Pamet avtomobilov smo testirali v dveh smereh - 1) opremljenost in zmogljivosti asistenčnih varnostnih pripomočkov ter 2) opremljenost oziroma nabor vsebin in pripomočkov, prvenstveno namenjenih udobju oziroma prestižu. To področje sta pokrila Andrej Leban in Grega Prebil iz portala Žurnal24.si.
Dobra opremljenost testnih avtov
Andrej Leban in Grega Prebil, Žurnal24.si: "V grobem sta bili v vsaki kategoriji možni po ena ali dve točki, več poudarka pa je bilo pri nekaterih kategorijah, kjer prihaja do občutnejših razlik in lahko tudi močneje vplivajo na (varno) izkušnjo: zmogljivost AEB, prijaznost radarskega tempomata, žarometi, osrednji zaslon ... Točkovane so bile vse kategorije, za katere se pričakuje, da jih ponujajo že tudi nepremijski proizvajalci, poleg tega pa je bilo nekaj kategorij bolj premijskih.
Nagrajene so bile tudi koristne nedefinirane posebnosti, ko je imel nek avto nek sistem oz. rešitev, ki je (trenutno) še redkost, a je koristna ali pa bi lahko bila kupcem všeč - asistenca za zavijanje v križiščih, ukazi z gestami, prenos podatkov o avtu na pametno uro... Testni avti so bili dobro opremljeni in je bilo mogoče veliko večino pripomočkov testirati v živo, v nekaterih kategorijah pa smo preverjali zgolj dobavljivost na seznamu dodatne opreme.
Na vrhu Audi in BMW, blizu Mercedes in Volvo
V skupnem seštevku sta največ pokazala audi Q5 in BMW X3 z najbolj pestrim naborom različnih in povečini uporabnih tehnologij, oba sta dosegla po 44 točk. A takoj za njima sta se po modernosti in naprednosti s po 43 točkami izkazala mercedes GLC in volvo XC60. Lexus in Alfa sta bila daleč zadaj za prvo četverico (27 in 24 točk) in sta se glede tovrstnega ocenjevanja izkazala za precej povprečna avtomobila.
Če bi ocenjevali samo varnostne asistenčne sisteme, potem je na vrhu mercedes, tik za njim pa volvo. Šele nato prideta na vrsto najprej BMW in nato audi.
Brez samodejnega zaviranja v sili več ne gre
Ocenjevali smo tudi zaviranje AEB v naletno blazino pri 30 in 50 km/h. Pri tem je potrebno posebej opozoriti, da so vsi avti na testiranjih po protokolu Euro NCAP uspešno zavirali pred ovirami, medtem ko je test na Vranskem dal različne rezultate, ki so lahko tudi posledica zunanjih dejavnikov - sestava blazine, vozne črte, "ogrevanje", nenazadnje stanje podvozja pri rabljenih avtih.
Zato smo za to kategorijo namenili največ 2 točki. Najbolj suvereno so se izkazali mercedes, volvo in audi. Prva dva tudi občutno pripravita potnike na trk z zategovanjem pasov, mercedes in audi pa sta po občutku najmanj groba. BMW je zgolj opozarjal na trk, a se ni nikoli začel samodejno ustavljati, lexus je opozarjal, zaviral pa le v dveh poskusih. Najmanj zanesljiv na našem testu je bil alfa stelvio, ki ni nikoli sam začel ustavljati, večinoma niti ni zaznal ovire.
Zanimive posebnosti:
Slovensko govorijo audi, BMW in volvo.
Poleg pešcev, ki ju razločujejo vsi in po potrebi samodejno zavirajo, kolesarje prepoznata še lexus in mercedes, volvo pa poleg tega edini tudi večje živali.
Razen alfe vsi ostali poznajo nekakšno možnost nadzora avtomobila na daljavo in dostop do spletnih vsebin.
Alfa je edina brez opcije polnih LED žarometov, ima še ksenonke. Nemci in volvo imajo najbolj zmogljive in na različne situacije v prometu prilagodljive žaromete.
Pripomoček za stabilizacijo prikolice poznajo audi, BMW, mercedes in volvo.
Najboljše ocene za kakovost sredinskega zaslona in vmesnika (hitrost, grafika, uporabnost..) so prejeli audi, BMW in volvo.