Pred vami je izjemno podroben primerjalni – PRIMA test športnih terencev premium razreda D audi Q5, BMW X3, alfa romeo stelvio, mercedes-benz GLC, lexus NX in volvo XC60, ki smo ga tudi tokrat izvedli s kolegi iz sedmih drugih medijev.
Primerjava ima več sporočil in razkriva vsaj dva pola. Lahko bi rekli, da zmagovalno izbiro pomenijo štirje kandidati – audi Q5, volvo XC60, BMW X3 in mercedes-benz GLC, a le eden se je povzpel na sam vrh. Na Financah smo ga poimenovali gospod popolnež! Alfa Romeo in lexus NX nista poraženca, ampak zanimivi individualni alternativi.
Koliko boste odšteli za zavarovanje, servisiranje in registracijo – za marsikoga bodo številke morda pomenile pristanek na realna tla.
Pišemo o tem, kakšne popuste smo si izpogajali v salonih, kako smo sestavili opremo vozil?
Pomemben podatek, kakšna je poraba orjakov. Presenečeni boste, pa ne negativno!
V AMZS Centru varne vožnje na Vranskem smo jih podrobno preizkusili, poročamo o varnosti in količini zabave, ki jo ponujajo.
Kaj pa prostornost in uporabnost? Številke niso vse, kandidate smo tudi v živo premerili.
Z Vranskega še poročilo dinamičnega testa in preizkusa delovanja štirikolesnega pogona.
Za konec pa še o subjektivnih ocenah, ki tudi ali še zlasti v tem razredu niso nepomembne. Avto kupujemo tudi z očmi, ne le z metrom in denarnico. Presenečeni boste, kako drugačen je vrstni red v tem delu ocenjevanja.
Sprehodite se še skozi podporne članke testa PRIMA (na zgornjih povezavah), ki sporočajo ozadje meritev in preverjanja ter seveda ocenjevanja kandidatov. S pomočjo podpornih člankov boste lažje izluščili, katere lastnosti so pravzaprav pomembne pri vašem novem športnem terencu in kateri kandidat jih najbolje upodablja.
Pogovarjal sem se z Marjanom Murnom, direktorjem prodaje in marketinga Nissana v regiji Adriatic. V intervjuju je dal nekaj zanimivih pojasnil, kako se znamka spreminja, zakaj je dobro, da se je specializirala, kako kaže električnemu leafu in kakšni časi se obetajo na slovenskem avtomobilskem trgu v letu 2019.
Zadnje vprašanje je pomembno zaradi dogajanja na nemškem trgu, ki je ključen za slovenski izvoz. Nemški BDP se je namreč v tretjem četrtletju skrčil, eden glavnih razlogov pa je pošten upad prodaje avtomobilov. Šefi podjetij Unior, Štore Steel, Iskra Mehanizmi, Porsche Slovenija in Nissan Slovenija pojasnjujejo, kaj pomenijo razmere v Nemčiji in kako vplivajo na slovenski trg.
Evropske prodajne številke so bile oktobra negativne. Glavni krivec za kar konkreten 7,3-odstotni upad pa je uvedba merilnega protokola WLTP in okoljskih predpisov Euro 6d. V analizi razkrivamo prodajo vseh evropskih držav in gibanje prodaje dizelskih avtomobilov.
Slovenski trg je zgornje posledice občutil še močneje, upad prodaje je bil oktobra desetodstoten.
Na evropski ravni je še posebej močan udarec utrpel nemški Audi.
»Ko smo se zavedeli, da se svet spreminja hitreje, smo pripravili scenarije, na podlagi katerih pripravljamo strategijo,« pa je na Poslovni konferenci Portorož povedal Armin Messerer, direktor oddelka za mehatronske električne pogone in dodatno opremo v družbi Mahle Group, ki je konec leta 2013 kupila slovensko družbo Letrika, in tako napovedal nove spremembe v avtomobilski industriji, ki jim slabši časi dajejo še dodaten pospešek.
Matej se je posladkal z izjemno hondo civic s prav tako izjemnim turbodizlom, čeprav je v tem času na precej slabem glasu, in analiziral italijanski Ferrari, ki mu gre zadnje čase kot po maslu.
Preverili smo, kaj še pred razkritjem obljublja nova mazda3 tako iz tehničnega kot oblikovnega vidika in kakšni so rezultati zadnje serije preizkusnih trkov evropskega konzorcija EuroNCAP. Prvič se je pred zidom in tudi v njem prvič znašel tudi avto na gorivne celice. Kako se je odrezal? Morda vas zanima tudi kako varni so mazda6, mercedes-benz razreda A, Lexus ES. Kaj pa evropski potniško/dostavni trojček berlingo, combo in rifter? So dovolj varni, da bi jim zaupali prevoz svojih najmlajših?
Poročamo o dveh projektih Zavoda Varna pot, ki ga vodi nekdanji generalni sekretar AMZS, Robert Štaba. V prvem je zavod z Zavarovalnico Generali pripravil posebno izkustveno doživetje v virtualnem svetu. V drugem pa je ob podpori največjega slovenskega distributerja avtomobilov Porsche Slovenija predstavil vizijo NIČ, ki stremi k radikalnemu zmanjšanju oziroma celo popolni odpravi števila žrtev na slovenskih cestah.
Želim vam uspešen delovni teden!
Miloš Milač, urednik portala Avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.