Novi GLE je bil pretekli teden častni gost dogodka Mercedes-Benz tedna mode v Ljubljani, predpremierno pa smo si ga pri slovenskem uvozniku ogledali tudi mi. Ekskluzivno predstavitev novega orjaka so pri slovenskem zastopniku izkoristili za predstavitev medijem in strankam ter za začetek zbiranja naročil.
Na začetku bo na voljo z dvolitrskim dizelskim štirivaljnikom GLE 300 d s 180 kilovati (245 konjskih moči) in začetno ceno 67.770 evrov ter bencinskim trilitrskim šestvaljnikom GLE 450 z 270 kilovati (367 konjskih moči), ki bo v domači garaži za vsaj 86.510 evrov. Prve dobave bodo februarja 2019, do konca prihodnjega leta pa naj bi jih prodali 60. V sredini decembra bosta ponudbo dopolnila še znana šestvaljna dizelska agregata GLE 350 d z 200 kilovati in GLE 400 d z 243 kilovati. Vse različice so opremljene s štirikolesnimi pogoni 4Matic.
Prvi vtisi
Medtem ko je bila tretja generacija (GLE) oblikovno bolj evolucija druge (ML), so oblikovalci pod taktirko Roberta Lešnika tokrat obliko precej prevetrili. Karoserija novega GLE se od predhodne (tretje) generacije razlikuje po nežnejših linijah, ki utelešajo oblikovno filozofijo čutne čistosti in modernega luksuza. Razstavljeni GLE je bil opremljen s paketom AMG, diamantno masko ter 20-palčnimi platišči, ki bolj zaobljenim linijam dodajo še odmerek športnosti. Eden od prepoznavnih znakov ostaja C-stebriček v črni barvi, ki ustvarja občutek, da zadek obdajajo le steklene površine.
Prostornejši, uporabnejši in …
Velik korak naprej je takoj opazen v kabini. Majhen središčni zaslon iz predhodnika sta nadomestila dva 12,3-palčna zaslona (po vzoru razreda S in E), ki omogočata upravljanje z glasom, kretnjami ter na dotik. Površine pokrivajo usnje, les, aluminij ter drugi za otip prijetni in čvrsti materiali. Nižje postavljeni oglati zračniki ter naprej potisnjena zaslona pripomorejo k večji zračnosti prve vrste. Največja novost razreda GLE je možnost izbire sedmih sedežev. Povsem električna in nastavljiva druga vrsta sedežev olajša dostop do tretje. Pri Mercedesu obljubljajo, da bodo na zadnji sedežih lahko sedeli tudi odrasli – do 180 centimetrov visoki potniki.
… pametnejši
GLE se je s sistemom MBUX sposoben učiti z umetno inteligenco in lahko predvidi, kaj uporabnik želi. Če voznik ob torkih med vožnjo domov pogosto telefonira materi, se mu bo na ta dan na prikazovalniku kot predlog izpisala njena številka. GLE razume kompleksnejše ukaze in vprašanja. Glasovno se vklopi s ključno besedo »hej, Mercedes«. Novinca bo mogoče opremiti še s kopico varnostnih pomagal, ter med drugim tudi z aktivnim sistemom blaženja, ki z zračnim vzmetenjem dvigne karoserijo za 16 centimetrov, odpravlja nagibanje v zavojih, pri speljevanju in zaviranju ter omogoča nagibanje v zavoj kot pri vožnji motorja.
Foto: Uroš Božin