Avto

PRIMA test: kakšna je varnost in koliko zabave ponujajo?

Dobra varnost in asistenčne storitve so v prometu zelo pomembne, zato smo na PRIMA testu ocenjevali tudi asistenčne sisteme, njihove delovanje ter infotainment.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.11.2018 00:04
Dopolnjeno: 15.11.2018 00:05
Čas branja: 3 min

Pamet avtomobilov smo testirali v dveh smereh - 1) opremljenost in zmogljivosti asistenčnih varnostnih pripomočkov ter 2) opremljenost oziroma nabor vsebin in pripomočkov, prvenstveno namenjenih udobju oziroma prestižu. To področje sta pokrila Andrej Leban in Grega Prebil iz portala Žurnal24.si.

Dobra opremljenost testnih avtov

Andrej Leban in Grega Prebil, Žurnal24.si: "V grobem sta bili v vsaki kategoriji možni po ena ali dve točki, več poudarka pa je bilo pri nekaterih kategorijah, kjer prihaja do občutnejših razlik in lahko tudi močneje vplivajo na (varno) izkušnjo: zmogljivost AEB, prijaznost radarskega tempomata, žarometi, osrednji zaslon ... Točkovane so bile vse kategorije, za katere se pričakuje, da jih ponujajo že tudi nepremijski proizvajalci, poleg tega pa je bilo nekaj kategorij bolj premijskih.

Nagrajene so bile tudi koristne nedefinirane posebnosti, ko je imel nek avto nek sistem oz. rešitev, ki je (trenutno) še redkost, a je koristna ali pa bi lahko bila kupcem všeč - asistenca za zavijanje v križiščih, ukazi z gestami, prenos podatkov o avtu na pametno uro... Testni avti so bili dobro opremljeni in je bilo mogoče veliko večino pripomočkov testirati v živo, v nekaterih kategorijah pa smo preverjali zgolj dobavljivost na seznamu dodatne opreme.

Na vrhu Audi in BMW, blizu Mercedes in Volvo

V skupnem seštevku sta največ pokazala audi Q5 in BMW X3 z najbolj pestrim naborom različnih in povečini uporabnih tehnologij, oba sta dosegla po 44 točk. A takoj za njima sta se po modernosti in naprednosti s po 43 točkami izkazala mercedes GLC in volvo XC60. Lexus in Alfa sta bila daleč zadaj za prvo četverico (27 in 24 točk) in sta se glede tovrstnega ocenjevanja izkazala za precej povprečna avtomobila.

Če bi ocenjevali samo varnostne asistenčne sisteme, potem je na vrhu mercedes, tik za njim pa volvo. Šele nato prideta na vrsto najprej BMW in nato audi.

Brez samodejnega zaviranja v sili več ne gre

Ocenjevali smo tudi zaviranje AEB v naletno blazino pri 30 in 50 km/h. Pri tem je potrebno posebej opozoriti, da so vsi avti na testiranjih po protokolu Euro NCAP uspešno zavirali pred ovirami, medtem ko je test na Vranskem dal različne rezultate, ki so lahko tudi posledica zunanjih dejavnikov - sestava blazine, vozne črte, "ogrevanje", nenazadnje stanje podvozja pri rabljenih avtih.

Zato smo za to kategorijo namenili največ 2 točki. Najbolj suvereno so se izkazali mercedes, volvo in audi. Prva dva tudi občutno pripravita potnike na trk z zategovanjem pasov, mercedes in audi pa sta po občutku najmanj groba. BMW je zgolj opozarjal na trk, a se ni nikoli začel samodejno ustavljati, lexus je opozarjal, zaviral pa le v dveh poskusih. Najmanj zanesljiv na našem testu je bil alfa stelvio, ki ni nikoli sam začel ustavljati, večinoma niti ni zaznal ovire.

Zanimive posebnosti:

Slovensko govorijo audi, BMW in volvo.

Poleg pešcev, ki ju razločujejo vsi in po potrebi samodejno zavirajo, kolesarje prepoznata še lexus in mercedes, volvo pa poleg tega edini tudi večje živali.

Razen alfe vsi ostali poznajo nekakšno možnost nadzora avtomobila na daljavo in dostop do spletnih vsebin.

Alfa je edina brez opcije polnih LED žarometov, ima še ksenonke. Nemci in volvo imajo najbolj zmogljive in na različne situacije v prometu prilagodljive žaromete.

Pripomoček za stabilizacijo prikolice poznajo audi, BMW, mercedes in volvo.

Najboljše ocene za kakovost sredinskega zaslona in vmesnika (hitrost, grafika, uporabnost..) so prejeli audi, BMW in volvo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani
Avto
AvtoMiloš Milač BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani 1

Naš konfigurator trenutno ne deluje dobro, cene vozil so napačne. Prave cene za leto 2021 so do 18 odstotkov nižje kot lani, sporoča BMW Slovenija.

FINANCE
Avto
Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis
Avto
AvtoMiloš Milač Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis

Intervju z Blažem Urbanijo, direktorjem družbe Wallis Motor Ljubljana, ki je oktobra lani prevzel posel in objekt nekdanjega trgovca BMW A-Cosmosa.

FINANCE
Avto
BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov 25

BMW električni orjak bo ponudil kopico sodobne tehnike, krepke mere in doseg prek 600 kilometrov v različici iX xDrive50.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz
Avto
AvtoUroš Božin Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz

Zaprtje tovarn in prodajnih salonov je močno udarilo po financah v drugem četrtletju, v tretjem in četrtem trimesečju pa so v BMW dober del izgubljenega nadomestili.

FINANCE
Avto
BMW v prvem trimesečju s prodajnim rekordom
FINANCE
Avto
Primerjava premijskih SUV: kako se je šved odpeljal mimo nemcev in japonca
Avto
AvtoMiloš Milač Primerjava premijskih SUV: kako se je šved odpeljal mimo nemcev in japonca 10

Na testu PRIMA smo tokrat primerjali pet premijskih SUV C-razreda: BMW X1, Audi Q3, mercedes-benz GLA, volvo XC40 in lexus UX.

FINANCE
Avto
BMW M5 CS: Nova divja pošast iz Münchna
Avto
AvtoUroš Božin BMW M5 CS: Nova divja pošast iz Münchna

Superšportna limuzina za privržence znamki prihaja spomladi s ceno 196.850 evrov, do stotice se izstreli v natanko treh sekundah.