Pri premijskih športnih terencih niso glavni le prostornost in prilagodljivost. Kupcem veliko pomenijo tehnika, asistenčni sistemi, lega na cesti, užitki ... Pomembna sta tudi pripadnost znamki in ugled, ki je sicer relativen – sploh pri Alfi – in težko merljiv, a vseeno za vsako znamko zakoreninjen v naših glavah.
Tudi zato je pri testu kategorija, kjer smo ocenjevali zelo subjektivno. Faktor X je ocena, ali ima avto nekaj več kot drugi, kakšne so njegove posebnosti na cesti, se bomo čez leto ali dve še veselili v avto usesti samo zato, da bomo z njim uživali na poti na nedeljski izlet ali pa zgolj na poti do službe. Gledali smo tako na videz kot počutje v njem.
Največ točk za šveda
Volvo XC60 in alfa romeo stelvio vsaj pri Financah v tem pogledu izstopata iz povprečja. XC60 prepriča s celotnim paketom, od izgleda, počutja za volanom in posebnostjo, stelvio se ob tem izkaže še za vozniško poslastico, obema pa sta blizu mercedes-benz GLC in lexus NX. A ko faktor X, izstopanje iz povprečja in počutje za volanom prištejemo k drugim (bolj) pomembnim faktorjem, se končni vrstni red spremeni.
Skupno točkovanje uredništva Avto Financ:
1. Volvo XC60 203 točk
2. Audi Q5 197 točk
3. BMW X3 194 točk
4. Mercedes-Benz GLC 192 točk
5. Lexus NX 175 točk
6. Alfa Romeo stelvio 174 točk
In prav to je bistvo PRIMA projekta: da vas, dragi bralci, opozorimo na alternative, na avte, ki sploh niso na vašem nakupnem seznamu, morda zanje niti ne veste ... pa je seveda škoda, da ne preverite vseh možnosti, preden sedete za volan novega jeklenega konjička. Ali bo ta še vedno nemški, japonski, švedski ali po novem italijanski, je popolnoma vseeno – z nakupom boste gotovo prišli do odličnega in občudovanega kosa avtomobilske pločevine.