Od višine se, kot kaže, ne zvrti, vsaj v sodobnih športnih terencih ne. Kupci še naprej brez zadržkov posegajo po teh višjih cestnih velikanih in se jih preprosto ne morejo naveličati, tako da proizvajalci komajda izpolnjujejo vsa naročila. Tržniki na drugi strani z oblikovalci že snujejo nove modele in različice. Družino svojih SUV širi tudi španski Seat, ki cveti pod vodstvom nemškega koncerna. Španci z začetkom leta 2019 v vroči kotel ob aroni in ateci spuščajo še novega in največjega SUV v svoji družini – tarraca. Po Barceloni in okolici smo nabirali prve vtise.
Odmerek oblikovne španske strasti
Ob natančnejšem pogledu so proporci in silhueta tarraca znani, zasnovan je namreč na isti platformi, ki jo uporabljata tudi Volkswagen in Škoda. V Martorellu so se posvetili obliki, povezljivosti, notranjosti in piljenju voznih lastnosti. Pozdravljamo napor španskih oblikovalcev, ki so z bolj atletskimi in svežimi linijami zakrili robate in predvidljive obrazne poteze tiguana. Mladosten in vesel obraz zaostri navpična in nova maska, ki napoveduje, kakšna bodo lica seatov v prihodnosti. Dodaten ščepec temperamenta prinašata izbočena grebena na motornem pokrovu ter trikotni LED-žarometi. Mladostnejši izgled so upodobili tudi v zadku, ki ga zaznamujeta povezana žarometa.
Slovo od Edisonove žarnice
Kabina z voznikovega sedeža razvaja s prostornostjo, natančno izdelavo in visokim položajem za volanom. Dolga sedalna površina zagotavlja, da potniki spočiti izstopijo iz avta tudi po daljših vožnjah. Armaturna plošča je oblikovana jasno in pregledno, kar je značilno tudi za Volkswagna in Škodo. Osrednji multimedijski zaslon je postavljen nad zračne reže, je v vidnem polju voznika in ga med svojim delom manj ovira kot pri tiguanu ali kodiaqu. Pred voznikom je še 10,25-palčni digitalni zaslon. Kabina in zunanjost je v obeh različicah (style in excellence) opremljena izključno z LED-svetili.
Veliko prostora je tudi v drugi sedežni vrsti, ki je pomična vzdolžno, dovolj prostora ponuja tudi ob potisku sedežne vrste naprej. Če ste želeli seata s sedmim sedeži, je bila doslej edina možnost alhambra, s tarracem pa bodo večje družine prišle do uporabnosti enoprostorca tudi v obliki masivnega športnega terenca. Tretje sedežne vrste nam ni uspelo preizkusiti, bodo pa na njih najudobneje sedeli otroci. Prtljažnik je v petsedežni različici s 760 litri prostornine ogromen. Volumen v sedemsedežni različici je seveda odvisen od števila potnikov. Sprejme najmanj 230 litrov, s podrto tretjo sedežno vrsto 700, z zloženo drugo sedežno vrsto pa 1.775 litrov.
Na pomoč priskoči Amazonova Alexa
Za dodatno povezljivost je za doplačilo na voljo tudi Amazonova glasovna pomočnica Alexa, ki s povezanim telefonom pomaga pri izbiri predvajane glasbe ali navigaciji. Prvič je v seatu možno tudi upravljanje s kretnjami. Kamera jih pod osrednjim zaslonom zaznava tako, da je možno preskakovati med radijskimi postajami ali pesmimi le z zamahom roke.
Znana motorna paleta
Izbira motorja je dobro znana. Vstopni model bo 1,5-litrski bencinski motor s 110 kilovati, šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter sprednjim pogonom. Bencinsko ponudbo zaokroža dvolitrski štirivaljnik s 140 kilovati. Dizelsko ponudbo pa sestavlja dvolitrski motor v različici s 110 ali 140 kilovati (150 in 190 konjskimi močmi). Tako bencinska kot dizelska zmogljivejša različica motorjev bo na voljo le v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG in štirikolesnim pogonom 4Drive.
Na testnem krogu, kjer smo prevozili slabih 200 večinoma avtocestnih kilometrov, smo se zapeljali z močnejšim dizlom, pri katerem se je poraba ustavila pri 7,8 litra. Motor s 140 kilovati je odziven in ima več kot dovolj moči ter predvsem prijetno zalogo navora. Le pri močnejših pospeševanjih se je izkazal za glasnejšega. Hitro je jasno, zakaj so športni terenci te velikostne skupine tako priljubljeni. Položaj za volanom daje občutek nepremagljivosti in varnosti; kolesa, velikosti do 20 palcev, ter 279 centimetrov medosne razdalje pa skrbijo za udobno vožnjo.
Na avtocesti in odprti podeželski cesti tarraco deluje manjši in lažji, kot dejansko je, ko pa smo se prebijali po prometni cestah središča Barcelone, svoje velikosti ne more skriti. Španci obljubljajo, da je tarraco vozniško najbolj dinamičen SUV v razredu. Sistem za dinamično uravnavanje podvozja (DCC) poskrbi za občutek športnosti ali udobja. V skladu s Seatovo športno filozofijo so dodatno izpilili krmiljenje za okretno in lahkotno vožnjo v zavojih. Po prvem vtisu bi lahko izpostavili bolj odziven in natančen volan, preostale vozne lastnosti pa so zelo primerljive s kodijaqom in tiguanom.
… za zdaj
Do leta 2020 obljubljajo še priključnega hibrida s približno 150 kilovati maksimalne moči, s 50 kilometri električnega dosega, ponudbo pa bi lahko dopolnil še tarraco cupra s približno 300 ''konji''.
Kot smo danes vajeni, športni terenci le redko vidijo teren, ki ni postlan z asfaltom, kljub temu pa taracco spoštljive zmogljivosti pokaže tudi, ko se ravne in gladke ceste končajo. To smo spoznali na testnem poligonu, kjer je naravnost navdušil. Veliki vstopni in izstopni kot ter 20 centimetrov oddaljenost od tal in štirikolesni pogon zagotavljajo velike zmogljivosti, ki jih večina nikoli ne bo niti preizkusila. Tudi sam inštruktor poligona je priznal, da jih bo večina v tem konjiču premagovala le robnike ali strmo travnato površino na kakšnem festivalu.
Bi zaplesali s tarracem?
Popolnega športnega družinskega terenca bo februarja s prihodom tarraca še težje izbrati. Ta navdušuje s prostornostjo, vsestranskostjo ter udobjem in jih ravno prav začini s ščepcem španske strasti. Morda na prvi pogled k mizi ne prinaša velikih sprememb, vendar v tako konkurenčnem razredu še tako majhne spremembe in malenkosti štejejo. Pomembno vlogo bo odigrala tudi cena, za katero se pri uvozniku še pogajajo. Odstotek višja ali nižja začetna cena od Škodinega kodijaqa, oziroma približno 25 tisočakov, pa bi lahko premamila marsikoga.
Foto: Seat in Uroš Božin