Vozne lastnosti v tem razredu niso nepomembne, tako na cesti, kot na poligonu varne vožnje pa smo zato preverjali dinamične značilnosti vozila, od vožnje slaloma, do nagibanja in zaviranja v sili. V centru varne vožnje AMZS smo se tako osredotočili na vzmetenje, podvozje, krmilni mehanizem in menjalnik. Kaj hitro se je izkazalo, da nekaterim avtomobilom ne ustreza hitro vijuganje med stožci, so se pa z udobjem izkazali na običajnih cestah.
Alfin stelvio bo potešil najbolj zahtevne voznike
Najboljši občutek pri vožnji med stožci ponuja izredno vozen alfa romeo stelvio (8-stopenjski samodejni menjalnik je med boljšimi, visoke ocene so prejele tudi alfine zavore in volanska komunikativnost), kar ni bilo presenečenje. Stelvio je na poligonu povsem upravičil ime po slovitem prelazu v Dolomitih.
Malenkost zadaj je mercedes-benz GLC, odličen pa je tudi Volvo XC60. GLC je pustil najboljši vtis pri zaviranju in blaženju, zasluge pa gre pripisati zračnemu vzmetenju. Toliko kot je XC60 navdušil pri zaviranju, je razočaral pri volanski komunikativnosti. Malce presenetljivo je bil med razočaranji vožnje v slalomu BMW X3, zato pa sta navdušila hiter in natančen 8-stopenjski menjalnik ter volanska komunikativnost.
Lexus NX se je izkazal kot izrazito udoben avto, kar pusti posledice pri dinamični vožnji, višje ocene pa so ga stale tudi baterije hibridnega pogona, ki vplivajo na težo in njeno razporeditev. Audi Q5 ni nikjer izstopal iz povprečja, a se izkaže kot zelo uravnotežen avtomobil, ki zmore zadovoljiti vse okuse in potrebe.
Na preizkus smo postavili tudi štirikolesni pogon
Ker avtomobili s svojo mogočno pojavo in robustnostjo nakazujejo, da se dobro znajdejo tudi onkraj asfalta, smo njihov štirikolesni pogon preizkusili tudi na valjih.
Na poligonu so postavljeni trije elementi z drsečimi valji, četrto kolo je na nedrseči podlagi (asfaltu), avtomobil naj bi premagal oviro iz obeh smeri. Opažanja je zabeležila Urška Radolović iz portala Avtomobilizem.com.
Smer NAPREJ v našem primeru pomeni, da sta obe sprednji kolesi na valjih, prav tako zadnje desno kolo, samo zadnje levo kolo ima oprijem na podlagi.
Smer NAZAJ v našem primeru pomeni, da so na valjih obe zadnji kolesi in prednje levo kolo, prednje desno je na asfaltu.
V elementih z drsečimi valji smo odstranili po dva valja.
Audi in Mercedes se hitro izkopljeta iz težav, Lexus pa je nemočen
Alfa Romeo Stelvio: naprej DA (s težavo), nazaj NE
Audi Q5: naprej DA, nazaj DA
BMW X3: naprej DA, nazaj NE
Lexus NX: naprej NE, nazaj NE, v ponovljenem poskusu se je z valjev "rešil" tako, da je speljal vzvratno, z oprijemom pod zadnjim levim kolesom
Volvo XC60: naprej DA (s težavo), nazaj NE
Mercedes-Benz GLC: naprej DA, nazaj DA