(Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam (Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam Obline so zamenjale oglate poteze, trebuh se je (podatki za ameriško različico) dvignil s 16 na skoraj 21 centimetrov, RAV4 pa je znova postal pravi SUV. V osnovi takšen kot pred 24 leti, a večji, prostornejši in hibriden. Po prvih vožnjah se zdi, da bo ponudil dobro kupčijo.
Novomeščan je v Bahrajn odpeljal slovensko kolesarsko elito in jim pripeljal še prestižni McLaren Novomeščan je v Bahrajn odpeljal slovensko kolesarsko elito in jim pripeljal še prestižni McLaren Bo Novo mesto odgriznilo del pogače v sodelovanju kolesarske ekipe Bahrain Merida in britanskega avtomobilista?
Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Leo Gabriels je 75-letni Nizozemec, ki je že daljnega leta 1962 zapustil domače ognjišče, odšel s trebuhom za kruhom čez Atlantik in na koncu pristal v Kaliforniji, kjer že 40 let vodi Volvovo delavnico.
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija

Veliki primerjalni test športnih terencev, ki so prevzeli tudi Slovence

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
avtomobilska industrija   dodaj
Volvo dodaj
Alfa Romeo dodaj
Dnevnik dodaj
 
Čas branja: 15 min
15.11.2018  00:20  Dopolnjeno: 15.11.2018 07:58
PRIMA test: audi Q5, BMW X3, alfa romeo stelvio, mercedes-benz GLC, lexus NX in volvo XC60

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
avtomobilska industrija   dodaj
Volvo dodaj
Alfa Romeo dodaj
Dnevnik dodaj

V dominantno nemško trojico prestižnih športnih terencev razreda D se je vrinil nov igralec – volvo XC60. V PRIMA testu tokrat razkrivamo prednosti in slabosti šesterice s ceno okoli 50 tisoč evrov.

Nekdaj niša, danes nujen in vse bolj prevladujoč del ponudbe domala vsake avtomobilske znamke – to so športni terenci oziroma SUV, ki so prodrli v vse pore avtomobilske ponudbe, tudi v nekdaj klasični prestižni razred. Raziskava, ki smo jo minuli mesec izvedli na Financah, daje zelo jasna sporočila.

Športni terenci kot zasnova avtomobila so ključni v prodaji prestiž­nih znamk, saj danes pomenijo že polovico skupne prodaje. Pri nekaterih znamkah njihovi deleži segajo še višje, pri Lexusu do 61,7 odstotka, Volvu do 67 odstotkov in Alfa Romeu (si lahko mislite pri tako športni znamki!?) do 75 odstotkov. Klasične limuzine, karavani in kupeji na drugi strani izgubljajo kupce, zato je laže razumeti tako množičen nastop avtomobilskih znamk v tem razredu.

Šest prestižnih v rokah osmih medijev

Prav zaradi priljubljenosti športnih terencev smo v tokratni PRIMA test s kolegi iz drugih medijskih hiš, Dnevnika, Komotar Minute, oddaje Volan, Avto fokusa, Avtomobilizem.com, Žurnala in Planeta Siol.net, znova vključili športne terence, natančneje šesterico srednje velikih s premijskim predznakom.

Na primerjavi so se znašli alfa romeo stelvio, audi Q5, BMW X3, mercedes-benz GLC, lexus NX in volvo XC60. Sodelovanje v primerjalnem testu smo ponudili tudi Jeepu in Jaguarju ter Land Roverju. Prvi ni imel primernega avtomobila za primerjavo, Angleži pa so bili ravno v procesu menjave slovenskega trgovca.

Kaj jih druži …

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Kaj velja za vse primerjane? Dolžina okoli 4,7 metra, širina okoli 1,9 metra in višina okoli 1,65 metra. Prestižni športni terenci razreda D ob tem ponujajo čez palec okoli 500 litrov osnovnega prtljažnika in tehtajo med 1,75 in 1,9 tone.

Vsi imajo približno 60-litrsko posodo za gorivo, nasajeni so na 18- ali 19-palčna kolesa, najbolj priljubljeni so dizelski motorji z močjo okoli 200 konjev in testno porabo med sedem in osem litri, s samodejnim menjalnikom in prenosom moči na vsa štiri kolesa. Lexus kot edini ponuja alternativo dizlom – bencinski hibrid v modelu NX300h, ki se v primerjavi kar dobro obnese.

… kaj ločuje

Tu pa se podobnosti končajo, razlike med primerjanimi pa ustvarjajo predvsem stopnja športnosti oziroma družinskosti, ki so jo proizvajalci vključili v zasnovo karoserije, nastavitev podvozja in oprema avtomobilov.

Kot so pokazale teoretične številke in tudi naše dejanske meritve prostornosti kabine, prtljažnika in ocena ergonomije, je bil na tem področju s precejšnjim naskokom pred BMW X3 in mercedes-benzom GLC najbolj temeljit audi Q5.

Prostorni nemec je blestel z udobjem in prostorom na zadnji klopi in prednjih sedežih, odlično ergonomijo in kakovostjo izdelave. Pri prostoru, ne pa tudi udobju zadnje klopi ga je presegel le volvo XC60.

Tehnični del nemškim avtom in volvu XC60

V tehničnem delu, ki zajema pogon, porabo goriva in vozne lastnosti, preverjene v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, se je v ospredje prebil mercedes-benz GLC, opremljen z zračnim podvozjem, z majhnim zaostankom pa so mu sledili alfa romeo stelvio, audi Q5 in volvo XC60.

Podobno zmogljivi avtomobili imajo ob tem zelo različne porabe. Najlažja alfa stelvio je s starim 2,2-litrski dizelskim motorjem (prihaja nov, zmogljivejši stroj s 140 kilovati) dosegla najmanjšo porabo 6,7 litra, BMW X3 20d pa med dizelskimi največjo 7,9 litra.

Lexusov bencinski hibrid z nekaj več moči (145 kilovatov), ne pa tudi boljšimi zmogljivostmi kot dizelski tekmeci, je porabil le deciliter več. V mestni porabi pa je s povprečjem 6,43 litra premagal dizelske tekmece, kar je znova dokaz o učinkovitosti tovrstne zasnove.

Alfa daleč zadaj na področju aktivne varnosti

Danes in še zlasti v tem cenovno visokem razredu so vse bolj pomemben segment asistenčni sistemi, ki pripomorejo k aktivni varnosti. Tu so se spet izkazali Audi, BMW in Mercedes-Benz, Volvo pa se jim je enakovredno postavil ob bok.

Lexus je zaradi pomanjkljive opreme (ni matričnih žarometov, sistem za mrtvi kot na voljo šele v dražjih paketih) vidno zaostal, alfa romeo stelvio pa neslavno padel z nič točkami pri delovanju sistema za zaviranje v sili.

Brez točk pa je ostal tudi zaradi odsotnosti LED-žarometov (ima le ksenonske), asistenta za zastoje, prepoznave prometnih znakov, projekcijskega zaslona in drugih sistemov ter zato v tem ocenjevalnem sklopu izgubil največ točk in tudi boljšo uvrstitev.

Cene, ki veljajo le s »poravnano« opremo

Cena so področje, ki nam vselej vzame veliko časa za računalnikom in v živo, pri pogajanjih in sestavi opremskih paketov v avtomobilskih salonih. Tudi tokrat smo avtomobile opremili na primerljivo raven, v vse smo vključili elemente opreme, za katere menimo, da so nujni v tem cenovnem in statusnem razredu.

To pomeni štirikolesni pogon, samodejni menjalnik, LED-žarometi, bogat nabor asistenčnih sistemov, 18-palčna kolesa, kamere za nadzor okolice, aktivni tempomat in še nekaj funkcij. Cene so sprva, na ceniku, segale od 45 do 60 tisočakov. Pri pogajanjih v avtomobilskih salonih pa so se skrčile tudi za skoraj 20 odstotkov (volvo) ali pa nič (alfa romeo).

Končni izračun cen z vključenimi popusti, ki jih je dobi vsak (ne le VIP) kupec, in z izravnavo opreme je oblikoval dva pola. Nemško trojico s cenami med 53.500 in 55.700 evri ter drugi pol, volvo XC60 in lexus NX300h s ceno okoli 49 tisočakov ter najcenejši alfa romeo stelvio, ki stane manj kot 46 tisočakov.

Dva tisočaka na leto za zavarovanje, registracijo in servis

Če cene niso prinesle posebnih presenečenj, bodo marsikoga na trdna tla postavili stroški lastništva, pri tem pa smo vključili le zavarovanje (obvezno, AO+ in kasko), registracijo in redne servise (porabo smo točkovali v sklopu motor in podvozje). Zanje boste v obdobju petih let in 100 tisoč prevoženih kilometrih odšteli med 9.281 (BMW, ki ima v ceno vključeno servisiranje) do 11.922 evrov (mercedes-benz GLC), kar pomeni med 1.856 in 2.384 evrov letnega stroška!

Srce nam je zaigralo v volvu in alfa romeu

Ker avtomobilov ne merimo le z metrom, ampak tudi s čustvi, smo si tudi tokrat dovolili ocenjevalni sklop nedoločniki. V njem so videz, počutje za volanom, prepričljivost celotnega paketa, posebnost na cesti in faktor X, ki bi ga lahko pojasnili kot vtis, ki ga je na nas naredil posamezen avto.

Seštevek ocen vseh osmih uredništev je v tej subjektivni kategoriji na prvo mesto postavil volva XC60, na drugo pa alfa romea stelvio. Skupni zmagovalec primerjalnega testa, avto brez vidnih slabosti, pa si je prislužil najmanj točk.

Tesen izid v prvi četverici

Vrstni red je takšen, kot ga vidite v razvrstitvi spodaj. Sporočilo primerjalnega testa pa je, da so vsaj štirje avtomobili resnično zelo blizu po ocenah, saj prvega audija Q5 in četrtega mercedes-benza GLC loči 41 točk, kar pri prek 1.500 razdeljenih točkah pomeni razliko le 2,6 odstotka!

Lexus NX300h in alfa romeo stelvio sta vidno zaostala, a vseeno ne sodita med poražence. Alfa se izkaže s športnostjo, lexus s pogonom in udobjem, oba pa z drugačnostjo, ki lahko prepriča kupce, ki bodo bežali od nemško-švedske klasike.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Kaj ameriški volilni izid pomeni za tečaj dolarja, trgovinske spore in ameriško rast? 1

Demokrati so prevzeli večino v predstavniškem domu v ameriškem kongresu, medtem ko republikanci ohranjajo večino v senatu; pričakovati...

FINANCE
Članki
Članki (evropske volitve) Kdo si želi naslediti šefa evropske komisije Junckerja 12

Počasi se daljša seznam kandidatov, ki bi prihodnje leto želeli prevzeti vodenje evropske komisije; kdo so imena in kakšen je postopek,...

FINANCE
Članki
Članki Higiena pri prehajanju z javnega položaja v zasebni sektor 3

Pojav vrtljivih vrat – ko posamezniki na istem področju prehajajo s položajev v javni upravi na položaje v zasebni sektor – je lahko...

FINANCE
Članki
Članki (lestvica Doing business) Slovenija zdrsnila, padli tudi Slovaška in Nemčija 8

Pri Svetovni banki so zadnji dan oktobra objavili raziskavo Doing business 2019, v kateri primerjajo regulativo s področja poslovnega...

FINANCE
Članki
Članki Britanski poslanci v torek o brexitu. Kaj je pri tem pomembno za Slovenijo?

Negotovost v zvezi z britanskim izstopom iz EU (brexitom) je velika že, če bi se ta zgodil z dogovorom. Še povečala pa se je pred...

FINANCE
Članki
Članki Bančni testi stresa: banke so dovolj močne, če pride nova kriza 12

Z bančnimi testi stresa so pri evropski bančni agenciji EBA tokrat preverjali stanje le v največjih bankah v EU z bilančno vsoto nad 30...

FINANCE
Članki
Članki BS opozarja: Obseg potrošniških posojil se je silovito povečal. Kaj se dogaja? 9

Česa ne bi smeli spregledati v priporočilih, ki jih je Banka Slovenije (BS) namenila tako bankam kot strankam in s katerimi ene in druge...