Na našem dogodku Premikamo Slovenijo 2.0 na Brdu pri Kranju sem v torek srečal zanimivega gospoda – Mariborčana Matjaža Kormana na visokem položaju v Audiju. Kot se za razvojnika spodobi, se je na dogodek iz nemškega Ingolstadta pripeljal z najinovativnejšim audijem ta hip, še maloserijskim e-tronom. Zaupal mi je avanturo, polno zapletov in prigod.
Matej je preizkusil novi rolls royce cullinan - prvi rolls royce s terenskimi geni, a še vedno zelo gosposkim značajem. Zanj pravi, da je pomeni tisto, kar so si ultrabogati globoko v sebi že dolgo želeli, a doslej nikoli imeli – mogočni rolls-royce, ki se po zaslugi terenske zasnove in štirikolesnega pogona odlično znajde tudi onkraj civilizacije. Cena – 320 tisočakov pred davki.
Švicarski trgovec Emil Frey, ki ima v lasti tudi slovenska distributerja znamk Citroën in Peugeot (C Automobil Import in P Automobil Import), je z lanskim prevzemom 275 Volkswagnovih prodajnih mest postal največji avtomobilski trgovec Evrope – ustvaril je kar 11 milijard evrov prihodkov in prodal pol milijona avtomobilov. Spomnimo, podjetje v zasebni lasti iz Züricha je leta 2014 prevzelo distribucije mercedes-benzov na Hrvaškem, v Srbiji in Črni gori.
Ko berete te vrstice, že potujem v Los Angeles na testne vožnje žirije svetovnega avta leta. Letošnje leto je rekordno, v tednu dni se bo v severnem delu Los Angelesa v Pasadeni zbralo kar 48 žirantov izbora od skupaj 80, v garaži hotela pa nas čaka kar 35 avtomobilov. Med njimi tudi nekaj zelo vročih, denimo lexus UX in ES, toyota corolla, BMW M2 competition, aston martin vantage in mclaren 720S. O vtisih bom poročal v prihodnjih dneh in tednih. V Los Angelesu pa me čaka tudi poseben sogovornik – predsednik uprave BMW Harald Kruger.
Avtomobilska panoga, predvsem industrija, delno tudi prodaja, je dodobra zaznamovala letošnjo Managerjevo lestvico 100 najbogatejših Slovencev. Najvišje med avtomobilisti sta Igor Akrapovič na sedmem mestu in Bogomir Strašek (KLS Ljubno) na desetem mestu. Nižje na lestvici najdemo še Janka in Marijo Koprivec iz Silika, Iztoka Lipnika iz Elrada International, Lastnike Filca, Dewesofta, družino Ažman iz podjetja Difa, Vladimirja Bahča iz TPV, Domna Habiča (KMAG), virtuoza v veleprodaji avtomobilov Želja Radiloviča (eden od tujih direktorjev v Sloveniji je zanj rekel, da sodi med tri največje avto posrednike v Evropi), Antona Ofentavška (Oplast) in Marjana Pogačnika iz Iskra Mehanizmov.
Pred 15 leti je odprl nov razred, danes pa je tu že tretja generacija. Pod njene obline se je podpisal slovenski oblikovalec Robert Lešnik. Kakšen vtis je name naredil testni mercedes-benz CLS 350d 4Matic?
Matej pa se je posvetil najbolj vročemu električnemu avtomobilu ta hip – nissanu leafu. Kako se električar izkaže v mestu in na krajših razdaljah, je najbrž jasno, kaj pa, ko se z njim odpravite na daljšo pot?
Dolgoletnega predsednika uprave Renaulta Carlosa Ghosna, ki trenutno vodi Renault, zvezo Renault-Nissan in Mitsubishi, so zaradi suma kršitve zakona o finančnem trgovanju na Japonskem aretirali. Ghosn naj bi več let prijavljal manjše osebne prihodke in uporabljal sredstva družbe za osebne namene.
Nemški avtomobilski velikan bo v električne avtomobile do leta 2023 vložil kar 44 milijard evrov. Volkswagen si po aferi Dieselgate poskuša povrniti ugled, tudi na področju elektrike.
»Boste jutri sploh še prodajali avtomobile?« je na Poslovni konferenci Portorož podražil redni profesor poslovnega upravljanja in ekonomije avtomobilske industrije na Univerzi Duisburg-Essen in direktor Centra za raziskave v avtomobilski industriji (CAR) Ferdinand Dudenhöffer.
»Se bodo goriva znova pocenila?« se je v nedeljo spraševal urednik Financ Jure Ugovšek. Odgovor je dobil v torek.
Želim vam uspešen delovni teden!
Miloš Milač, urednik portala Avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.