Ford s fiesto active na (sedaj tudi slovenski) trg prinaša na prvi pogled preprosto, a zelo zanimivo novost. Malčka s povišano karoserijo in več robustnosti. Fiesta active je namreč prinašalka novih trendov, ker je na trgu prva, ima nedvomno prednost pred drugimi.
Zgolj tehnično fiesta active prinaša 1,8 centimetra večjo oddaljenost od tal, skupaj se je odmik povečal na 15 centimetrov, višina strehe pa na skoraj 1,5 metra. Za centimeter širši so še koloteki, obrobe blatnikov so plastične, torej bolj odporne proti udarcem in morebitnim praskam. Obrobljena in nekoliko drugače oblikovana sta tudi prednji in zadnji odbijač. Fiesta active ima v primerjavi z drugimi tudi nekaj več opreme – serijski sistem SYNC 2,5, športne sedeže, 17-palčna aluminijasta kolesa in še kaj. A to je pomembno le pri razumevanju cene, ki je z osnovnimi 15.580 evrov (1.0 ecoboost) oziroma 16.940 evrov (1.5 TDCi) precej višja. Razlog je tudi njena bogatejša oprema.
Ključno pa je sporočilo fieste, ki pomeni nadaljnji razvoj trenda športnih terencev oziroma klasično zasnovanih avtomobilov. Fiesta active pomeni presek obeh zasnov in daje misliti, da bodo nekoliko višji klasični avtomobili v prihodnje postali stalnica in bodo morda sčasoma zamenjali nizke kombilimuzine, karavane in druge zasnove.
Že naša napoved popolnoma novega clia iz Revoza, ekskluzivno smo o zasnovi poročali junija letos, kaže, da so pri Fordu zadeli smernice – clio bo namreč že v serijski različici dobil nekaj robustnosti, verjamemo, da podobno kot fiesta active. Na trgu se obetajo še druge robustne različice malčkov. Takšno bo dobil tudi novi audi A1, je v našem intervjuju povedal šef slovenskega Audija Franci Bolta (objava intervjuja prihodnji teden).
Fiesta active se s 15-centimetrskim odmikom od tal namreč močno približuje športnim terencem s prednjim pogonom ali pa kar izenačuje z njimi, kar pomeni, da je podobno klena oziroma robustna, hkrati pa ponuja vse prednosti klasične zasnove – od lahke gradnje, v tem primeru zelo dobrih, tudi športnih voznih lastnosti in obenem cenejšo nadgradnjo kot preoblikovanje v športnega terenca.
Ford nima le fieste active, podobno zasnovo ponuja tudi focus active. Nobeden od njiju pa ne nadomešča hišnih športnih terencev.