Avto

Fordova prenovljena gospodarska flota je šele začetek ofenzive

Prenova je pri obeh modelih courier in connect zajela tako zunanjost, z novim prepoznavnim hišnim dizajnom prednje maske, v notranjosti pa posodobljeno armaturno ploščo, ki lahko vključuje tudi multimedijski sistem Sync 3 z velikim 6-palčnim barvnim zaslonom.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.11.2018 15:34
Dopolnjeno: 24.11.2018 15:54
Čas branja: 5 min

Ford je v Slovenijo pripeljal posodobljena najmanjša dostavnika v njegovi ponudbi, modela courier in connect. Hkrati pa so napovedali še številne novosti v segmentu gospodarskih vozil za prihodnje leto.

Oba modela sta na voljo v tovorni različici (z modelsko oznako transit), ter v potniški (modelska oznaka tourneo). Connect ponuja še priljubljeno kombinacijo kombi furgon s petimi sedeži in predelno steno ter ločenim tovornim prostorom, ki je homologirana kot tovorno vozilo in tako podjetjem omogoča nakup z odbitjem vstopnega DDV.

Oblikovne in tehnične novosti

Prenova je pri obeh modeli zajela tako zunanjost, z novim prepoznavnim hišnim dizajnom prednje maske, v notranjosti pa posodobljeno armaturno ploščo, ki lahko vključuje tudi multimedijski sistem Sync 3 z velikim 6-palčnim barvnim zaslonom občutljivim na dotik ter nove – trpežnejše materiale oblazinjenja.

Motorna ponudba zajema novi 1,5-litrski dizelski motor EcoBlue in izpopolnjen bencinski 1,0-litrski EcoBoost. Pri dizelskih modelih je serijsko na voljo nov paket za učinkovitejšo porabo, ki zagotavlja optimalno aerodinamičnost z aktivno masko, ki odpira oz. zapira zračne reže. Na ta način se motor ogreje veliko hitreje, obenem pa je pri vožnji zmanjšan zračni upor.

Ročni šeststopenjski menjalniki so sedaj serijsko na voljo v kombinaciji z vsemi motorji, opcijsko pa se kupci Connecta lahko odločijo še za nov osemstopenjski samodejni menjalnik, ki je opremljen s pretvornikom navora.

Kaj je novega pri connectu?

Connect je dobil razširjeno ponudbo dodatne opreme, ki vključuje opcijske ksenon žaromete z LED dnevnimi lučmi, brezžično – indukcijsko polnjenje za mobilne telefone ter pametni ključ, ki omogoča odklepanje in zagon motorja brez uporabe klasičnega ključa.

Nabor asistenčnih sistemov je povečan, med njimi so inteligentni omejevalnik hitrosti s samodejno prilagoditvijo hitrosti vozila, sistem za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in sistemom za zaviranje v sili, stabiliziranje v primeru bočnega vetra in aktivna pomoč pri parkiranju, ki pomaga usmerjati vozilo tako pri bočnem kot pri pravokotnem parkiranju.

Še naprej so na voljo različice s kratko in dolgo medosno razdaljo ter prostorom za tovor s prostornino do 3,6 m3, ki lahko sprejme dve evro paleti in nosilnostjo v razponu od 520 do 890 kg. V potniški izvedbi tourneo connect je lahko opremljen tudi s sedmimi sedeži. Predelna stena opcijsko ponuja odprtino za prevoz dolgih tovorov (npr. lestev, cevi ali drugega orodja).

Dvakrat courier

Kompakten in okreten courier temelji na fiestinem podvozju (večji connect bazira na podvozju prejšnje generacije focusa) in je namenjen predvsem mestni dostavi z nosilnostjo od 500 do 590 kg, in prostornino tovornega prostora do 2,4 m3, v katerega je mogoče naložiti tudi eno evro paleto, medtem ko potniški tourneo courier lahko ponudi pet sedežev. Kljub kompaktnim dimenzijam ponuja praktična bočna drsna vrata, ki še dodatno olajšajo natovarjanje oz. vstopanje v ozkem mestnem okolju.

Cene z vključenim popustom se pri modelih courier začenjajo z 13.710 EUR, pri modelih connect pa znaša začetna cena 18.760 EUR za kratko medosno razdaljo in 19.860 EUR za dolgo.

Napoved novosti za leto 2019

Tudi prihodnje leto bo v Fordovi gospodarski floti zaznamovano s številnimi novostmi. Februarja bo leto otvoril novi pick-up ranger, ki mu bo sredi leta sledil custom kot hibrid in plug-in hibrid. Na slovenske ceste bo drugo leto zapeljal še prenovljeni največji transit, ki bo prav tako prejel tudi hibridno izvedbo, ponudbo pa bosta dopolnila še tovorna izvedba fieste (fiesta van) in transit oz. tourneo custom active, ki bo verjetno nagovarjal predvsem aktivne družine in obrtnike, ki se z vozilom občasno zapeljejo tudi izven urejenih cest.

Transit mHEV – prvi dostavni mild hibrid

Hibridna tehnologija že dolgo ni novost, vendar nujno povzroča višje stroške in večjo težo, ne eno ne drugo pa ni zaželeno, zlasti ne za gospodarska vozila. Pri kategorizaciji hibridov obstajajo mikro hibridi, delni hibridi (mild hybrid) oziroma popolni ali pravi hibridi. Mild hibridi ponujajo določene pridobitve s sorazmerno nizkimi stroški in majhno težo ter so danes vedno pogostejši pri avtomobilih.

Običajna rešitev (ki jo uporablja tudi transit) pomeni vgradnjo integriranega elektromotorja/generatorja, ki nadomešča zaganjač in alternator, in je prek jermena povezan z motorjem ali ročično gredjo. Pri ustavljanju se ustvari električna energija, ki prek transformatorja polni litij-ionski akumulator z zmogljivostjo 10 Ah in navadni 12-voltni akumulator. Energija gre lahko tudi v drugi smeri, zato elektromotor v določenih situacijah (pri nižjih vrtljajih, to je pri pospeševanju ali večjih obremenitvah) pomaga dizelskemu motorju, s čimer se prihrani gorivo.

Obstajata dve električni mreži; hibridni sistem z 48 V in preostali del električnega omrežja z 12 V. Sistem mHEV je opcijsko na voljo v vseh izvedbah s sprednjim in zadnjim pogonom, odvisno od voznih pogojev pa lahko prihrani približno pet odstotkov goriva.

Foto: Ford in Boštjan Paušer

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki
Avto
AvtoMiloš Milač Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki 5

Iz globin primerjalnega testa PRIMA, kjer je med deveterico tekmecev zmagal ford focus, podrobno o stroških servisov, zavarovanja in dobavnih rokih.

FINANCE
Avto
Fordova dostavnika za slabše podlage
Avto
AvtoBoštjan Paušer Fordova dostavnika za slabše podlage

Flota srednje velikih dostavnikov iz Fordove ponudbe transit custom in tourneo custom je dopolnjena z novima različicama active in trail, ki sta prilagojeni uporabi zunaj urejenih cest.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.