Ford je v Slovenijo pripeljal posodobljena najmanjša dostavnika v njegovi ponudbi, modela courier in connect. Hkrati pa so napovedali še številne novosti v segmentu gospodarskih vozil za prihodnje leto.
Oba modela sta na voljo v tovorni različici (z modelsko oznako transit), ter v potniški (modelska oznaka tourneo). Connect ponuja še priljubljeno kombinacijo kombi furgon s petimi sedeži in predelno steno ter ločenim tovornim prostorom, ki je homologirana kot tovorno vozilo in tako podjetjem omogoča nakup z odbitjem vstopnega DDV.
Oblikovne in tehnične novosti
Prenova je pri obeh modeli zajela tako zunanjost, z novim prepoznavnim hišnim dizajnom prednje maske, v notranjosti pa posodobljeno armaturno ploščo, ki lahko vključuje tudi multimedijski sistem Sync 3 z velikim 6-palčnim barvnim zaslonom občutljivim na dotik ter nove – trpežnejše materiale oblazinjenja.
Motorna ponudba zajema novi 1,5-litrski dizelski motor EcoBlue in izpopolnjen bencinski 1,0-litrski EcoBoost. Pri dizelskih modelih je serijsko na voljo nov paket za učinkovitejšo porabo, ki zagotavlja optimalno aerodinamičnost z aktivno masko, ki odpira oz. zapira zračne reže. Na ta način se motor ogreje veliko hitreje, obenem pa je pri vožnji zmanjšan zračni upor.
Ročni šeststopenjski menjalniki so sedaj serijsko na voljo v kombinaciji z vsemi motorji, opcijsko pa se kupci Connecta lahko odločijo še za nov osemstopenjski samodejni menjalnik, ki je opremljen s pretvornikom navora.
Kaj je novega pri connectu?
Connect je dobil razširjeno ponudbo dodatne opreme, ki vključuje opcijske ksenon žaromete z LED dnevnimi lučmi, brezžično – indukcijsko polnjenje za mobilne telefone ter pametni ključ, ki omogoča odklepanje in zagon motorja brez uporabe klasičnega ključa.
Nabor asistenčnih sistemov je povečan, med njimi so inteligentni omejevalnik hitrosti s samodejno prilagoditvijo hitrosti vozila, sistem za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in sistemom za zaviranje v sili, stabiliziranje v primeru bočnega vetra in aktivna pomoč pri parkiranju, ki pomaga usmerjati vozilo tako pri bočnem kot pri pravokotnem parkiranju.
Še naprej so na voljo različice s kratko in dolgo medosno razdaljo ter prostorom za tovor s prostornino do 3,6 m3, ki lahko sprejme dve evro paleti in nosilnostjo v razponu od 520 do 890 kg. V potniški izvedbi tourneo connect je lahko opremljen tudi s sedmimi sedeži. Predelna stena opcijsko ponuja odprtino za prevoz dolgih tovorov (npr. lestev, cevi ali drugega orodja).
Dvakrat courier
Kompakten in okreten courier temelji na fiestinem podvozju (večji connect bazira na podvozju prejšnje generacije focusa) in je namenjen predvsem mestni dostavi z nosilnostjo od 500 do 590 kg, in prostornino tovornega prostora do 2,4 m3, v katerega je mogoče naložiti tudi eno evro paleto, medtem ko potniški tourneo courier lahko ponudi pet sedežev. Kljub kompaktnim dimenzijam ponuja praktična bočna drsna vrata, ki še dodatno olajšajo natovarjanje oz. vstopanje v ozkem mestnem okolju.
Cene z vključenim popustom se pri modelih courier začenjajo z 13.710 EUR, pri modelih connect pa znaša začetna cena 18.760 EUR za kratko medosno razdaljo in 19.860 EUR za dolgo.
Napoved novosti za leto 2019
Tudi prihodnje leto bo v Fordovi gospodarski floti zaznamovano s številnimi novostmi. Februarja bo leto otvoril novi pick-up ranger, ki mu bo sredi leta sledil custom kot hibrid in plug-in hibrid. Na slovenske ceste bo drugo leto zapeljal še prenovljeni največji transit, ki bo prav tako prejel tudi hibridno izvedbo, ponudbo pa bosta dopolnila še tovorna izvedba fieste (fiesta van) in transit oz. tourneo custom active, ki bo verjetno nagovarjal predvsem aktivne družine in obrtnike, ki se z vozilom občasno zapeljejo tudi izven urejenih cest.
Transit mHEV – prvi dostavni mild hibrid
Hibridna tehnologija že dolgo ni novost, vendar nujno povzroča višje stroške in večjo težo, ne eno ne drugo pa ni zaželeno, zlasti ne za gospodarska vozila. Pri kategorizaciji hibridov obstajajo mikro hibridi, delni hibridi (mild hybrid) oziroma popolni ali pravi hibridi. Mild hibridi ponujajo določene pridobitve s sorazmerno nizkimi stroški in majhno težo ter so danes vedno pogostejši pri avtomobilih.
Običajna rešitev (ki jo uporablja tudi transit) pomeni vgradnjo integriranega elektromotorja/generatorja, ki nadomešča zaganjač in alternator, in je prek jermena povezan z motorjem ali ročično gredjo. Pri ustavljanju se ustvari električna energija, ki prek transformatorja polni litij-ionski akumulator z zmogljivostjo 10 Ah in navadni 12-voltni akumulator. Energija gre lahko tudi v drugi smeri, zato elektromotor v določenih situacijah (pri nižjih vrtljajih, to je pri pospeševanju ali večjih obremenitvah) pomaga dizelskemu motorju, s čimer se prihrani gorivo.
Obstajata dve električni mreži; hibridni sistem z 48 V in preostali del električnega omrežja z 12 V. Sistem mHEV je opcijsko na voljo v vseh izvedbah s sprednjim in zadnjim pogonom, odvisno od voznih pogojev pa lahko prihrani približno pet odstotkov goriva.
Foto: Ford in Boštjan Paušer