(Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam (Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam Obline so zamenjale oglate poteze, trebuh se je (podatki za ameriško različico) dvignil s 16 na skoraj 21 centimetrov, RAV4 pa je znova postal pravi SUV. V osnovi takšen kot pred 24 leti, a večji, prostornejši in hibriden. Po prvih vožnjah se zdi, da bo ponudil dobro kupčijo.
Novomeščan je v Bahrajn odpeljal slovensko kolesarsko elito in jim pripeljal še prestižni McLaren Novomeščan je v Bahrajn odpeljal slovensko kolesarsko elito in jim pripeljal še prestižni McLaren Bo Novo mesto odgriznilo del pogače v sodelovanju kolesarske ekipe Bahrain Merida in britanskega avtomobilista?
Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Leo Gabriels je 75-letni Nizozemec, ki je že daljnega leta 1962 zapustil domače ognjišče, odšel s trebuhom za kruhom čez Atlantik in na koncu pristal v Kaliforniji, kjer že 40 let vodi Volvovo delavnico.
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija

Novi mercedes B kljubuje športnim terencem in se ne zmeni za protidizelsko ofenzivo

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 6 min
03.12.2018  21:32
Mercedes-Benz bo proti koncu zime začel ponujati novega oziroma prenovljenega kompaktnega enoprostorca, ki je bil doslej najbolje prodajani stuttgartski avto na slovenskem trgu
Novi mercedes B kljubuje športnim terencem in se ne zmeni za protidizelsko ofenzivo
Mercedes B tretje generacije je malenkost daljši, prav tako malenkost širši in komaj kaj nižji, pa z večjo medosno razdaljo, kar se pozna v notranjosti. Načeloma ohranja svojo podobo in seveda značaj, ki ga pri stuttgartski tovarni označujejo kot »izrazito družinskega«.
Foto: Mercedes-Benz

Obveščaj me o novih člankih:  

Modelski portfelji avtomobilskih tovarn se v zadnjem času silovito spreminjajo. Športni terenci lomijo konkurente v tako rekoč vseh razredih, statistika pravi, da še najbolj enoprostorce. Tem napovedujejo bridki konec, zato je njihova ponudba vse skromnejša, medtem ko se SUV rojevajo z osupljivo hitrostjo in pestrostjo.

Ampak nekateri se ne dajo: mercedes B, ki se vozi v razredu kompaktnih enoprostorcev, ostaja pri življenju, v letošnjo zimo pa se pelje v tretji generacijski izvedbi. In povrh v Stuttgartu, kjer se sončijo v soju ugodnih poslovnih številk, pravijo, da je B zgodba o uspehu.

Pa vendar se Mercedes-Benz, najpomembnejši del germanskega avtomobilskega koncerna Daimler AG, uklanja prevladujočim trendom: tudi njihova modelska ponudba precej temelji na raznovrstnih športnih terencih, B pa je ta hip edini predstavnik enoprostorske vrste.

Razumljivo: doslej oziroma od leta 2005 se je zanj odločilo 1,5 milijona kupcev, kar je tudi v tovarni trikrake zvezde več kot spoštljiva številka.

Tokratna nova generacija naj obdrži avto pri življenju, kajti utegnilo bi se zgoditi, da se avtomobilski okus znova hitro in nepredvidljivo znova začne navduševati nad enoprostorci – kot se je nad SUV.

Nekaj daljši, malo širši in malenkost nižji

Mercedes B je v dolžino pridobil tako rekoč neopaznih 26 milimetrov (441 centimetrov dolžine) in ohranil svojo podobo tako rekoč tipičnega družinskega avtomobila. Na kontu novega B je še precej drugih sprememb: popravil se je količnik zračnega upora (zdaj 0,26), previsi prek koles so skromnejši, kar pripomore k morda nekaj bolj dinamični podobi, povrh pa je centimeter širši in seveda neopazne štiri milimetre nižji. Ampak pomembna je sprememba medosne razdalje: ta zdaj meri 272 centimetrov, kar je tricentimetrski prirastek.

Sliši se skromno, toda to je prineslo večjo notranjo prostornost. To pa je tisto, kar je za družinski avtomobil – in enoprostorci so po značaju oziroma namenu najprej ter najbolj prav to – odločilnega pomena. Ne bom trdil, da se v B sedi kraljevsko razkošno, toda šteje vsak milimeter. Kako je z naslednjim bistvom enoprostorcev – praktičnostjo oziroma uporabnostjo?

Mercedes B ima kaj pokazati. Zadnja sedežna klop je deljiva v uporabnem razmerju 40 proti 20 proti 40. Februarja, ko se bo avto po zdajšnjih napovedih pojavil tudi na slovenskem trgu, si še ne bo mogoče omisliti 14-centimetrskega pomika naprej oziroma nazaj, sredi leta pa že. Ve se, kaj to prinese: različno velik prtljažnik, ki sicer ponuja od najmanj 455- do največ 1.540-litrski volumen.

Številka ni vesoljna, je pa več kot znosna. Gotovo je za uporabnost pomembno tudi to, da zložena zadnja klop v prtljažniku ne ustvari prav nobene gube ali roba, tudi nakladalnega roba ni niti za milimeter. Malenkosti? Morda, ampak v enoprostorskem svetu štejejo prav te »malenkosti«.

Ker je očitno, da se prenovljeni B precej spogleduje z manjšim in prav tako še zelo svežim mercedesom A, je omembe vredna ta podrobnost: voznik v B sedi kar devet centimetrov višje kot v A. To je veliko, vsaj toliko, da ima dober pregled ne le naprej in na stran, temveč tudi nazaj. Hkrati se lahko s tem od daleč primerja s svojimi največjimi »sovražniki«, torej športnimi terenci, ki svojo tržno ofenzivo gradijo (tudi) na tem.

B to nič ne škodi v smislu pokimavanja ali nagibanja karoserije, kar je še vedno nekakšen DNK SUV. Ampak s tem spogledovanja z A, pa seveda tudi z največjim in najprestižnejšim S, še zdaleč ni konec.

Iz velikega S v precej manjši B

Armaturna plošča ponuja podobo, ki že nekaj časa ni kakšna šokantna novost, a učinkuje in ugaja še vedno: pred voznikom sta dva zaslona pod enim steklom. Sta digitalni operativno-možganski center, saj je tam vse, kar je pomembno za voznika in tudi sopotnike oziroma avtomobil.

B ponuja tri možnosti njihove velikosti (dvakrat po sedem palcev, pa enkrat sedem in nato 10,2 palca ter po dvakrat 10,2 palca) in tudi tri načine upravljanja – z dotikom, prek stikal na volanu, dirkaško prirezanem v spodnjem delu, ter ob pomoči tablice med obema prednjima sedežema.

Ne vem sicer, zakaj toliko variant, ampak vse skupaj deluje praktično in nekako imenitno. Selitev nekaterih elementov notranjosti oziroma opreme iz najvišjega v nižje razrede nima zgolj tehnične vrednosti, temveč tudi marketinško, češ ne samo za one z globokim, ampak tudi za tiste, ki imajo nekaj manj. Ampak pri mercedesih je glede tega nujne nekaj previdnosti …

Prenovljeni B se ob vsem drugem lahko pohvali tudi s tako imenovanim energizingom, ki je dobil najprej domovinsko pravico v mercedesu S. To je skupek desetminutnih programov, ki skrbijo za ustrezno klimo v notranjosti, pravo glasbo, masažo ali ventilacijo sedežev, ambientalno osvetlitev (na voljo je 64 možnosti) in še marsikaj. Pri največjem mercedesu so temu rekli velnes na kolesih – in niso izjemno pretiravali.

Med tokratnim preskusom na oblačni in nič pretirano počitniško razpoloženi Majorki ni bilo dovolj časa oziroma priložnosti za preskus tega velnesa, a če deluje vsaj pol tako dobro oziroma učinkovito kot v S, potem denar ne bo vržen stran. Sicer pa kompaktni enoprostorec ponuja še nekaj tehnoloških igrač iz res bogate stuttgartske tehnološke zakladnice, recimo glasovno ukazovanje (Hey Mercedes), pa izvrstno delovanje navigacije v 3D-izvedbi z navdušujočo grafiko oziroma sliko ...

Ker je samodejnost na velikem pohodu in Mercedes-Benz nedvomno med vodilnimi, ji sledi tudi B. Številni asistenčni sistemi mu omogočajo polsamodejno vožnjo, enostaven za uporabo pa je tudi sistem samodejnega parkiranja. Posebej ga omenjam zaradi zelo preprostega razloga – družinskost pomeni tudi to, da se bodo za volanom zvrstili različno vešči, parkiranje pa utegne biti vsakodnevna mora …

S tremi pritiski na stikalo in zgolj z nogo na zavori enoprostorec parkira tako vzvratno bočno kot s prednjim ali zadnjim delom v parkirni boks. Zelo ugaja tudi asistenca, ki opozarja na bočno približevanje pešcev, kolesarjev in drugih, pri čemer na to opozarja tudi potnike na zadnjih sedežih ... A bo žal tako, da bo treba za kar številne tehnološke sladkorčke doplačati.

Pet motorjev, od tega trije dizli

Prenovljeni B bo na začetku naprodaj s petimi motorji, in sicer tremi dizelskimi in dvema bencinskima. Presenetljivo? Upoštevaje sedanjo protidizelsko ofenzivo, ki je sem in tja že skoraj histerija, vsekakor. Toda očitno so tam zgoraj presodili, da je dizelski pogon za avto, kot je B, optimalna možnost v smislu ekonomičnosti in še česa, pa zapiranje mest ali posameznih predelov gor ali idol.

Toda v ta protidizelski boj gredo s pomembno novostjo: dvolitrski dizelski štirivaljni agregat v dveh izvedbah moči (110 in 140 kilovatov) prvi ustreza standardu Euro 6d (ta začenja veljati leta 2020) med kompaktnimi mercedesi.

Ugaja v šibkejši varianti (110 kilovatov oziroma 150 konjskih moči pri 3.400 do 4.400 vrtljajih, 320 newtonmetrov navora), kjer zlahka streže kar 1.535 kilogramov težkemu enoprostorcu tako v pogledu najvišje hitrosti (okoli 220 kilometrov na uro) kot tudi pospeška (8,2 sekunde do sto kilometrov na uro). Obema motorjema so dodali še novost, in sicer osemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.

Kdor avto razume in jemlje predvsem kot družinskega, si ne bi mogel zaželeti boljše kombinacije; morda ni pretirana trditev, da se stuttgartska avtomatika povsem zlahka primerja z münchensko … Na za slovenske razmere že kar absurdno gladkih majorških cestah se tudi ni bilo mogoče tako rekoč nič pritožiti čez podvozje (tri možnosti, odvisno od motorja), medtem ko bo poraba goriva pod drobnogledom med daljšim preskusom – ve se, zakaj!

Sicer pa: bolj praktičen in bolj šik kot kdaj prej, so prepričani v Stuttgartu. Preveč samozavestno, skoraj domišljavo? Marketinško, seveda.

Foto: Janez Kovačič in Mercedes-Benz



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Je to zadnja priložnost za dizel? 9

Pri Mercedesu so z združitvijo elektromotorja in baterije z dizelskim motorjem ustvarili priključni hibrid, ki proizvede le okoli 40...

FINANCE
Članki
Članki Kmalu bo odklenkalo tudi visokim cenam za mednarodne klice znotraj EU 37

Že več kot eno leto pri telefoniranju med mobilnim gostovanjem v EU ni več treba razmišljati o dodatnih pribitkih, ker lahko iz drugih...

AVTO
Posel
Posel Avtomobilski trg v EU: kje je prodaja rasla, kje upadla in kako se zdaj godi dizlu

Od lanskega do letošnjega tretjega četrtletja se je delež osebnih avtomobilov na dizelski pogon med vsemi novoprodanimi v EU zmanjšal...

FINANCE
Članki
Članki Bančni testi stresa: banke so dovolj močne, če pride nova kriza 12

Z bančnimi testi stresa so pri evropski bančni agenciji EBA tokrat preverjali stanje le v največjih bankah v EU z bilančno vsoto nad 30...

FINANCE
Je Trumpu uspelo zagnati rast z nižjimi davki ali jo poganja z dolgom? 4

To je vprašanje, ki se pojavlja ob svežih številkah o velikosti ameriškega proračunskega primanjkljaja, letošnjih projekcij...

FINANCE
Članki
Članki Kaj ameriški volilni izid pomeni za tečaj dolarja, trgovinske spore in ameriško rast? 1

Demokrati so prevzeli večino v predstavniškem domu v ameriškem kongresu, medtem ko republikanci ohranjajo večino v senatu; pričakovati...

FINANCE
Članki
Članki (EU) Pogajanja o večletnem proračunu tečejo – zdaj je čas, da Slovenija zavzame svoje pozicije 4

Evropska komisija je že objavila pogajalska izhodišča za večletni proračun EU 2021–2027, v sredo bo pogajalsko izhodišče potrjeval...

AGROBIZ
Novice
Novice Evropsko računsko sodišče neizprosno nad načrt Bruslja za reformo SKP

Predlogom evropske komisije za reformo skupne kmetijske politike (SKP) evropsko računsko sodišče, milo rečeno, očita nedodelanost