Na slovenski trg je pripeljala osvežena kia sportage. Gre z Kijinega paradnega konja, ki so jih v 25 letih proizvedli že več kot pet milijonov. Na prvi pogled razlike niso velike, če pa se poglobimo, odkrijemo več izboljšav. Poznavalci bodo opazili, da so na sprednjem odbijaču obraz pomladili z okrasno letvijo, ki nad tablico povezuje meglenki. Gube so popravili še z novo mrežo hladilnika ter z odstranitvijo sistema za spiranje žarometov. Na zadku so zadnje žaromete postavili više, kromirano letev med žarometoma pa prestavili na odbijač. Ponudbo so razširili z novimi barvami.
V kabini je nov volanski obroč, spremenjena je tudi plošča z merilniki. V osnovi bodo vsi sportagi opremljeni s sedempalčnim sredinskim zaslonom na dotik, za doplačilo pa boste dobili osempalčnega. Drugačne oblike so prezračevalne odprtine, ki so zdaj obdane z obrobo v kovinski barvi. Paket opreme GT-line prinaša spodaj odsekan volan, aluminijaste stopalke, posebno oblazinjenje, zunanjost pa okrasi še z okrasnimi letvami v črnem kromu in 19-palčnimi platišči.
Nova dizelska stroja
Večje novosti so namenili motorni paleti. Novi 1,6-litrski dizelski motor CRDi, ki nadomešča 1,7-litrskega, bo na voljo v dveh zmogljivostnih različicah – s 85 in 100 kilovati. Močnejšo bo mogoče opremiti s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom 7DCT. Vrh ponudbe bo nov dvolitrski dizelski motor, ki bo serijsko opremljen z blagim hibridnim sistemom ECOdynamics+. Z njim bo zagon motorja mirnejši, pospeševanje pa odločnejše. Baterijo napolni ob zaviranjih, gorivo pa prihrani pri zmanjševanju hitrosti, saj pod hitrostmi 30 kilometrov na uro samodejno ugasne motor. Obljubljajo do sedem odstotkov manjšo porabo. Večji dizel bo poganjal vsa štiri kolesa, lahko pa ga boste opremili z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Vsi motorji bodo opremljeni s sistemom ISG, ki omogoča samodejen izklop in vnovičen zagon motorja.
Koliko to stane?
Pri zastopniku priznavajo, da je bilo doslej največ povpraševanja po dizelskem motorju s prednjim pogonom. Pričakujejo, da bo največ zanimanja za dizelsko različico s 100 kilovati, prednjim pogonom, s paketoma opreme edition ali fresh. Menjalnik 7DCT bo za doplačilo 1.800 evrov mogoče povezati z zmogljivejšima različicama 1,6-litrskega motorja TGDi in CRDi. Štirikolesni pogon bo (za dva tisoč evrov) doplačljiv le pri močnejšem 1,6-litrskem dizlu.
Vstop v svet kie sportage se začne pri 25.190 evrih, kupci pa bodo deležni ugodnosti v vrednosti do 7.500 evrov. Ob začetnem popustu v višini 2.400 evrov si lahko obetajo še 1.200 evrov popusta na gotovinsko plačilo, pri financiranju Kia bonus pa do 5.100 evrov popusta. Cena najbolj priljubljene kie 1,6 CRDi v izvedbi edition je tako približno 22 tisoč evrov.
Foto: Uroš Božin