Avto

Seat tarraco: nemška dodelanost, obdana s španskim temperamentom

Tarraco je prostoren in zanimiv SUV ter najrazkošnejši seat doslej, ki bo na voljo tudi s sedmimi sedeži; Španci so z masko iz žameta prekrili obraz ter tako celotni postavi dodali odmerek španske strasti in temperamenta.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
25.11.2018 20:10
Dopolnjeno: 26.11.2018 09:57
Čas branja: 6 min
Seat tarraco: nemška dodelanost, obdana s španskim temperamentom
Kot smo vajeni pri seatih, so tarraca poimenovali po španskem kraju – tokrat po obmorskem pristaniškem mestu Tarragona.

Od višine se, kot kaže, ne zvrti, vsaj v sodobnih športnih terencih ne. Kupci še naprej brez zadržkov posegajo po teh višjih cestnih velikanih in se jih preprosto ne morejo naveličati, tako da proizvajalci komajda izpolnjujejo vsa naročila. Tržniki na drugi strani z oblikovalci že snujejo nove modele in različice. Družino svojih SUV širi tudi španski Seat, ki cveti pod vodstvom nemškega koncerna. Španci z začetkom leta 2019 v vroči kotel ob aroni in ateci spuščajo še novega in največjega SUV v svoji družini – tarraca. Po Barceloni in okolici smo nabirali prve vtise.

Odmerek oblikovne španske strasti

Ob natančnejšem pogledu so proporci in silhueta tarraca znani, zasnovan je namreč na isti platformi, ki jo uporabljata tudi Volkswagen in Škoda. V Martorellu so se posvetili obliki, povezljivosti, notranjosti in piljenju voznih lastnosti. Pozdravljamo napor španskih oblikovalcev, ki so z bolj atletskimi in svežimi linijami zakrili robate in predvidljive obrazne poteze tiguana. Mladosten in vesel obraz zaostri navpična in nova maska, ki napoveduje, kakšna bodo lica seatov v prihodnosti. Dodaten ščepec temperamenta prinašata izbočena grebena na motornem pokrovu ter trikotni LED-žarometi. Mladostnejši izgled so upodobili tudi v zadku, ki ga zaznamujeta povezana žarometa.

Slovo od Edisonove žarnice

Kabina z voznikovega sedeža razvaja s prostornostjo, natančno izdelavo in visokim položajem za volanom. Dolga sedalna površina zagotavlja, da potniki spočiti izstopijo iz avta tudi po daljših vožnjah. Armaturna plošča je oblikovana jasno in pregledno, kar je značilno tudi za Volkswagna in Škodo. Osrednji multimedijski zaslon je postavljen nad zračne reže, je v vidnem polju voznika in ga med svojim delom manj ovira kot pri tiguanu ali kodiaqu. Pred voznikom je še 10,25-palčni digitalni zaslon. Kabina in zunanjost je v obeh različicah (style in excellence) opremljena izključno z LED-svetili.

Veliko prostora je tudi v drugi sedežni vrsti, ki je pomična vzdolžno, dovolj prostora ponuja tudi ob potisku sedežne vrste naprej. Če ste želeli seata s sedmim sedeži, je bila doslej edina možnost alhambra, s tarracem pa bodo večje družine prišle do uporabnosti enoprostorca tudi v obliki masivnega športnega terenca. Tretje sedežne vrste nam ni uspelo preizkusiti, bodo pa na njih najudobneje sedeli otroci. Prtljažnik je v petsedežni različici s 760 litri prostornine ogromen. Volumen v sedemsedežni različici je seveda odvisen od števila potnikov. Sprejme najmanj 230 litrov, s podrto tretjo sedežno vrsto 700, z zloženo drugo sedežno vrsto pa 1.775 litrov.

Na pomoč priskoči Amazonova Alexa

Za dodatno povezljivost je za doplačilo na voljo tudi Amazonova glasovna pomočnica Alexa, ki s povezanim telefonom pomaga pri izbiri predvajane glasbe ali navigaciji. Prvič je v seatu možno tudi upravljanje s kretnjami. Kamera jih pod osrednjim zaslonom zaznava tako, da je možno preskakovati med radijskimi postajami ali pesmimi le z zamahom roke.

Znana motorna paleta

Izbira motorja je dobro znana. Vstopni model bo 1,5-litrski bencinski motor s 110 kilovati, šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter sprednjim pogonom. Bencinsko ponudbo zaokroža dvolitrski štirivaljnik s 140 kilovati. Dizelsko ponudbo pa sestavlja dvolitrski motor v različici s 110 ali 140 kilovati (150 in 190 konjskimi močmi). Tako bencinska kot dizelska zmogljivejša različica motorjev bo na voljo le v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG in štirikolesnim pogonom 4Drive.

Na testnem krogu, kjer smo prevozili slabih 200 večinoma avtocestnih kilometrov, smo se zapeljali z močnejšim dizlom, pri katerem se je poraba ustavila pri 7,8 litra. Motor s 140 kilovati je odziven in ima več kot dovolj moči ter predvsem prijetno zalogo navora. Le pri močnejših pospeševanjih se je izkazal za glasnejšega. Hitro je jasno, zakaj so športni terenci te velikostne skupine tako priljubljeni. Položaj za volanom daje občutek nepremagljivosti in varnosti; kolesa, velikosti do 20 palcev, ter 279 centimetrov medosne razdalje pa skrbijo za udobno vožnjo.

Na avtocesti in odprti podeželski cesti tarraco deluje manjši in lažji, kot dejansko je, ko pa smo se prebijali po prometni cestah središča Barcelone, svoje velikosti ne more skriti. Španci obljubljajo, da je tarraco vozniško najbolj dinamičen SUV v razredu. Sistem za dinamično uravnavanje podvozja (DCC) poskrbi za občutek športnosti ali udobja. V skladu s Seatovo športno filozofijo so dodatno izpilili krmiljenje za okretno in lahkotno vožnjo v zavojih. Po prvem vtisu bi lahko izpostavili bolj odziven in natančen volan, preostale vozne lastnosti pa so zelo primerljive s kodijaqom in tiguanom.

… za zdaj

Do leta 2020 obljubljajo še priključnega hibrida s približno 150 kilovati maksimalne moči, s 50 kilometri električnega dosega, ponudbo pa bi lahko dopolnil še tarraco cupra s približno 300 ''konji''.

Kot smo danes vajeni, športni terenci le redko vidijo teren, ki ni postlan z asfaltom, kljub temu pa taracco spoštljive zmogljivosti pokaže tudi, ko se ravne in gladke ceste končajo. To smo spoznali na testnem poligonu, kjer je naravnost navdušil. Veliki vstopni in izstopni kot ter 20 centimetrov oddaljenost od tal in štirikolesni pogon zagotavljajo velike zmogljivosti, ki jih večina nikoli ne bo niti preizkusila. Tudi sam inštruktor poligona je priznal, da jih bo večina v tem konjiču premagovala le robnike ali strmo travnato površino na kakšnem festivalu.

Bi zaplesali s tarracem?

Popolnega športnega družinskega terenca bo februarja s prihodom tarraca še težje izbrati. Ta navdušuje s prostornostjo, vsestranskostjo ter udobjem in jih ravno prav začini s ščepcem španske strasti. Morda na prvi pogled k mizi ne prinaša velikih sprememb, vendar v tako konkurenčnem razredu še tako majhne spremembe in malenkosti štejejo. Pomembno vlogo bo odigrala tudi cena, za katero se pri uvozniku še pogajajo. Odstotek višja ali nižja začetna cena od Škodinega kodijaqa, oziroma približno 25 tisočakov, pa bi lahko premamila marsikoga.

Foto: Seat in Uroš Božin

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
PMM
Seat bo za skupino Volkswagen izdeloval majhen električni avto
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Seat bo za skupino Volkswagen izdeloval majhen električni avto 1

Na trg prihaja leta 2025, cena bo med 20 in 25 tisoč evri.

FINANCE
Avto
Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti 5

Volkswagen je lani prodal 422 tisoč električnih avtov in priključnih hibridov, v zahodni Evropi so ti pomenili kar 11 odstotkov prodaje, v Sloveniji pa je z električnimi presegel 50-odstotni delež

FINANCE
PMM
Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni 2

Nemški Vokswagen je lani izpuste ogljikovega dioksida zmanjšal za 20 odstotkov, na le 99,8 grama; s pomočjo legalnih trikov je cilj 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer zgrešil le za pol grama

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Ad hoc objava iz Volkswagna: družba je v zadnjem četrtletju lani dobavila več avtov kot v tretjem
Avto
AvtoAlbina Kenda Ad hoc objava iz Volkswagna: družba je v zadnjem četrtletju lani dobavila več avtov kot v tretjem

Pri Volkswagnu pričakujejo, da bo letos tranzicijsko leto. Trenutno pa jim velik izziv pomeni pomanjkanje polprevodnikov

FINANCE
Avto
Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka
Avto
AvtoUroš Božin Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka 4

V Stuttgartu so predstavili novo vstopno točko v svojo vse hitreje rastočo družino električnih mercedesov. Med polnjenji bo prevozil več kot 400 kilometrov, na trg pa prihaja spomladi.

FINANCE
Avto
Fordova dostavnika za slabše podlage
Avto
AvtoBoštjan Paušer Fordova dostavnika za slabše podlage

Flota srednje velikih dostavnikov iz Fordove ponudbe transit custom in tourneo custom je dopolnjena z novima različicama active in trail, ki sta prilagojeni uporabi zunaj urejenih cest.

FINANCE
Avto
Najbolje prodajani nosilec prstanov za 150 Slovencev
Avto
AvtoUroš Božin Najbolje prodajani nosilec prstanov za 150 Slovencev 5

Q5 je svetovno najbolje prodajani in posledično tudi najpomembnejši audi, v Sloveniji jih nameravajo letos prodali 150, spomladi se mu bo pridružil še Q5 s športnim zadkom