Meritve prostornosti potniških prostorov in uporabnost tokratnih premijskih športnih terencev so izvedli Borut Fakin in Anže Jamnik iz revije Avto fokus, Urška Radolović iz portala Avtomobilizem.com in vloger Ciril Komotar. Kaj so pod črto zapisali pri Avto fokusu?
Pomembna odlagalna mesta za mobilnike
Anže Jereb in Borut Fakin, Avto fokus: "Ocenjevali smo ergonomijo potniškega prostora z odlagalnimi mesti vred, kakovost materialov in izdelave, udobje ter prostornost na sprednjih in zadnjih sedežih, vstopanje in izstopanje iz avtomobila, primernost isofix pritrdišč ter prostor za otroška sedeža na zadnji klopi.
Preverjali smo odlagalna mesta za mobilne telefone, z 1,5 in 0,5-litrsko plastenko smo preverjali odlagalna mesta za pijačo, z mapo velikosti A4 pa smo preverjali velikost predalov pred sovoznikom.
Prostornost na zadnji klopi smo merili tako, da se je Urška usedla na voznikovo mesto, Borut pa za njo, nato pa smo merili prostor za kolena in nad glavo.
Merili smo tudi odprtino zadnjih vrat.
Točko smo namenili tudi vsem, ki imajo zadaj prezračevalne reže (imajo jih vsi)
Ocenili smo nameščanje otroških sedežev s pritrdišči isofix in s pripenjanjem z varnostnim pasom ter izmerili prostor, ki ostane med dvema otroškima sedežema.
Prostorne zadnje klopi in zelo dobra ergonomija pri vseh
Vsi modeli so se izkazali s prostornostjo druge vrste sedežev, kje vsi ponujajo dovolj prostora za kolena. Tu v pozitivno smer izstopa volvo. Z izjemo lexusa, ki ima komaj dovolj prostora za 180 cm visokega potnika, vsi ponujajo tudi dovolj prostora za glavo (tudi s stekleno streho).
Pri udobju tako na sprednjih, kot na zadnjih sedežih izstopa audi, ki pa je imel opcijske sedeže S-line ter opcijski vzdolžni pomik in nastavljiv naklon naslona zadnjih sedežev. Med manj udobne zadaj sodita alfa, ki ima izrazito neudoben naslon, ter lexus, ki ima nadpovprečno visok pod.
Ergonomija je pri vseh zelo dobra. Najboljša je pri audiju in BMW-ju, sledi mercedes, enako velja za kakovost materialov. Najslabša kakovost materialov je nedvomno pri alfi, ki je tudi površno izdelana.
Alfa in lexus sta edina modela, pri katerih v predal pred sovoznikom ni mogoče pospraviti mape A4."
Prostorni zadki pri vseh, a razlike med njimi vseeno so
Prestižni športni terenec ni pomemben le z vidika cene, stroškov, ugleda in še česa, ampak kupcem šteje tudi prostor – tisti za zadnjimi sedeži. V teoriji ga ni malo, kaj pa v praksi? Izmerila sta jih Matej Štakul in Matjaž Terzič iz Dnevnika. Kaj sta ugotovila?
Matej Štakul in Matjaž Terzič, Dnevnik: "Glede prtljažnikov ni veliko filozofije. Glede na velikost avtomobilov, sva se tokrat "oborožila" z večjim številom predmetov in uporabila dva velika kovčka, tri majhne "letalske" in eno veliko napolnjeno športno torbo. Vsi avtomobili so pogoltnili vse, a se med seboj vseeno razlikujejo.
Najbolje se je odrezala "nemška trojka", v katero sva brez težav pod rolo, torej do višine naslonjal sedežev, spravila vse predmete, le malenkost težje je šlo pri volvu, medtem ko se pri lexusu, ki je imel edini trdo polico, vsega pod to ni dalo spraviti, a so se predmeti vseeno zložili do višine, ki vozniku še ni zakrila pogleda nazaj skozi vzvratno ogledalo. Pri alfi je bilo vse skupaj najslabše, ker ima bistveno ožji prtljažnik. Medtem ko je bilo pri drugih možno zložiti dva velika kovčka vsakega na eno stran prtljažnika in vmes stlačiti torbo, tu ni šlo, saj je bilo prostora ravno za dva kovčka. Edini način, da sva prtljažnik lahko zaprla, je bil tako ta, da sva torbo dala na vrh kovčkov, s čimer pa je bil pogled vozniku nazaj močno oviran.
Na podlagi meritve višine nakladalnega robu in odprtine sva tudi razporedila točke, kar se tiče zlaganja naslonjal, je pri vseh vse skupaj priročno in enostavno, se pa vseeno opcija podiranja iz prtljažnika zdi dodana vrednost, zato sva trojici, ki je to omogočala (alfa, bmw, mercedes), podelila točko več.