Avto

Kupe, ki zleze pod kožo – s štirimi vrati in dizelskim strojem

Razvoju segmentov ni videti konca, kompromisom pa tudi ne. S tem ni nič narobe, sploh če je plod nenehnih kompromisov tako skladen avto, oblikovno in tehnično, kot je mercedes-benz CLS 350d 4Matic.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.11.2018 23:05
Čas branja: 6 min

Pred 15 leti je na trg prinesel obline kupeja, zasnovo limuzine in pojavo, ki si jo sprva težko umestil v določen razred. Pa nič zato, saj je presunila na prvi pogled, vzela dih kupcem in tekmecem in odprla novo dobo štirivratnih kupejev. Od prvega mercedes-benza CLS se zdi, da po malem z njim želi tekmovati vsak štirivratni kupe ali pa kar klasična limuzina, ki je ramena spustila pod 1,45 metra, obenem je napihnila boke in zadek ter podaljšala prednji del.

Kupejevstvo je postalo moda, dodobra so jo izkoristili tudi SUV, ki so danes odgovor na prenizke in preveč športne limuzine. Pionir – mercedes-benz CLS – se je vmes razvijal v različne smeri. Druga generacija je prinesla krivine, tretja, povsem sveža, pa znova obline, ki jih zmoti le zavihek na prtljažnih vratih in kakšna guba na odbijaču.

Moramo priznati, da je CLS spet ali znova zelo lep in skladen avto. Nikakor ni le bolj kupejevski E, to nikoli ni bil. In nikakor ni limuzinski E coupe. Je samostojen izdelek. Dejstvo, da si osnovo, motorje in še kaj deli z brati, pa ni presenetljivo, prej logično.

Mersko je postal skoraj orjaški, dolg je 4,99 metra, v medosju meri 2,94 metra, visok pa je le 1,43 metra oziroma le nekaj centimetrov manj kot limuzine istega velikostnega razreda. Robert Lešnik je kriv, da CLS svoje mere zelo spretno skriva, tehniki pa, da jih skriva tudi med vožnjo.

Zgoraj zapisane mere, pospremljene s prek 1,9 tone suhe mase, ne delujejo nič kupejevsko, prej razkošno in limuzinsko. A prav usklajenost vseh komponent, nizko težišče, izjemno dodelano podvozje in štirikolesni pogon ter izjemen dizelski motor, CLS ponesejo med zvezde na cesti. Pa ne le zgolj zaradi zvezde na nosu.

Pogon, znani 4matic, je v CLS bolj napreden kot v kompaktnih mercedes-benzih. Že v osnovi je moč speljana na vsa štiri kolesa, v 45 odstotkih spredaj in 55 odstotkih zadaj, kar ves čas omogoča dober oprijem in zelo predvidljivo lego na cesti. Morebitne zdrse pa ukroti elektronika z razporejanjem moči na počasneje se vrteč kolesni par. Potem je tu dizelski motor, lani predstavljeni novi šestvaljnik z oznako 350d 4Matic s tremi litri prostornine, 210 kilovati oziroma 286 konjskimi močmi ter 600 newtonmetri navora, ki ponuja tako dobro izkušnjo, da jo je kot celoto težko primerjati z bencinsko.

Motor povezan z devetstopenjsko avtomatiko je tih, uglajen, zelo odziven, tudi odločen oziroma brutalen ob polnem pritisku na plin, ko poskrbi za pospešek do stotice v le 5,7 sekunde ter obenem igraje opravi z visoko maso avtomobila. Zakaj v dobi, ki ni naklonjena dizlom, tako navduši? Ker v primerjavi z bencinskimi stroji ponudi neprimerljivo boljši energetski izkoristek, kar v praksi pomeni porabo zgolj sedem litrov pri umirjeni, a še zdaleč ne počasni vožnji ter okoli devet litrov ob precej težki nogi. Ob tem pa, vsaj v primerjavi s štirivaljnimi bencinarji, ponudi tudi več motorne mogočnosti, ki je občutna pri vsakem pritisku na plin.

Izjemno usklajeno je tudi (zračno) podvozje CLS, ki preseneti prav zaradi kupejevstva. Mehkoba blaženja je kljub kratkim hodom koles izjemna, prej limuzinska kot kupejevska. Z nastavljanjem se izkušnja lahko tudi spremeni v bolj športno, a CLS prav v udobnem načinu ponudi najboljšo izkušnjo.

Pri obliki ne gre izgubljati dodatnih besed. Dodamo lahko le pohvale, kako dobro so oblikovalci in snovalci v kupejevske linije vtkali veliko uporabnosti, ki jo kupejevski predznak sicer ne obljublja. Denimo zadnja vrata, ki široko odpirajo uporaben 520-litrski prtljažnik. Resda se odpirajo brez stekla, a dolg zadek CLS poskrbi, da je odprtina vseeno precej velikodušna. Tu je še zadnji par stranskih vrat, ki kljub zaobljenosti strehe na robovih ponuja večjo odprtino, posledično pa lažje vstopanje in izstopanje iz sicer nizkih zadnjih sedežev.

Hvalimo tudi dejstvo, da so ti zdaj trije (v prejšnji generaciji je bil CLS le štirisedežnik). Pa še bolj udobni so, obenem je več prostora za kolena, kar pomeni, da se je novi CLS vsaj po tej plati zelo približal limuzinam tega velikostnega razreda. Kupejevska oblika pa davek pobere pri višini strehe, ki se v zadnjem delu hitro spušča in prinaša utesnjenost že pri potnikih, ki so visoki okoli 180 centimetrov.

V prednjem delu je CLS pravi mercedes-benz nove dobe, torej zelo digitalen, razkošen in tudi bleščav. Ozaljšan z dvema 12,3-palčnima zaslonoma, digitalnimi merilniki, drsnikoma na odebeljenem in prijetnem volanu in kopico opreme deluje sodobno in mladostno. Celo bolj kot tekmeca, čeprav je bil Mercedes-Benz še v bližnji preteklosti najbolj tradicionalen. Danes ni več tako.

Upravljanje funkcij je sprva zahtevno, po privajanju pa vse bolj logično. Ljubitelji pametnih naprav (od telefonov do tablic …) se bodo razveselili aplikacije, ki omogoča nadzor nad funkcijami vozila na Applovem iphonu, od porabe prek stanja goriva in še česa. Razveselili pa se bodo tudi skoraj nepregledne palete barv, s katerimi lahko obarvajo kabino, natančneje zračnike in ozadje sredinske konzole, sredinske letve, vrat, in še česa. CLS je lahko okrašen kot novoletna jelka, eleganten kot stilsko pohištvo ali umirjeno diskreten, stvar okusa in izbire.

Na področju sistemov aktivne varnosti pa gre poudariti dobro delujoč sklop sistemov driving assistance – kamer in senzorjev, ki skrbijo za aktivno vzdrževanje razdalje pred spredaj vozečim, aktivno usmerjanje med cestnimi črtami ter samodejno menjavo voznega pasu ob vključenem smerniku.

Cena CLS je seveda visoka, že zaradi vgrajene tehnike, opreme in pogonskega sklopa v osnovi seže do 79 tisočakov. Dodajanje dodatne opreme pa jo zlahka dvigne prek 100 tisočakov. Takšen CLS tudi iz vidika cene nikakor ni alternativa razredu E, ki je prostornejši in cenejši, a tudi neprimerno manj poseben. Je pa CLS lahko zanimiva alternativa razredu S. V njem se bodo našli tisti, ki si želijo zvezde z vrha, pa bi raje kot v prostorskem razkošju uživali v estetiki in dinamiki.

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Avtomobilska klasika, prežeta z naprednostjo
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobilska klasika, prežeta z naprednostjo

Kandidat za managerski avto leta 2021: mercedes-benz razreda S

FINANCE
Avto
Niti ne tako mali razred S
Avto
AvtoMiloš Milač Niti ne tako mali razred S

Kandidat za poslovni avto leta 2021: mercedes-benz razred C

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S: luksuzna limuzina novega desetletja, ki pravila skoraj postavlja na glavo
Avto
AvtoMiloš Milač Mercedes-Benz S: luksuzna limuzina novega desetletja, ki pravila skoraj postavlja na glavo 18

V prvem testu novega mercedes-benza razreda S v Sloveniji smo preverili, kakšno je sodobno pojmovanje luksuzne limuzine. Se je spremenilo? Pa še kako, v temelju pa niti ne!

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Predvidljiv, uporaben in zmogljiv – to je električni mercedes EQB
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Predvidljiv, uporaben in zmogljiv – to je električni mercedes EQB

Mercedes-Benz EQB je električni GLB – kompakten, a zelo prostoren in uporaben električni SUV, ki bo nastajal v naši neposredni bližini, v tovarni Keckemet na Madžarskem.

FINANCE
PMM
Mercedesov električni dostavnik bo dobil novo tehnično osnovo
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Mercedesov električni dostavnik bo dobil novo tehnično osnovo

Pri Mercedes-Benzu so napovedali novo osnovo za električnega esprinterja, ki bo zaradi svoje velike prilagodljivosti omogočala veliko število različic in nadgradenj ter razširila uporabo električnih vozil.

FINANCE
Avto
Tako privlačen je mali Mercedesov, sicer še konceptni, potniški dostavnik
Avto
Predstavitev
AvtoBoštjan Paušer Tako privlačen je mali Mercedesov, sicer še konceptni, potniški dostavnik 2

Mercedes-Benz je predstavil concept EQT, napoved prihajajočega razreda T in njegove električne različice EQT. Kompaktni kombi je naslednik citana in je znova razvit v sodelovanju z Renaultom.