navajeni dizelske porabe. Do leta 2025 načrtujejo, da bosta dve tretjini hond elektrificirani, hibridni CR-V pa je pomemben korak v tej smeri. Novi predpisi vplivajo na stroške vožnje, zato so Japonci prepričani, da je zdaj pravi čas za hibride. Hibridni CR-V se zanaša na nekaj zelo inovativnih in zanimivih rešitev. V Andaluziji smo imeli priložnost doživeti, kako deluje.

Zunanjost novega CR-V smo že dodobra spoznali. Hibrid se, razumljivo, od običajnega po videzu ne razlikuje, ločili ga boste le po oznakah na boku in zadku. Več sprememb je v notranjosti. Najočitnejša so gumbi, ki so zamenjali prestavno ročico. Za volanom se skrivata prestavna uhlja, s katerima voznik, podobno kot pri prestavljanju v višjo ali nižjo prestavo, izbira med stopnjo zaviranja in rekuperacije zavorne energije. Kazalec temperature motorja je zamenjal merilnik stanja v bateriji. Voznik lahko delovanje hibridnega sistema spremlja na zaslonu z merilniki. Hibridni CR-V bo zaradi litij-ionske baterije, ki je nameščena v dnu prtljažnika, na voljo le kot petsedežnik, prtljažnik pa namesto 561 litrov pospravi 497 litrov prtljage.

Kakšne skrivnosti so pod motornim pokrovom?

Za osnovo je dvolitrski motor i-VTEC, ki deluje po načelu Atkinsonovega cikla, preostanek hibridnega sklopa pa sestavljata dva elektromotorja, eden služi kot generator, drugi je pristojen za pogon, ter baterija z zmogljivostjo 1,8 kilovatne ure. Atmosferski bencinski motor proizvede 107 kilovatov maksimalne moči, skupna moč hibridnega sklopa pa je 135 kilovatov ter 315 njutonmetrov navora. Hibridni sistem ponuja moč in navor, ki sta primerljiva z najpriljubljenejšimi dizelskimi motorji, je pojasnil direktor za raziskave in razvoj Honde Kotaro Jamamoto. Zelo primerljivi so tudi tovarniški podatki o porabi, saj obljubljajo kombinirano 5,3 litra porabe.

Koliko porabi v praksi?

Dobrih 150 kilometrov dolgo pot po hitrih cestah in avtocestah v okolici Seville smo (z ne najbolj varčno vožnjo) prevozili s 6,4 litra povprečne porabe. Inženirji so pripravili analizo uporabe različnih voznih načinov. Honda je v hibrid vgradila tri (EV, hibridni in motor), med katerimi vozilo povsem samodejno preklaplja glede na potrebe:

Drugi več kot 160 kilometrov dolgi krog po mestnih in odprtih cestah s štirikolesno gnano različico sem ob igranju z obvolanskimi uhlji in nekaj predvidevanja prevozil s povprečno porabo 5,6 litra, zadnji odsek kroga pa s porabo 5,3 litra. Zadnja vožnja po ulicah Seville in do letališča pa je porabo ustavila pri 5,5 litra. Tovarniško porabo je torej mogoče doseči, treba je le prilagoditi način vožnje.

V električnem načinu je mogoče voziti do hitrosti 110 kilometrov na uro, največjo hitrost (180 kilometrov na uro) pa avto doseže v hibridnem načinu.

Vozniška izkušnja

V Hondi se zavedajo, da evropski kupci ne marajo vrtenja motorja, ki ni povezano s pospeševanjem. Zato so kabino dodatno zvočno izolirali in vgradili aktivno upravljanje zvoka. Hibridni sistem se je v običajni vožnji izkazal za izjemno umirjenega in bolj tihega od bencinskega CR-V. Občasno je mogoče zaznati, da se pri srednjih hitrostih motor zaradi polnjenja baterije vseeno vrti hitreje, kot bi bilo treba. Hibridni sistem deluje tudi pri avtocestnih hitrostih, zvok motorja v kabino prodre le ob močnejših pospeševanjih. Uporaba gumbov namesto ročice je preprosta, le nekoliko privajanja je potrebnega.

Obvolanski uhlji so bolj uporabni kot v večini avtomobilov s samodejnimi menjalniki. Ob premišljeni uporabi omogočajo vožnjo brez zaviranja. Vozniku so na voljo še ročni vklop varčnega Econ, električnega EV in športnega načina. Slednji se je izkazal za precej bolj odzivnega kot sem pričakoval.

Na slovenske ceste bo hibrid zapeljal v začetku 2019. Hibridni CR-V vrednote dobrih voznih lastnosti in prostornosti nadgrajuje z umirjenostjo in varčnostjo primerljivo z dizli. Ob agresivnih pospeševanjih je vseeno prisoten zvok motorja, ki nekoliko spominja na hibride z brezstopenjskim menjalnikom CVT. Ob multimedijskem sitemu, ki je v primerjavi s konkurenco prepočasen, pa bi lahko katerega kupca odvrnila še nizka dovoljena vleka priklopnika. Teža priklopnika brez zavore je omejena na 600 kilogramov ter z zavoro na 750 kilogramov.

Foto: Uroš Božin in Honda

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Elektrika
Elektrika Honda: litij ionske baterije bi lahko zamenjali z fluorid ionskimi 51

Kalifornijski inštitut Caltech, Nasin laboratorij JPL in Honda so predstavili novo tehnologijo, ki je po zagotovilih avtorjev boljša od...

AVTO
Testi
Testi Ko dizlom kar ne želiš obrniti hrbta 6

Honda civic z odličnim 1,6-litrskim turbodizlom ponuja tisto pravo kombinacijo moči in varčnosti, ob kateri boste dvakrat premislili,...

FINANCE
Članki
Članki Britanski poslanci v torek o brexitu. Kaj je pri tem pomembno za Slovenijo?

Negotovost v zvezi z britanskim izstopom iz EU (brexitom) je velika že, če bi se ta zgodil z dogovorom. Še povečala pa se je pred...

FINANCE
Članki
Članki Slovenski BDP se je povečal za 5%. Troši država, ljudje pa ne! 27

Gospodinjstva prvič po izhodu iz krize niso povečala lastne porabe

FINANCE
Članki
Članki 10 izzivov nove politične in gospodarske realnosti - je Slovenija pripravljena?

Zdaj je še veliko bolj kot pred leti pomembno, da v podjetjih ne razumejo le svojega posla, temveč tudi širše okolje - povzemamo deset...

FINANCE
Članki
Članki Načrt je tak: Opec bo načrpal manj nafte, da bi (spet) zvišal njeno ceno

Od začetka oktobra so se cene surove nafte znižale za 30 odstotkov in pri Opecu so se danes okvirno dogovorili za zmanjšanje dnevnih...